Print side | Luk vindue

Laksefiskeri 2020 og corona

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Generelt
Forum navn: Lystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generel lystfiskerdebat om løst og fast
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51859
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 10:29


Emne: Laksefiskeri 2020 og corona
Besked fra: Jakob Larsen
Emne: Laksefiskeri 2020 og corona
Posteringsdato: 21 Mar 2020 kl. 12:13

!6. april 2020 går laksefiskeriet løs igen i Storå og andre åer i Vestjylland. En masse mennesker stimler sammen på parkeringspladserne, da der sikkert er godt med laks i de bredfyldte åer. Hvad med corona vil nogen med garanti spørge og skal vi ikke lave en masse regler i den forbindelse?

Ja, havde man gjort som tidligere anbefalet og startet sæsonen tidligt fx. 20 marts  på et tidspunkt med med få laks i åen, ville sæsonen stille og roligt komme igang uden den store panik.

 Det gjorde man så ikke og nu er der lagt op til "buisness as usual" med godt med folk på parkeringspladserne. Hvad kan man gøre ved det? Ja, man kan da anbefale at samkørsel begrænses, så man ikke risikerer at smitte hinanden i bilerne. Det vil så også fylde parkeringspladserne op med færre mennesker, så det respekteres, at man ikke samles i større antal. - Så lav nogle flere midlertidige parkeringspladser SVS og SÅS m.fl. og reducer efter behov antallet af premierefiskere!

Men ellers - brug den sunde fornuft og hold afstand til medfiskerne.

Så skal det nok gå alt sammen...

Jakob Larsen




Svar:
Besked fra: Migger1971
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 08:25
Kort og godt, bliv hjemme, det er da kun fiskeri, medmindre man vil overhøre regeringens påbud


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 09:58
Hej Michael 

Henvis lige til de helt specielle oplysninger du åbenbart ligge inde med. 

Der er et forbud mod forsamlinger over 10 personer - inde- og ude. Lystfiskeri...måske med mindre man er på en turbåd, er ikke en forsamling, hvis man tager de helt almindelige forholdsregler om at holde afstand. Læge Geisling går gang på gang ud i tv og siger det gælder om at holde sig aktiv og komme ud i naturen.

vh Jakob


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 12:33
Er helt enig med michael,- bliv hjemmeWink
Man kan godt være aktiv på andre måder end ved fiskeri.
Hvorfor absolut tage nogle chancer.


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 12:45
Hej Milton
Så du mener generelt at alle fisketure skal stoppe og det samme med al udendørsaktivitet?


Besked fra: R. Rosendal
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 13:27
Synes i skal blive hjemme så er der nemlig mere Plads og fisk til mig


Besked fra: hanfisken
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 14:22
Giver så meget michael ret, stat home.... er vores forening bare lidt seriøst så udskyder de præmieren såfremt det er nødvendigt:

Det kan jo være det giver os en bedre sæson, da fiskene er mere fordelt 


Besked fra: Vormstrupfiskeren
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 14:43
Et alternativ kunne være at finde de stræk hvor folk ikke normalvis går som sild i en tønde. 

Afhængig af regeringsudspillet til den tid, ser jeg ikke større fare ved at blive blæst igennem på et af de relativt øde åstræk, her er dog hverken Skjern, Varde eller Storå i mine tanker, end en gåtur i skoven.

Omvendt vil det være helt naturligt at aflyse alle de get-togethers der plejer at finde sted ved premieren. Mon ikke der kommer tid nok til at få både spist grillpølserne og drukket en øl eller to på et senere tidspunkt.




Besked fra: phl
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 16:36
Golfklubberne som længe har lukket klubhusene ned, er nu også begyndt at lukke banerne  og det selvom der ikke er mange som spiller på denne årstid.
Med det in mente ville det da være tåbeligt at åbne for præmierefiskeriet hvor der
f.eks ved Skjern å plejer at møde 800 - 1000 op, og i den situation vil der ganske
givet opstå situationer med nærkontakt.
Iøvrigt tror jeg at foreninger og sammenslutninger meget snart vil komme med en
udskydelse af præmieren.

