Print side | Luk vindue

Silicone Rejer.

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fluefiskeri
Forum navn: Øvrigt udstyr
Forum beskrivelse: Øvrigt fluefiskeri udstyr
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51681
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 18:54


Emne: Silicone Rejer.
Besked fra: PK
Emne: Silicone Rejer.
Posteringsdato: 11 Apr 2019 kl. 09:00
Jeg har en del år brugt en bestemt type Silicone reje, til mit fluefiskeri efter aborre og på kysten.

Den er 40 mm. lang, i blød Silicone uden krog, men der er hul i rejens bug, til indsætning af krogen.

Jeg kan ganske enkelt ikke huske, hvor den er købt, men jeg mener at der var 20 stk. i pakken.

Er der evt. nogen på forummet, der genkender denne Silicone reje (Se billedet), og kunne givet et praj om, hvor den evt. kan erhverves.




Den skal være uden krog, da jeg bruger flere setup, blandt andet også som rørflue, så der må ikke være indstøbt krog i rejen. Evt. også større end 40 mm. længde, kan have interesse.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.



Svar:
Besked fra: storling
Posteringsdato: 11 Apr 2019 kl. 09:25
Hej Per

Jeg har 23 stk. Liggende som du kan få. Jeg har købt dem får nogle år siden af Jørgen Sørensen,  her på siden.


Besked fra: PK
Posteringsdato: 11 Apr 2019 kl. 09:38
Hej Peter.

Det lyder rigtig fintWink Jeg tror iøvrigt også, ved nærmere eftertanke, at jeg fik mine igennem Jørgen Sørensen!

Lad os lige ordne det her over mail, hvis du kontakter mig på 

pkarlsen2003@hotmail.com

så finder vi ud af noget.

Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: Salmoniden
Posteringsdato: 12 Apr 2019 kl. 05:07
Jeg har en stærk formodning om, at de oprindeligt er købt på ebay.

Der vil man nok også uanset kunne finde sådanne i et utal af variationer og måske stadig eksakt denne.


Besked fra: PK
Posteringsdato: 12 Apr 2019 kl. 07:05
Så har jeg fået fat i de Silicone rejer jeg skal bruge - tak for input omkring emnetTongue

Knæk og bræk og god påske - en lystfisker hilsen fra

Per Karlsen.


Besked fra: dytti
Posteringsdato: 14 Apr 2019 kl. 09:59
Jeg har købt en del af dem på WISH  http://www.wish.com/search/silicone%20shrimp?&source=search - http://www.wish.com/search/silicone%20shrimp?&source=search


Besked fra: PK
Posteringsdato: 14 Apr 2019 kl. 10:33
Hej Michael.

Er dine erfaringer baseret på ægte fluefiskeri - Bombardo eller anden form for fiskeri med flue, såsom ophænger / spin flue?

Er der noget på Wish, med hensyn til reje størrelse / farve, som du vil anbefale?

Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: dytti
Posteringsdato: 14 Apr 2019 kl. 21:13
Jeg fisker dem efter et Bombarda, som regel et intermedia på 25 gr.
Jeg har også leget lidt med DropShot fiskeri. Men har ikke haft den store succes med det.

Dem jeg efterhånden har haft størst succes med, er disse 2 på billedet.
Den store er 9 cm og vejer 3,5 gr.
Den lille er 4,5 cm og vejer knap 1 gr (på konens køkkenvægt).

Den lille bruger jeg mest, når vandet er roligt og klart.
Den store når vandet er uklart.

Jeg fisker dem "baglæns" altså trækker dem baglæns gennem vandet. Så langsomt som forholdende tillader det.

Mvh
Michael




Besked fra: PK
Posteringsdato: 14 Apr 2019 kl. 21:21
Hej Michael.

Jeg kan se på det hele, at vi begge to bruger den samme teknik. Jeg bruger gerne de nye Silicone bombardo flåd, dem er jeg blevet glad for, mest fordi, der er mulighed for at at komme op i vægt, når jeg bruger multihjulet, som så iøvrigt også gør, at jeg får kontakten direkte i håndtaget, når fisken viser interesse for endegrejet, og jeg tror på, at jeg nok for flere fisk til at blive hængende, end med fastspole hjulet, men det kan jeg ikke bevise, dertil fanger jeg for få fiskWink

Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: dytti
Posteringsdato: 14 Apr 2019 kl. 22:55
De ser interessante ud, de der silicone flåd. Dem må jeg da se at få prøvet.
Jeg har i et stykke tid, brugt INNO bombarda. De er geniale fordi man lynhurtigt kan skifte mellem intermediate, synkende, eller flydende.
Men jeg syntes ikke at de kaster lige så langt, som et almindeligt bombarda.
(Jeg bruger også multihjul)


Besked fra: ROLSNER
Posteringsdato: 15 Apr 2019 kl. 10:05
Hej Per, du behøver da vist ikke kigge ret meget længere væk end Tackle.dk, han ligger i Sønderborg og har disse her, endda på tilbud pt.

https://tackle.dk/72-softbaits


Besked fra: PK
Posteringsdato: 15 Apr 2019 kl. 10:53
Hej Michael.

Jo da, jeg handler her, men læg lige mærke til prisen på de rejer! jeg synes at de er for dyre, selv på tilbud, men ok, det er vel prisen!
Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: ROLSNER
Posteringsdato: 15 Apr 2019 kl. 11:41
8 kr per reje, som måske kan veksles til en havørred :-), men ja, som du skriver, op til hver enkelt at vurdere.


Besked fra: Vestjysk Fisker
Posteringsdato: 15 Apr 2019 kl. 16:03
Hej nogen der vil dele "aborre-spots" helst i det jyske:-)




Print side | Luk vindue