Print side | Luk vindue

Magic tool

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fluefiskeri
Forum navn: Generel fluefisker debat
Forum beskrivelse: Løst og fast vedr. fluefiskeriet
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51439
Udskrevet den: 29 Mar 2024 kl. 00:39


Emne: Magic tool
Besked fra: Bishop
Emne: Magic tool
Posteringsdato: 07 Mar 2018 kl. 17:52
Hej.

1. Hvilken str. magic tool skal man gå efter når vi snakker kystfluer?

2. er der andre alternativer som er lige så gode men måske billigere Smile

pfh. Tak


-------------
Med Venlig Hilsen
Kenneth



Svar:
Besked fra: PK
Posteringsdato: 08 Mar 2018 kl. 07:47
Hej Kenneth.

Nu er der jo ingen der siger at man absolut skal investere i et ægte Magic Tool, det er simpelthen alt for dyrt.

Jeg var blandt de første, som købte / brugte Magic Tool, men daværende var teknikken til det værktøj ny, og jeg har, som sådan været meget glad for de funktioner værktøjet giver mulighed for.

I dag er der mange alternativer, da det for det meste drejer sig om at få holdeværktøjer til at klemme materialerne fast med.

De fleste forretninger der handler fluebindingsmaterialer har givet mulighed for at købe klemmer i løs vægt, men jeg bruger i dag mange forskellige typer klemmer, blandt kontorartikler er der blandt andet flg. muligheder:

https://www.google.dk/search?q=FLUEBINDING+/+FLUESTIK+/+V%C3%86RKT%C3%98J+H%C3%85R+%26+DUBBING+KLEMMER&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiAk-TRkdzZAhWNw6YKHTT6A7YQ_AUICigB&biw=1229&bih=603


https://www.google.dk/search?q=Kontor+klemmer&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjkkIK1j9zZAhVpMJoKHcGkBQ0Q_AUICigB&biw=1229&bih=603

Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: Stoltze
Posteringsdato: 08 Mar 2018 kl. 12:08
Jeg har stor glæde af mit sæt i størrelsen regular. Prisen er bestemt et issue, men hvis du køber sættet sammen med en kammerat, så kan I jo splitte det over. I sættet er der to klemmer (der ligner de almindelige bulldog clips), og så er der tre af de specielle klemmer (som vel egentlig er dem, der er "magic").

Til kystfluerne bruger jeg mest den mellemste af de tre "magic" klemmer og den mindste af de "almindelige" klemmer. Den lille "magic" klemme er fin til tørfluer (twistede cdc-hackler), men det kan også fint klares i de andre størrelser. Fidusen er at trække materialet ned i klemmen med et tyndt stykke nylon (0.12-0.15mm) i stedet for at skulle holde i hver ende af fjeren ;-)

Hvad angår den "almindelige" klemme, så holder den enormt godt på materialet, og du vil blive meget glad for at kunne se, hvad der sker. Det kan du ikke med en almindelig bulldog clip.



Besked fra: Brandmand Per
Posteringsdato: 10 Mar 2018 kl. 11:31
Hej Kenneth

Jeg mener jeg har en læggende som er til salg - er brugt 20-30 gange!


Besked fra: Bishop
Posteringsdato: 10 Mar 2018 kl. 12:32
Takker for indputs Tongue

jeg er endt med at købe den org. magic tool da jeg mener "bund klibsen" er hele humlen bag sættet samt at man kan se alle matrialer igennem "dimserne" Big smile.


-------------
Med Venlig Hilsen
Kenneth


Besked fra: Bishop
Posteringsdato: 10 Mar 2018 kl. 12:34
Citat: Brandmand Per

Hej Kenneth

Jeg mener jeg har en læggende som er til salg - er brugt 20-30 gange!

Takker for buddet, men har "desværre" modtaget sættet d.d.


-------------
Med Venlig Hilsen
Kenneth


Besked fra: Stoltze
Posteringsdato: 11 Mar 2018 kl. 19:29
Det bliver du glad for, Kenneth :-)


Besked fra: Bishop
Posteringsdato: 12 Mar 2018 kl. 16:31
Citat: Stoltze

Det bliver du glad for, Kenneth :-)

Ja, indtil videre er det altså et piv frækt stykke værktøj at bruge og vil helt sikkert mene jeg har valgt rigtig Tongue


-------------
Med Venlig Hilsen
Kenneth



Print side | Luk vindue