Per Larsen


Besked fra: Migger1971
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 16:54
Enig Per, kører til dagligt forbi golfen i Århus, ikke et øje, og Gudenå laksekonkurrence er udsat til næste år. Håber da virkelig at diverse foreninger tænker over hvad vores statsminister og dronningen har udmeldt. 


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 17:59
Ift. golf er der den forskel at alle skal hen og hive flaget op af hullet og dermed er i risiko for at overføre smitte til bagvedkommende. Med de rette forholdsregler burde der ikke være problemer med fiskeriet...for så er der intet der kan lade sig gøre udendørs. Jeg er meget enig med Ole.


Besked fra: phl
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 19:43

Den holder ikke vand Jakob!
Det er idag tilladt at spille hullet færdigt uden at fjerne flaget og jeg har da heller ikke
hørt det argument for, at lukke ned, og hvis præmierefiskeriet udsættes vil man næppe
heller bruge som argument at vi benytter de samme bænke og borde samt at de heldige må en tur til rapportkassen.
Den helt overordnede grund til at lukke ned overalt hvor det er muligt er for at tvinge
os til at isolere os fra hinanden, det er ikke rart men desværre nødvendigt hvis corona situationen ikke skal løbe løbsk.

Per Larsen



Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 21:23
Per - det det drejer sig om er at man lever op til myndighedernes anbefalinger "hold afstand - min 2 m" og tager de initiativer, der gør at anbefalingerne overholdes. Hvis det så betyder, at fiskeriet skal indfases på en anden måde end normalt - så må det være sådan. Det ville i givet fald betyde, at nogen må holde sig væk - eller fordeles bedre - og hvordan skulle det så foregå? Samfundsansvar er at forhindre samkørsel - at udskyde en traditionel premiere ændrer ikke noget, man flytter bare problematikken datomæssigt. Jeg var selv i Karup Å i går og havde åen for mig selv...Det var derfor jeg indledningsvis skrev, at det havde været rart hvis sæsonen i de vestvendte lakseåer allerede var i gang som i Gudenåen...


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 22:11
Hej Jacob....
Jeg arbejder på sygehus og derfor min kommentar !
Lad os nu få den virus på afstand med mindst mulige konsekvenser.
Pas på Jer selv.  



Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 22 Mar 2020 kl. 22:58
Milton - Vi ved alle at det er en alvorlig sygdom, der skal bare være en linje i det myndighederne melder ud og det der rent faktisk foregår. 
Så må man også være i stand til at sige om lystfiskeri generelt er et problem eller om det er forholdene omkring premierefiskeri efter laks der er et problem. Hvis det er det sidste er det det der må håndteres.


Besked fra: carsten o
Posteringsdato: 23 Mar 2020 kl. 07:45
Er ret sikker på at lystfiskeriet ikke er et generelt problem i dagligdagen.
Men til premieren vil det blive et problem. Husk Jakob det er folk med laksefeber der slippes løs !
Bare tænk på det parkerings kaos der er hvert år. Det kan jeg ikke lige se hvordan de skulle løse. Er også ret sikker på at der vil være folk der samles på den ene eller anden måde.
Så jeg syntes at de burde aflyse premieren og alt fiskeri i  måske en lille mdr !
Derefter ville det blive spændende hvor langt laksen er nået op i de forskellige systemer !
Go-Fi  måtte også aflyse deres konkurrence denne weekend da de måtte sande at der nok ville være får mange der ville samles og det kunne de ikke stå inde for og det hele blev udsat !

 
 


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 23 Mar 2020 kl. 08:13
Hej Carsten, ja vi får se. Det gælder ihvertfald om at tage al klondike ud af premieren og måske kun at tillade få timers fiskeri for den enkelte...Problemet med at udskyde er at man måske slet ikke kommer igang. Det giver så mere pres på fx. Karup Å og Gudenå. Hvis man kan lykkes med tiltag, der netop fjerner det sædvanlige show til premieren er meget nået, men lige hvordan er udfordringen. Det er ikke nemt det her. Hvad laver folk der ikke er på fiskeri - går de rundt på gågaden - eller sidder på bordbænkesæt i skoven, som jeg så i går?

