Print side | Luk vindue

Spinner Byg

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Spinnefiskeri
Forum navn: Grej og udstyr
Forum beskrivelse: Spinnefiskerens udstyr
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51399
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 16:46


Emne: Spinner Byg
Besked fra: NN32
Emne: Spinner Byg
Posteringsdato: 01 Jan 2018 kl. 18:36
Er der nogen her der kunne hjælpe mig med et par hjemme sider hvor man kan købe
gør det slev Grej

Har købt noget ved Korsholm.dk 

Men hvis der er nogen der kender andre steder må i meget gerne skrive det her .
SmileSmile Smile



Svar:
Besked fra: prezio86
Posteringsdato: 01 Jan 2018 kl. 18:52
http://spintec.co.uk/ får klart mine anbefalinger - fornuftige priser og stort udvalg.


Besked fra: NN32
Posteringsdato: 01 Jan 2018 kl. 19:51
Nogen der har erfaring med andre gode steder på nettet og købe spinner byg ??



Besked fra: æ fisker
Posteringsdato: 02 Jan 2018 kl. 09:14
Hej NN
Jeg har selv bygget spinner i flere år, desværre  er der ikke mange som sælger delene til det, som omtalt Korsholm som har en rigtig stor udvalg og spintec som er nævnt, jeg ved at Ækvator sport i Odense har noget også, men man kan jo selv lave både kroppe og blade hvis man er lidt snild på fingerne og har værktøjet, besøg Korsholm der er rigtig meget at hente, spintec har en fin hjemmeside som også er på dansk lidt dyr  fragt men ok materialer, Clap.
held og lykke med søgning, det er bare rigtig godt at fange fisk på hjemmebygget kram.

hilsen Peder.Smile


Besked fra: lh
Posteringsdato: 02 Jan 2018 kl. 10:37
Hej Peder

Vil du give en give kort beskrivelse af hvordan du fremstiller spinnerblade ?
Niels, undskyld jeg bryder ind i din tråd 😇

Mvh
Lars hougaard


Besked fra: æ fisker
Posteringsdato: 02 Jan 2018 kl. 12:57
Hej.
jeg bruger tynd kobber plade som jeg klipper dråbeformet, jeg laver buen med hovedet fra en brædder bolt ned imod en blyklods som er formet til det, lidt svær at beskrive, men prøv at se på www.skovholm.com, der er der en god beskrivelse af hele opbygningen af spinner og hvordan man selv laver de forskellige dele.Clap.
held og lykke med detSmile.

hilsen Peder 


Besked fra: Jørn Mortensen
Posteringsdato: 02 Jan 2018 kl. 13:33
Spinne blade og diverse Se Enverden www.lionfish.dk


Besked fra: NN32
Posteringsdato: 02 Jan 2018 kl. 20:15
Måske nogen der kender nogen udenlandske sider med spinner byg .

Bygger spinner der er mellem 14-18 gram .
Jeg skal op og have størrelse 5  spinner blade.....


Besked fra: ufl
Posteringsdato: 02 Jan 2018 kl. 22:24
Hej Niels
Jeg køber lidt dele i udlandet hvor det primært er til lakse spinner da Mepps og andre mærker er ganske fremragende til havørreder, især i mindre åer.
Spintec har super kvalitet på deres gummi til kondomspinner, dog bruger jeg en lille gummihale i stedet for som kaldes "zulutail"...... så laver ikke selv kondomspinner.
Jeg prioritere lidt tykkere blade fra USA især til det tidlige fiskeri hvor der skal fiskes ultra langsomt og dybt, dels kan de tungere blade snurre meget langsomt og du kan føle speed på bladet hvis du har en følsom stang, langsom stor blad giver mere trykbølge end lille blad der snurre hurtig.....
Det er blade som hedder 0.032 i tykkelse(0.8mm) hvor det normalt er 0.025tommer(0.6mm), dog sælges der også på nettet 0.017(0.4mm) Det er lidt afrundet tal.
Ofte synes jeg at de blanke metal blade har for meget refleks/skinner for meget så der kan mange købe blade i mat sølv som mere lyser op end spejl flash.....som er blevet min favorit som amerikanerne også selv bruger som deres favorit.
Jeg bruger også de tykke til opstrøms spin men tror som ikke de er bedre der end de almindelige tykkelse hvor der kommer mere fart på spinner om den svinger i strømmen eller der spinnes hurtigere.....
Når du fisker med de tykkere blade har du god føling med spinner hvor du kan mærke selv de mindste kontakt på spinner, eller de rører grøde/bund så det er også lidt hvilken stil du fisker dine spinner, så alm tykkelse blade fisker også fremragende og tager masser af fisk......

gummi=Spintec
blade=Randblures.com
kroppe=Korsholm  De to farvet kroppe har fisket fremragende 
Google spinnerbau, så kommer der sider...

Ulrich


Besked fra: NN32
Posteringsdato: 03 Jan 2018 kl. 21:24
Tak  Smile


Besked fra: ROLSNER
Posteringsdato: 04 Jan 2018 kl. 14:44
Der er da en auktion her på siden pt.:

http://123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=195625


Besked fra: NN32
Posteringsdato: 06 Jan 2018 kl. 20:30
Det var da ellers noget af et lot men ikke lige det jeg søger



Besked fra: NN32
Posteringsdato: 06 Jan 2018 kl. 20:46
Jeg fandt lige frem til dem der skulle være interesseret  at der også er Stefs Lystfiskergrej som har Spinner byg.

Var der oppe i Århus for 1½ år siden og der havde han noget gør det selv grej i kælderen i butikken .
Fik lige spurgt om det i dag på hjemme siden , om han stadig havde noget gør det selv spinner byg og super det havde han .

Jeg smider lige et link  her .
Det er noget billiger gør det selv grej til spinder end Korsholm .


Link

http://www.fishinggear.dk/kategori/tilbehoer?page=11

på side 12 .

Spørg i chatten på siden , mener han har mere .... :-)



Besked fra: æ fisker
Posteringsdato: 07 Jan 2018 kl. 11:50

har rodet lidt med at lave en gennemløbsspinner, mener jeg er nået i mål, spinneren er bygget på en tube som går hele vejen igennem spinneren, den viste vejer 20g. og er monteret me en 0,45 monofil line og en str. 10 krog, forventer mig meget til den kommende laksesæson, men er der nogle bland jer der har råd om forbedring eller andet så lad høreClap.

hilsen Peder Smile


Besked fra: Boss75
Posteringsdato: 07 Jan 2018 kl. 17:18
Ser giftig ud 👍 tror på den


Besked fra: ROLSNER
Posteringsdato: 07 Jan 2018 kl. 21:28
Super fed spinner, pusler selv med samme slags, hvilken slags tube laver du den på ?



Besked fra: Jørn Mortensen
Posteringsdato: 11 Jan 2018 kl. 17:24
Enverden af småting finders der spinnebyg

mvh Jørn www.lionfish.dk



Print side | Luk vindue