49 online nu |  Login | Bliv medlem
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Nyheder
Nyheder totalt: 8294
i dag: 0
25604 skribenter.

123nu.dk sommerhus

Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:

Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet

kilde :InterGrej.dk
Fantastiske dage i Simrishamn
Mandag d. 16 februar 2004 - af  Lars Aagaard  Læst 1037 gange.
Beretning fra Intergrej.dk´s nyhedsside:

Vi er netop hjemvendt efter to fantastiske dage i Simrishamn. Vi sejlede ud fredag kl. 7,30 efter et par timers kørsel fra Danmark. Dagen startede lidt sløjt, men kl. ca. 11 fik vi den første laks ude ved Ruski. Den vejede vel ca. 4-5 kg. Derefter havde vi inden for 15 min. 2 gange dobbelthug, hvor vi fik de 3 af laksene.
Vi blev i området og da dagen var omme havde vi 6 laks i båden. Alle vejede ca. 4-5 kg. Allerede nu var turen en succes....

Lørdag skulle vi så se om vi kunne gentage successen. Vi sejlede lidt sammen med ´´Delfinen´´, og de meldte hurtigt om laks i båden.
Kl. ca. 13 havde vi vores første hug den dag, men vi mistede den. Kl. ca. 13.45 havde jeg så et kanon hug i min side og laksen tog ca. 300-350 fod i et udløb. Da de andre grejer var taget ind, og jeg tog stangen kunne jeg godt mærke der var mere vægt forenden af linen, end de 4-5 kg. laks vi havde fanget om fredagen. Laksen fuldte nu stille og roligt med ind til båden. Men da den så de to store grumme lystfiskere i båden, tog fa.... ved den og flere gange tog den massive udløb. Efter ca. 30 min. hård fight i pæne store bølger, kunne laksen nettes. Laksen vejede vi til ca. 11,5kg. Stor glæde i båden, skulle jeg lige hilse og side. Den blev fotograferet efter alle kunstens regler.
Vi fik to laks mere den dag, også på de der ca. 4-5 kg.