Ja, jeg har hørt Go-fi havnede i en sh*tstorm og var presset til at aflyse deres konkurrence.


Besked fra: anderslarsen
Posteringsdato: 23 Mar 2020 kl. 21:30
Så vidt jeg ved er det da heller ikke alle golfklubber der holder lukket. Kan man følge myndighederenes anbefalinger om at holde 2 meters afstand må det da være OK. Ellers er det jo også galt med anbefalingerne. Man kan jo halvere presset ved at lave lodtrælning, således at dem der er født på en lige dato må fiske på lige datoer og dem der er født på ulige datoer fisker på ulige datoer. Lodtrækningen går ud på at afgøre om det er lige eller ulige fødselsdatoer der starter den 16. april. LAd os nu være lidt kreative og finde en løsning. Jeg vil da synes at det under alle omstændigheder vil være et stort plus at få halveret fiskepresset. Det kan jo også anvendes efter Corona er overstået.

-------------
Venlig hilsen
Anders


Besked fra: folp
Posteringsdato: 24 Mar 2020 kl. 10:15
 Ja Go-Fi blev mobbet til at udsætte, trods de fine tiltag der var foretaget, jeg gør selv alt for at undgå andre fiskere når jeg er ude, og kunne ikke drømme om at komme indenfor 2 meter af dem, venner familie undtaget.


Besked fra: bovisgaard
Posteringsdato: 24 Mar 2020 kl. 12:00
Husk at enhver sammenkomst, er en brik i puslespillet, til total udgangsforbud.
Og det er nu bedst at undgå👍


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 24 Mar 2020 kl. 16:12
Helt enig med Bo.Thumbs Up


Besked fra: Ole K.
Posteringsdato: 24 Mar 2020 kl. 16:23
Hej.
Heldigvis er der endnu længe til 16.4. Så alt nu er gæt og hypoteser. Vi kan ikke andet end blive hjemme for at hjælpe med at bekæmpe virussen. 
Mvh Ole 


-------------
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 25 Mar 2020 kl. 16:02
Hej Anders

Ja, det burde kunne fungere. Jeg synes det skal være en prioritet at få taget noget af gassen af premiereballonen, så man kan fiske normalt bagefter. Så må nogen finde ud af hvordan det så kan ske.

mvh Jakob


Besked fra: ufl
Posteringsdato: 25 Mar 2020 kl. 17:34
Tja hvordan vil man tage gassen af præmieren?
Dem der ikke gider kø fiskeri og kaos på P pladserne, de kan jo bare vente en uge med at starte deres fiskeri🤷‍♀️🤷‍♀️
Vi skal bare holde min 5m afstand og droppe at stime sammen, tag håndsprit med.
Ellers skal vi jo følge de aktuelle vedledninger på dags dato.
Ting ændre sig fra dag til dag, så at kigge i spåkuglen allerede nu er vist spild af tid😅😅


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 25 Mar 2020 kl. 20:16
Ulrich.. Det var måske en ide at de enkelte foreninger gjorde sig nogle tanker om hvorvidt man vil følge sin egen strategi eller man vil søge at have en fælles solidarisk linje langs åen/åerne...Men hvis det ender med udgangsforbud er det selvfølgelig skønne spildte kræfter.
Jeg tror ikke Mette Frederiksen kommer og annoncerer "I morgen er det den store premieredag ved lakseåerne og der gælder det og det..."


Besked fra: lmehl
Posteringsdato: 25 Mar 2020 kl. 21:24
Jeg kan kun bakke op om de eneste kloge kommentarer der er kommet i dette forum fremsat af Milton Christensen godt sagt Milton men det ser ud til at det er svært at trænge igennem.


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 06:33
Hej Lars - det er meget muligt det går den vej.


