Print side | Luk vindue

Linevægt Guideline LPXe RS 9 fod kl 6?

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fluefiskeri
Forum navn: Stænger
Forum beskrivelse: Fluestænger
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=52038
Udskrevet den: 17 Apr 2024 kl. 01:27


Emne: Linevægt Guideline LPXe RS 9 fod kl 6?
Besked fra: stalling 22
Emne: Linevægt Guideline LPXe RS 9 fod kl 6?
Posteringsdato: 19 Jan 2021 kl. 15:03



Svar:
Besked fra: FFFI
Posteringsdato: 19 Jan 2021 kl. 19:01
Hej Frank.
Jeg vil sige 16 gr er et godt udgangspunkt, hvis du fisker med skydehoved, og hvis du så ønsker lidt mere vægt kan du sætte en kort polyleader på, så kommer du op på 17-18 gr.
Mvh.  Jørgen. (Jeg bruger Coastal skydehoved på 16 gr 👍)


Besked fra: stalling 22
Posteringsdato: 19 Jan 2021 kl. 19:35



Besked fra: Ronny Lagoni Thomsen
Posteringsdato: 19 Jan 2021 kl. 20:35
Hej Frank

Normalt vil jeg anbefale 14 gram til en 6'er stang. Jeg ved godt, at mange går med 16 eller måske endda højere. Men du vil opleve, at stangen arbejder mere præcist med de 14 gram. Særligt i åen kan dette have betydning i forhold til linens præsentation og din kontrol over linen i alle aspekter af kastet. 
Jeg har hørt fra flere, at guidelines ULS skydehoveder er rigtig gode, så det er da et godt udgangspunkt. Til åen vil jeg dog anbefale en helline - altså en WF-line. Der er flere gode bud - jeg er selv glad for RIO Dart og for Salmologic shooter - de er begge eminente liner til åen. Begge laves i en udgave, hvor der er sinktip på. Ved at bruge disse liner undgår du den samling der er mellem runningline og skydehoved, som kan være rigtig irriterende, når du går og fisker. 

God kastevind og knæk og bræk derude.

Ronny Lagoni


Besked fra: stalling 22
Posteringsdato: 20 Jan 2021 kl. 12:08


Besked fra: LasseK
Posteringsdato: 20 Jan 2021 kl. 17:32
Hej Frank

Hvad med at tage et kig på guideline ULS hovederne så?

Mvh
Lasse

-------------
Teori er godt, viden er bedre....


Besked fra: stalling 22
Posteringsdato: 21 Jan 2021 kl. 17:28
 Tak Lasse ,som du vil se er det dem jeg linker til i mit indlæg :)


Besked fra: LasseK
Posteringsdato: 21 Jan 2021 kl. 22:22
Citat: stalling 22

 Tak Lasse ,som du vil se er det dem jeg linker til i mit indlæg :)



<div id="mailtovinduepopupToModalMail" style=": 1;"><div id="mailtovinduemailModalPopupTo"><div id="mailtovindueMailModal">
<div id="mailtovinduepopupToMailModal">What do you want to do ?<a id="mailtovinduecreateAppEmailNew">New mail</a>< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">

<div id="mailtovinduepopupToModalMail" style=": 1;"><div id="mailtovinduemailModalPopupTo"><div id="mailtovindueMailModal"><div id="mailtovinduepopupToMailModal">What do you want to do ?<a id="mailtovinduecreateAppEmailNew">New mail</a>< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">


Hej Frank

Der er et eller andet galt med kodningen i dine svar, så jeg kan ikke se at du har linket til netop de skydehoveder, kun at Ronny foreslår dem    de er netop under de 7 meter som du efterspørger derfor...

Alternativt hvis det skal være rigtig kort, er opst commando smooth linerne, skagit WF og monteret med et flydende lakse polyleader der klippes til får man en wf med custom frontapering   

Mvh
Lasse

-------------
Teori er godt, viden er bedre....



Print side | Luk vindue