Print side | Luk vindue

Søren Værnstrøm ?

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Generelt
Forum navn: Lystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generel lystfiskerdebat om løst og fast
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51354
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 17:19


Emne: Søren Værnstrøm ?
Besked fra: tackler
Emne: Søren Værnstrøm ?
Posteringsdato: 19 Nov 2017 kl. 18:18
For en 10 dage siden meddelte Søren Værnstrøm mig skriftligt at han ville købe en stang af mig - pris og betingelser er aftalt !

Jeg skulle finde et rør og sende stangen. Røret er forlængst fundet - stangen er solidt pakket og klar til afsendelse, men nu kan jeg ikke komme i kontakt med manden?

Intet svar ? - uanset hvor jeg skriver til ham - er der nogen der ved om der er tilstødt ham noget - meget mystisk ?

Måske kan nogen hjælpe med hans telefon nummer ?

På forhånd tak !

Med venlig hilsen
Heinz Gerhard
Tlf. 40 75 66 16



Svar:
Besked fra: Salmoniden
Posteringsdato: 19 Nov 2017 kl. 21:30
Kan ikke hjælpe dig med manden. Men det er tydeligvis tidens trend at aftale handel for derefter "forsvinde"


Besked fra: PeterK
Posteringsdato: 19 Nov 2017 kl. 23:13
Kender Søren fra vores lokale sportsklub. Ser om jeg ikke kan få fat i ham
/Peter


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 20 Nov 2017 kl. 16:08
Trods jeg kan se at Søren Værnstrøm er aktiv på dette og andre fora - er det ikke lykkedes at få hverken et svar på 4-5 henvendelser - eller en forklaring på hans noget besynderlige adfærd ?

Jeg har desuden modtaget en del indberetninger fra andre - der lidt overraskende tyder det på, at denne fremgangsmåde er der ganske mange der har været ude for fra denne herre.

Så lad dette være et godt råd om ikke at bruge tid på at indlede forretninger med Søren Værnstrøm !

Med venlig hilsen
Heinz Gerhard




Besked fra: ljf
Posteringsdato: 22 Nov 2017 kl. 20:02
Slap dog af, mandn kan jo være på ferie eller han kan have fået en blodprop eller hjertestop eller have brækket et ben eller hvad ved jeg.
Der kan da undtagelsesvis være ting her i livet der får os til at glemme brugt fiskegrej.
Wink


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 23 Nov 2017 kl. 14:33
Hr. Frederiksen, jeg er helt afslappet, men det er måske dig der er FOR afslappet, da du tilsyneladende ikke har læst tråden?

Desuden er det vist yderst sjældent at folk med hjertestop og lign. ufortrødent fortsætter med at være aktive på facebook mv.

Skulle det desuden være hjertestop og hjerneblødninger, så indtræffer de altså med mellemrum for Hr. Værnstrøm - da der som sagt er en del andre der har været ude for samme opførsel.

Der kan undtagelsesvis også være ting i livet der kan få nogen til at glemme at bruge hovedet ?    


Besked fra: Salmoniden
Posteringsdato: 23 Nov 2017 kl. 21:07
Faktum er desværre som jeg også skrev lidt om i tråden om porto at der er alt for mange der misligeholder deres aftaler når det gælder køb over nettet.
Fremgangmetoden er ganske ofte en komplet ignorering af videre kontaktforsøg. Dette kan sagtens også gælde i forhold til opslag hvor folk selv søger, selv foreslår accepteret pris og aftaler alt på plads ud fra egne ønsker. Men hvor deres initiativ alligevel ikke strækker sig til betaling eller endsige give udtryk for fortrydelse eller svar på manglende afvikling af handel.
Jeg ser det desværre som et decideret sygdomtegn på den afstandskabelse og umenneskeliggørelse internettet er med til at fordre hvor det bla. på denne måde kommer til udtryk for måder man ikke ikke selv ville finde acceptabel. Har man svært ved at forstå mit udsagn vil jeg anbefale at man selv sætter ting til salg på nettet. Det behøver hverken være mange ting eller ofte og mediet om det er her igennem siden, facebook eller dba mm. er også fuldstændigt lige meget. Lige ledes er den måde man fører kontakt med folk på. Det er lige meget om det er via mail, på facebook, diverse beskedsystemer eller endda delvis igennem telefon samtale. For desværre er jeg sikker på at man selv hurtigt vil få sådanne oplevelser og en forståelse for hvor fremherskende et problem det efterhånden er. 


Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 24 Nov 2017 kl. 17:52
Fredriksen er den sjove og morsomme mand her på sitet....bliv ved med det


-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: ljf
Posteringsdato: 24 Nov 2017 kl. 21:14
Ja tak for den titel Per.  Men mit uforståelige budskab er såmænd bare: Slå kolkd vand i blodet, det her er amatørauktioner/privat sælgere og købere. Vi skal jo for det første ikke leve af det, og derfor synters jeg man skal vare sig for at hænge folk ud uanset hvad.
Sidste år blev jeg selv hængt ud, og i mails svinet til fordi jeg ikke reagerede hurtig nok på en afsluttet auktion. Henset til at auktionen sluttede lige midt i en 14 dages ferie og oveni var der så for mit vedkommende nogle andre problemer af privat karakter der så lige overskyggede noget brugt fiskegrej. Når så jeg prøver at forklare mig bliver sælger bare mere ophidset og skaber sig og smækker nærmest på med ordene at "når man byder på en auktion så er det vigtigere end ferie og andet"
Come on mand, der er da nogle der har andet her i livet end 123nu. Som udgangspunkt vil de fleste jo altid stå ved deres bud og mundtlige aftaler, men som sælger på et amatørsite som 123nu må man altså også have lidt tålmodighed, bare min mening :-)

God weekend fra 123nu´s sjove mand




Besked fra: tackler
Posteringsdato: 24 Nov 2017 kl. 21:37
Frederiksen - som udgangspunkt er jeg enig med dig - men du sammenligner altså æbler og pærer!

Søren Værnstrøm har indgået dusinvis af handler - han har vundet dusinvis af auktioner herinde - og trods lang snor og stor tålmodighed - går han bare i flyverskjul - og svarer ikke på henvendelser.

Siden mit indlæg, som var holdt i en rimelig afventende og pæn tone - har jeg modtaget en halv snes henvendelser fra andre der har oplevet det samme.

Der er altså ikke tale om 'manglende snor' eller nogen er ud på at hænge nogen uretfærdigt ud. Der er tale om systematisk brud på indgåede aftaler om køb (jeg har min tryk) vundne auktioner m.v. - og manden blæser på alt og alle og fortsætter uden nogen gør noget.

Jeg har købt, byttet og solgt herinde i mere end 12 år - og jeg er ALDRIG blevet snydt - men der imod har jeg mødt en masse 'tossede' samlere og lystfiskere - og derfor irriterer det mig, at Søren Værnstrøm bare får lov at fortsætte herinde, på Facebook og andre fora hvor han huserer.

også Go' weekend tilbage !
Heinz



Besked fra: moldruper
Posteringsdato: 25 Nov 2017 kl. 06:52
Hej
For at Heinz ikke skal stå alene - kan jeg også bekræfte at jeg har oplevet samme behandling fra bemeldte herre tilbage I 2012-2013.
Salg af stang til ham - klar aftale om forsendelse og betaling - derefter total tavshed da betalingen skulle falde. Stangen blev selvfølgelig ikke sendt.
Samme stang blev udbudt på auktion året senere - manden var fræk nok til at byde på den igen med samme resultat.
Jeg har også handlet her en del gange og det er de eneste gange jeg ikke har fået gennemført en handel. Endog med samme person.
Knæk og bræk.
Per Møldrup


Besked fra: ljf
Posteringsdato: 26 Nov 2017 kl. 09:19
Hej igen.
Jeg må selvfølgelig rykke på gode argumenter, og den mand er jo tilsyneladende ikke særlig opmuntrende at samarbejde med. 
Mon ikke webmaster vil kunne gøre noget ved det, men Lars og kone er måske fraværende? Hvis en webmaster gentagne gange får klager af den karakter i her synlig gør, burde det være en smal sag simpelthen at blokere den pågældene IP adresse, - slut prut.  
Jeg er med på en del små sites som 123nu, og oplever ganske ofte at skiftende webmastere ganske enkelt ikke gider tage sig af denne slags problemer, desværre er det den direkte grund til at disse sites bliver mindre og mindre brugt.

God søndag til alle !


Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 26 Nov 2017 kl. 09:50
I går var han ganske aktiv på FB, så han er ikke død


-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: P.M.
Posteringsdato: 26 Nov 2017 kl. 10:44
Jeg kan melde om samme oplevelse - dog skal det til mandens forsvar siges at jeg har handlet med ham en enkelt gang med succes.