Besked fra: æ fisker
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 09:43
Man kunne også gøre som ved Gudenåen, ikke sælge dagkort den 1 måned, jeg kan godt se det virker lidt egoistisk, men det er dog foreningernes medlemmer der betale for at man kan leje af lodsejerne, kun en tanke. Smile


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 10:52
Ligefrem at bruge et argument om at HVIS sæsonen nu havde startet tidligere... 

Det er ikke antallet af mennesker langs en å over en meget lang strækning hvor man kan holde afstand, der sikkert vil give problemer, men mere p-pladser hvor mange er tæt sammen, der giver problemer og hvor loven også glæder om så de ligger ved en å.

Max 2 biler, må det så hedde fremover.

Se positivt på det... bliver der ikke fisket i sæsonen 2020, så er der jo bare flere laks der gyder og endnu flere laks om 4 år.

Jeg var desværre en af dem som fik 14 dage i hjemmeisolation og få timer fra at blive indlagt da min lungekapacitet med ekspres fart gik ned under 50%. Ligge på ryggen føltes som lungerne blev presset sammen og der var en konstant smerte og fornemmelse af lungerne brændte.

Så dem af Jer der trodser alle forholdsregler og sætter en laks højere end helbredet, vil jeg ønske Knæk & Bræk ude ved åen. Måske I ikke selv bliver hårdt ramt, men der kan en i jeres nære omgangskreds blive.


-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 11:12
Citat: carsten o

Er ret sikker på at lystfiskeriet ikke er et generelt problem i dagligdagen.
......

Der ER et kæmpe problem desværre.
Mange ser nedlukningen af landet som en "fiskeferie" i stedet for.

Dagligt ser vi overfyldte p-pladser ved Gudenåen på de populære steder, med folk som holder oven i hinanden og ude på landmandens mark også.





-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: Migger1971
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 12:30
Du har så meget ret Finn, kan kun give dig 💯% ret i det du siger. Jeg selv har sløjfet en tur i weekenden som blev planlagt sidste år, og mit premiere fiskeri er også stillet i bero. Fatter ikke de folk som sætter dit helbred og andres i fare for at fange den laks. Elsker selv laksefiskeri, men come on You guys, er det så vigtigt?


Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 13:59
Bliv dog forhelvede hjemme, Tror i det er for sjov at læger og sygeplejersker og andre mennesker i samfundet sætter deres liv på spil og arbejder røven ud af bukserne og regeringen bruger milliarder af skattekroner. Fordi i skal stå og fange en laks.


Besked fra: Migger1971
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 14:05
Kevin Rostrup, fatter bare ikke at folk er bedøvende ligeglad, jeg personligt ville fandme have dårlig smag i munden hvis jeg var fotograferet ved åen, og smidt på de sociale medier


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 15:10
Status i dag torsdag den 26. marts, klokken 14.
Fyldte p-pladser og mange mennesker samlet ved Gudenåen på zonerne 3, 4 og 5.
Situationen er sansynligvis den samme i de andre zoner også, men dem kørte jeg ikke forbi.

Livet går videre som intet er sket.


-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: Migger1971
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 15:15


Besked fra: Migger1971
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 15:17
Ja folk er sgu hjernedøde


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 15:27


-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: mads århus
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 16:02
Finn det må være et Bjerringbro problem, nu har jeg fisket ved Langå en håndfuld gange her i marts og det har absolut ikke været overrendt,  i dag toppede det godtnok, 1 mand udover migselv i jernbanesvinget, kunne skimte en enkelt eller to mand i brændenælde svinget, og da jeg kørte over åbro holde der en bil ved åen med en mand i og en der fiskede opstrøms broen, så ikke det samme combat fiskeri som du fortæller om på bjerringbro ;)
Det farligste på min fisketure har absolut været at krydse cykelstien, hvor man er ved at blive rendt ned af diverse motionister. 


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 16:12
Mads, jeg har ikke set Langå i år da jeg meldte mig ud på grund af den slappe holdning foreningen har til havørrederne, men du har ret, at det var Bjerringbro stykkerne jeg så i dag.

