Print side | Luk vindue

Douglas/Diamondback hvor bliver de lavet?

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fluefiskeri
Forum navn: Stænger
Forum beskrivelse: Fluestænger
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51589
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 18:04


Emne: Douglas/Diamondback hvor bliver de lavet?
Besked fra: gumbas
Emne: Douglas/Diamondback hvor bliver de lavet?
Posteringsdato: 29 Okt 2018 kl. 16:49
Har kig på nogle stænger som sælges af en annoncør herinde.

Det drejer sig om Douglas og Diamondback som er rimelig billige men når man spørger til hvor de er lavet så siger sælgeren at de er lavet i USA mens andre siger de ikke er.

Jeg går specifikt efter en stang som er lavet i US såsom eksempelvis SAGE er, så kan nogen sige mig om de førnævne stænger er made in USA eller er det bare amerikanske firmaer som får dem lavet i østen?

Synes det er ret irriterende at sælgeren ikke vil give mig et tydeligt svar så håber nogen herinde kan hjælpe.



Svar:
Besked fra: PK
Posteringsdato: 29 Okt 2018 kl. 17:11
Prøv at kigge forbi det link her, der får du de oplysninger, du efterlyser.

http://ulnits.dk/fluefiskeri/diamondback/ - http://ulnits.dk/fluefiskeri/diamondback/

Jeg havde for nu mange år siden en havørred stang, fra Diamonback i 10,' til mit fiskeri Karup å, en forrygende kastende stang, men modellen var den gamle langsomme type, men den kunne det hele, og jeg fortryder bitter salget af den. Hvad den hed, kan jeg ganske enkelt ikke huske, men den har en stor plads i min erindringWink

Håber du får fingre i den ønskede stage, de kostede i sin tid spidsen af en jetjager, men var absolut pengene værd, hvis man er til den type auktioner.

Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: DNA7
Posteringsdato: 29 Okt 2018 kl. 17:31
Hej Jan

Kan ikke umiddelbart se, at den gamle artikel af Ulnits hjælper dig nævneværdigt, men for, at svare på det forespurgte, så er "Diamondback" i dag (mig bekendt) ejet af "Cortland", og udelukkende produceret i Kina (tidligere Vermont, USA !) 
"Douglas" bliver produceret i Korea, dog med planer om enkelte USA produktioner i fremtiden...Smile


Besked fra: sportex
Posteringsdato: 29 Okt 2018 kl. 17:59
Hej Jan 

https://youtu.be/q3wdQtEbNgM - https://youtu.be/q3wdQtEbNgM


Mvh Thomas


Besked fra: gumbas
Posteringsdato: 29 Okt 2018 kl. 19:06
Tak for info så bliver de altså ikke lavet i USA som sælger ellers har sagt til mig. det var også det jeg selv kunne finde ud af. nemlig at de ikke bliver lavet i USA.


Besked fra: baronen
Posteringsdato: 30 Okt 2018 kl. 07:50
Hej Jan

Douglas produceres i Korea på samme stangfabrik som Loop og Hardy.
… ifølge Yellowstone Angler.

Mange hilsner
Jan


Besked fra: Tommy1980
Posteringsdato: 31 Okt 2018 kl. 12:33
Med hensyn til denne sælger så er min erfaring at han har et ret tvivlsomt forhold til samdheden og at man selv bliver nød til at dobbelt tjekke alle hans udsagn. Han har eksempelvis nævnt flere steder at der er livsvarigt garanti no question asked på det meste af hans grej hvilket heller ikke er rigtigt.
Jeg tænker det sikker er noget ganske udemærket udstyr han sælger da der i dag ikke er ret meget desideret dårligt udstyr på markedet men personligt kunne jeg ikke drømme om at handle med ham.


Besked fra: P.M.
Posteringsdato: 31 Okt 2018 kl. 16:00
Du kan være stensikker på at hvis et US firma producerer deres varer i USA, så skal de nok gøre opmærksom på det. 
De 2 nævnte mærker får deres stænger lavet i østen. Det er der i og for sig ikke noget forgjort i, hvis man lige husker at nævne det.
Ifølge Søren som forhandler mærkerne her i landet, foregår produktionen af Douglas på en fabrik i Korea som Douglas har bygget og produktionen overvåges af amerikanske repræsentanter for firmaet.
Det er naturligvis helt igennem noget vrøvl og illustrerer meget godt hvordan han driver sin virksomhed og hvad han tænker om kundernes mentale habitus. I virkeligheden siger det mest om Søren selv. Desværre er det helt og aldeles umuligt at tale fornuft med manden. Så jeg ville købe mine varer andre steder.

USA fremstillede stænger er Scott, T&T, Sage, Orvis og Winston. Jeg vil dog lige tillade mig at komme med en europæisk joker, nemlig Stickman Rods. Klinger produceret i Spanien og monteret hos Stickman. Fremragende stænger.



Besked fra: gumbas
Posteringsdato: 02 Nov 2018 kl. 22:42
Ja, har også fundet ud af at sælgeren er utroværdig og fortæller om guld og grønne skove som ikke har hold i virkeligheden. forstår så bare ikke at han ikke er ærlig, for hvis nu hans grej er okay så burde han jo ikke lyve om det.

Uanset hvad så finder jeg et andet sted at handle for troværdighed hos en sælger er vigtigt efter min mening og troværdighed har den person ikke, han virker mere som en desperat sælger der vil gøre alt for at folk køber hans ting. 

Ender nok med en Sage eller Orvis.


Besked fra: limfjord
Posteringsdato: 03 Nov 2018 kl. 11:17
Bare hans temperament og aggressive attitude når han bliver talt imod, er nok til at jeg  ikke har lyst til at handle med manden. Og ja, der bliver ikke brugt så få superlativer på alm standard vare.  Jeg fulgte ham på fjæsen et stykke tid, det gør jeg ikke mere..! Big smile



Print side | Luk vindue