62 online nu |  Login | Bliv medlem
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Nyheder
Nyheder totalt: 8294
i dag: 0
25619 skribenter.

123nu.dk sommerhus

Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:

Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet

Grovgo sommerørred på 3,5 kg
Torsdag d. 23 august 2012 - af  Jan Andersen  Læst 1064 gange.
Fredag eftermiddag skrev jeg en sms til min fiskemakker bare for at spørge om han skulle ud i aften og han svarede tilbage at han ville ringe senere, så det gjorde han og en time senere var vi på vej til pladsen og på vejen sagde vi i munden på hinanden at vi kunne lugte fisk og jeg mente at det var i aften at jeg ville slå min PR på 2 kilo.

Vel ankommet til pladsen så vi flere havørreder der sprang og med det samme gik min fiskemakker i vandet for at kaste fluen ud til en ørred der sprang i nærheden, jeg blev på land og filmede ham for jeg tænkte det kunne være blæret at filme det øjeblik hvor fisken hugger men den gik ikke og efter 10 minutter hørte vi et ordentlig plask til højre for ham men det var udenfor hans kastelængde så jeg sagde at den skulle jeg nok klare med mit blink og mens jeg begiver mig ud i vandet siger jeg til makkeren at jeg tager den i 3. kast, og vi blev enige om at de 2 første kun var opvarmningskast.

Jeg kastede ud og mens jeg spolede ind fik makkeren fast fisk på stangen og mens jeg kastede ud 2. gang fik makkeren kanet sin fisk i land, en lynende blank fisk med løse skæl og 1,5 kg, sagde jeg at det kunne være rart at vi begge fik en fisk med hjem og jeg siger til ham at det er nu det er 3. kast og da jeg havde drejet 3-4 omgange på håndtaget mærkede jeg et par gevaldige hug i stangen så den nærmest stod i 90 grader og jeg gav tilslag og fisken sad der. hele dette scenarie havde ikke taget mere end 15 min fra vi ankom til pladsen.
Makkeren glemte alt om sin fisk og kom over for at filme fighten for som jeg sagde til ham ´´ det er en rigtig tung fisk det her´´ og han filmede og filmede og vi lo under hele fighten, en nærmest angst latter for man ved jo ikke om den er kroget rigtigt, men det var den viste det sig, da vi den kanet ind på land makkeren gav den lige en hånd med på vejen ind på stranden, og jeg kunne konstatere at jeg havde slået min PR med 1,5 kg fisken en rigtig flot han med en lille tendens til krog flot tyk og høj over ryggen på hele 3,5 kilo og en længde på 63 cm og et konditionstal på 1,4.
Så efter en del filmen og fotografering og en masse latter og skulderklap så fiskede vi videre en halv times tid men det var lidt diffust at stå der og fiske efter flere når man lige havde taget sådan en fætter så vi pakkede sammen og drog hjemad igen.
Tak til min fiskemakker for igen at anvise guide og levere det var en kanon aften jeg sent vil glemme.