Problemet bliver nok ikke mindre fra den 1. april hvor dagkortsalgene starter.

Det glæder mig iøvrigt, at foreningerne langs Skjern å nu begynder at overveje, hvad som de skal stille op den 16. april når deres sæson starter.
http://skjernaasam.dk/nyheder/ - http://skjernaasam.dk/nyheder/


-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: carsten o
Posteringsdato: 26 Mar 2020 kl. 17:29
Hej Finn

Er da enig !

Jeg skrev at det ikke pt er noget problem i dagligdagen og her mener jeg på kysten 
her på Fyn.

Men er ret sikker på at det vil blive et problem ved åerne og ret stort til premieren.


Pøj pøj med helbredet.




Besked fra: vaabengaard
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 10:40
Jeg tænker at foreningerne skal henstille folk til at holde 2 mtr afstand til hinanden, så kan jeg da absolut ikke se noget problem i at tage ud og fiske. Selvfølgeligt skal alle sociale sammenkomster aflyses i forbindelse med premieren


Besked fra: trutta
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 11:43
 # Jeg tænker at foreningerne skal henstille folk til at holde 2 mtr afstand til hinanden, så kan jeg da absolut ikke se noget problem i at tage ud og fiske. Selvfølgeligt skal alle sociale sammenkomster aflyses i forbindelse med premieren #

Øhh René - Håber da godt nok ikke at folk går tættere end 2 meter ved Varde å ???  Shocked  Så heldigt at jeg ikke fisker der.!
Sociale sammenkomster er forbudt ved lov. Thumbs Up 

Vent nu da for pokker med at stimle sammen ved de forskellige åer - Tag en tur på kysten i stedet for, samtidig gør du så også dit til at denne skræklige virus IKKE spredes mere end højest nødvendigt. Lamp
Knæk&Bræk..
Jørgen
 


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 14:03
Hold nu for pokker op med at stimle sammen på Bilkas parkeringsplads.....

Bliver træt af de indlæg, der buldrer løs med hvor forfærdeligt laksefiskeri ved åerne er uden overhovedet at forholde sig til om der er et problem og hvori problemet består, såfremt de generelle anbefalinger fra myndighederne overholdes.


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 14:07
SmileSmile..Hahaha

Kære Jacob, - hvor tit har vore politikere ikke taget fejl !  LOL
God weekend


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 15:27
Endnu et ikke-svar fra Milton. 

I sverige er indsatsen baseret på videnskab - i Danmark på en kombination af videnskab og politiske forsigtighedsprincipper. - så mon ikke der findes større risici i samfundet forbundet med coronasmitte end når man færdes i naturen, hvor der så samtidig fiskes laks?? Efter...hvad jeg har foreslået...strenge krav. Ingen samkørsel, om nødvendigt restriktion i antallet af premierefiskere, afstandskrav og forhold omkring parkeringspladser. Det må myndigheder/sammenslutninger komme med fælles bud på.


Besked fra: hindsgavl
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 16:45
Ja. Det er tydeligt når det er ens egen hobby der bliver ramt. Så opfinder man forskellige argumenter for hvorfor lige præcist den skal fritages, når bare man følger myndighedernes anbefalinger. Jeg fisker ikke laks, og er således helt ligeglad med om, og hvordan fiskeriet afvikles i år. 
Til gengæld spiller jeg golf, og kan heller ikke se det store problem der, men accepterer fuldt ud de afgørelser der er truffet.
Det er summen af vore fælles indsats der hjælper os ud af krisen, og her kunne laksefiskerne måske også se lidt længere end egen næsetip, og hjælpe med at løfte i flok. Der er endnu ingen der er faldet død om, ved ikke at kunne deltage i en premiere, så vigtigt er der trods alt ikke noget fiskeri der er.
Håber de forskellige foreninger kan se lidt længere end til kasserens beretning på generalforsamlingen, hvor han skal berette om omsætningen af fiskekort. Den må så blive lidt mindre i år.


