Print side | Luk vindue

Spise fisk fanget i put and take?

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Generelt
Forum navn: Lystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generel lystfiskerdebat om løst og fast
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51472
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 16:15


Emne: Spise fisk fanget i put and take?
Besked fra: pilutiful
Emne: Spise fisk fanget i put and take?
Posteringsdato: 24 Apr 2018 kl. 20:43
Hej,
Jeg er nybegynder put and take fisker, og har måske et dumt spørgsmål. Er det normalt at spist fisk fanget i put and take søer? Spiser du dem? Jeg fisker ørreder i diverse søer i kbh området, inkl en mindre børnesø som min søn er rigtig glad for. 



Svar:
Besked fra: dytti
Posteringsdato: 24 Apr 2018 kl. 22:24
Jeg ved at der er mange som spiser dem.
Jeg høre dog ikke til dem. Jeg syntes at de smager elendigt. Men det er og smag og behag.
Førhen gav jeg dem jeg fangede, til vores nabokone. Og hun syntes at de smagte godt.
Men nej - Jeg spiser dem ikke, men giver dem væk.


Besked fra: folp
Posteringsdato: 25 Apr 2018 kl. 12:57
Vi og vore børn og børnebørn har spist masser af dem.nogen gange smager de rimeligt andre gange ikke.afhænger også af hvor de bliver fanget,DR er hverken værre eller bedre end de portions ørreder fra supermarkederne.Prøv at varmryge et par af dem,lad ungerne hjælpe,så smager de bedre.




Besked fra: frankjensen
Posteringsdato: 25 Apr 2018 kl. 13:52
Put & Take-ørreder får afsmag, når de har gået et stykke tid i vandhullet. Har læst, det er en alge, som findes i alle Put.
Nogle kalder det en muddersmag.
Vh frank 


Besked fra: Ole K.
Posteringsdato: 25 Apr 2018 kl. 13:54
Hej
Der findes også søer, hvor fiskene smager ganske godt.Tongue
Det kan variere. Afhænger lidt af om søen er grusgrav, gammel mose/sø eller andre faktorer.
Derudover om fiskene kommer fra et dambrug med kildevæld, som de går i andet vand, der måske ikke er så "rent fra en å"
så prøv dig frem

mvh Ole


-------------