Besked fra: McHardy
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 17:11
Hindsgavl....Thumbs Up


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 17:27
@ Hindsgavl. - endnu et indlæg der ikke forholder sig til hvori problemet består - ift. hvad fiskerne ville beskæftige sig med hvis de ikke var på fisketur. - Og ingen snakker om ikke at følge de afgørelser der træffes - det manglede da bare. Man må så samtidig forvente at afgørelser baserer sig på noget konkret. 
Det var mærkeligt at den med golfspilerne dukkede op igen. Når jeg ikke må spille golf..må i heller ikke fiske. Man kunne lige så godt sige..når jeg ikke kører i Bilka - må jeg til gengæld gerne fiske. Nej, lad os få noget reelt på bordet.


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 17:49
Hmm.. gad vide, om i selv ved, hvad i skændes om :)

Gældende regler bør selvf. følges ved/omkring å/fiskepladser/P. pladser som alle andre steder - hvilket overordnet betyder, at det er op til den enkelte at sætte sig ind i disse, samt evt. at oplyse andre om samme. Hvis der ikke er plads jævnfør reglerne, må folk sku` vente, eller køre andetsteds/køre hjem igen.

Tænker ikke, at der kommer så mange turister i år, da de jo har besvær med, at komme over grænserne, samt skal ha` en mega madpakke, og egen overnatningsmuligheder, da de fleste af disse services jo er lukket ned.

Så med lidt sportsånd, selvkontrol og ligevægt burde det være muligt, at selv egoistiske danskere, vil ku` finde en plads med given afstand til andre medfiskere uden de store skærmysler!

Desværre ser jeg et andet scenarie for mig, men det må tiden/nyhederne jo vise :)
Mvh.- Kim


Besked fra: hindsgavl
Posteringsdato: 28 Mar 2020 kl. 23:32
Kære Jakob.
Jeg har stor forståelse og respekt for jer laksefiskere der har glædet jer siden sidste efterår, med at komme i gang igen,
I har bundet fluer, bygget spinnere mm, gennem hele den lange vinter, i håb om den store blanke nystegne laks.
Nu er den store dag lige for døren, og så kommer der en grim smitsom sygdom i vejen, der lukker det meste af verden ned, og fyringer i tusindvis - bare herhjemme. For slet ikke tale om de mange, mange dødsfald verden over (også i Danmark)
Selvfølgelig kan man tolke Mette Frederiksens ord som man lyster, så længe der ikke er lovgivet mod præcist laksepremieren 2020, men i mine øjne (husk nu jeg er IKKE laksefisker) føler jeg det vil være en smule ubetænksomt, ikke at stærkt begrænse adgange til åen, da der (mig bekendt) er ganske mange fiskere på de samme stræk (da det er her de fleste fisk landes), i den første del af sæsonen.
Det vil så blive en kedelig laksesæson - men det er kun fiskeri, og måske er der så endnu flere fisk at fange næste år.
Uanset ønsker jeg jer alle en god sæson langs åerne, og håber der findes en god løsning for de første par ugers fiskeri, da det naturligvis er her der er flest fiskere.
Og bare lige for god ordens skyld, har det ikke noget at gøre med i ikke må fiske laks, fordi jeg ikke må spille golf, det var bare for at sige jeg også nemt kunne finde på mange gode forklaringer på hvorfor golf burde være undtaget corona-nedlukning, men jeg overlever - og fisker i stedet bare noget mere på kysten.
Hav en god dag


Besked fra: vaabengaard
Posteringsdato: 29 Mar 2020 kl. 07:32
Kære Jørgen Rohde

#Øhh René - Håber da godt nok ikke at folk går tættere end 2 meter ved Varde å ???  Shocked  Så heldigt at jeg ikke fisker der.!
Sociale sammenkomster er forbudt ved lov. Thumbs Up #

Det er netop min pointe ;)


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 29 Mar 2020 kl. 08:45
https://nyheder.tv2.dk/2020-03-28-ekspert-forklarer-derfor-faar-coronavirus-os-til-at-udskamme-hinanden - https://nyheder.tv2.dk/2020-03-28-ekspert-forklarer-derfor-faar-coronavirus-os-til-at-udskamme-hinanden

En forklaring Wink

https://www.bt.dk/samfund/ulrich-handler-kun-i-heldragt-og-gasmaske-det-her-er-alvorligt - https://www.bt.dk/samfund/ulrich-handler-kun-i-heldragt-og-gasmaske-det-her-er-alvorligt

- og her kan vi måske blive enige om at man er gået lidt for langt...?Shocked


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 29 Mar 2020 kl. 13:43
Bjerringbro og Omegns Sportsfiskerforening er på forkant med udviklingen og viser ansvarlighed.

http://www.bjerringbro-sportsfisker.dk/foreningen/nyheder/opstart-af-dagkortsalg-er-udsat-og-gaestekortsalg-er-midlertid-indstillet.aspx - http://www.bjerringbro-sportsfisker.dk/foreningen/nyheder/opstart-af-dagkortsalg-er-udsat-og-gaestekortsalg-er-midlertid-indstillet.aspx

Samtidig øges kontrollen.

Gid flere foreninger havde samme store nosser som bestyrelsen i BSF.



-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 29 Mar 2020 kl. 14:15
Hej Finn

Det er da et fint initiativ, men om kontrol skal øges? Det skulle da lige være omkring parkeringsforhold og ikke fiskekort.


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 29 Mar 2020 kl. 14:42
Det klogeste jeg har læst endtil nu om hvordan Corona bedst muligt håndteres, så alvorlige sygdomstilfælde reduceres betydeligt. I korthed gælder det om at hvis man smittes, så skal det ske udenfor hjemmet så dosis er lille og så skal syge isoleres fra resten af husstanden, som kineserne har gjort. Risikoen ved at for få smittes er at for få bliver immune og virus kan komme igen og igen. Læs denThumbs Up

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art7727174/%C2%BBDet-Danmark-g%C3%B8r-lige-nu-er-en-isolationsstrategi-med-et-naivt-h%C3%A5b-om-at-virus-forsvinder-og-aldrig-kommer-igen%C2%AB - https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art7727174/%C2%BBDet-Danmark-g%C3%B8r-lige-nu-er-en-isolationsstrategi-med-et-naivt-h%C3%A5b-om-at-virus-forsvinder-og-aldrig-kommer-igen%C2%AB


Besked fra: Finn Sommer
Posteringsdato: 29 Mar 2020 kl. 15:37
Prøv at se dette her fra i går lørdags.
https://www.tv2ostjylland.dk/oestjylland/politiet-hold-afstand-ogsaa-ved-iskiosken - https://www.tv2ostjylland.dk/oestjylland/politiet-hold-afstand-ogsaa-ved-iskiosken

Som tidligere skrevet, er jeg ikke så nervøs langs åen, men der er netop p-pladserne som folk stimler sammen på og sådan vil det være på alle pladser, også den ved åen den 16. april.

-------------
Mvh
Finn Sommer


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 07 Apr 2020 kl. 15:18
Så har HOF meldt anbefalinger ud vedr. premierefiskeriet i Storå og efterfølgende..Bl.a. skal man ved parkeringspladser med mange folk blive i bilen til det tynder ud..Ligesom fiskekort og fisketegn skal bæres synligt.

https://www.hof-storaa.dk/forside/skiftende-faste-rubrikker/kan-du-holde-afstand - https://www.hof-storaa.dk/forside/skiftende-faste-rubrikker/kan-du-holde-afstand


Besked fra: phl
Posteringsdato: 08 Apr 2020 kl. 11:00
 
  Da det ser ud til at laksepræmieren bliver afholdt som planlagt, må der vel lige indskydes at den kun gælder for Jyder, idet rejser mellem landsdelene på det kraftigste frarådes.

  Per Larsen






Print side | Luk vindue