Besked fra: Lundberg
Posteringsdato: 02 Dec 2017 kl. 13:16
Til Heinz Gerhard .... Er sagen så nu på plads med hr. Søren Værnstrøm, så man kan konstatere positivt udfald af debatten?


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 10 Dec 2017 kl. 11:13
Næh - han kører åbenbart de beskrevne metoder han har brugt i årevis ?

Så vi kan jo blot håbe at købere/sælgere herinde, på Facebook og hvor han ellers huserer - nu bekræftet af mere end 20 henvendelser - har set hans metoder beskrevet i denne tråd - og derfor undgår fyren fremover.


Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 12 Dec 2017 kl. 12:54
Samme person købte et orvis battenkill af mig for et par år siden...købte pap kasse porto label og boble plastik...men hørte aldrig fra ham mere 



Besked fra: NanoQ
Posteringsdato: 13 Dec 2017 kl. 08:59
En tanke....

Hvis man sætter en vare på auktion her, og vinderen er en person man ikke har lyst til at sælge til, grundet sager som beskrevet i denne tråd, er man da forpligtet til at sælge?




Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 13 Dec 2017 kl. 12:16
Det Kevin Rostrup, mig og mange andre igennem årene oplevet....underlig opførsel.

-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: moldruper
Posteringsdato: 13 Dec 2017 kl. 16:19
Da han forsøgte at købe af mig anden gang, efter at have opført sig sådan første gang, følte jeg mig ikke forpligtet til at sælge noget som helst til manden. 
Og det gør jeg stadig ikke. Han brændte alle muligheder af første gang med alle de kontaktforsøg der var.


Besked fra: Rasmussen
Posteringsdato: 13 Dec 2017 kl. 20:08
Citat: NanoQ

En tanke....
Hvis man sætter en vare på auktion her, og vinderen er en person man ikke har lyst til at sælge til, grundet sager som beskrevet i denne tråd, er man da forpligtet til at sælge?


Man er kun moralsk forpligtet til at sælge, men overfor kendte svindlere gælder der ingen regler, send gerne en mursten eller to pr. efterkrav til dem

Jesper Rasmussen


Besked fra: Søndergaard72
Posteringsdato: 19 Dec 2017 kl. 10:51
Per Hansen

Jeg mener ikke at jeg husker helt galt så har du vidst heller ikke været helt god til det med købe og sælge, og specielt har det vidst været et problem for dig at betale for en vare du har købt.

Der var vidst noget med en bil for nogle år tilbage som du havde lidt svært med at betale for. 


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 21 Dec 2017 kl. 12:48
Tjaa - med en plus/minusliste som på f.eks. Hwt.dk (når sitet ikke er nede) eller Hol.dk ville vi alle kunne danne os et overblik over brugerne i de foretagne handler. Men det har måske allerede været til debat?  


Besked fra: Salmoniden
Posteringsdato: 21 Dec 2017 kl. 17:51
Citat: kikophil

Tjaa - med en plus/minusliste som på f.eks. Hwt.dk (når sitet ikke er nede) eller Hol.dk ville vi alle kunne danne os et overblik over brugerne i de foretagne handler. Men det har måske allerede været til debat?  

Du er bestemt inde på noget der kunne være et godt fingerpeg om det var en god ide at handle med folk. Ved alt for negative bemærkninger på f.eks ebay lader jeg som regel være med at handle. Men jo noget der skal bygges ind i de forskellige sider. Det vil blot hjælpe en smule. For ville aldrig forhindre at den slags personer alligevel ikke holder hvad de lover og opfører sig ganske uanstændigt.
Det ville heller ikke forhindre at disse personer optræder på vidt forskellige medier og at man kommer i kontakt med dem på vidt forskellig vis. De kan skam sagtens også selv ske at henvende sig. Et eksempel i den retning jeg oplevede for nylig var en der på facebook søgte efter noget fluebindingsmateriale. Jeg havde det og svarede. han satte sådan set selv en pris på 200 kr som jeg straks accepterede. Men så skulle han selv lige vente på selv at modtage betaling for noget og så skulle vi vente til den første....Jeg så ham kort tid efter byde 300 for noget andet... Personen er en af dem der gør rigtig meget ud af vise sine fluer frem og angivelige dygtighed. Men privat lader det til at han ikke rigtigt er til at regne med.
To gange inden for den sidste uge har folk aftalt afhentning af sager med mig. Men har yderst mangelfuldt kommunikeret, udskudt og endeligt ignoreret og ej holdt deres aftaler endsige givet besked om fortrydelse.
Det er efterhånden i og for sig ligegyldigt hvilket medie det sker igennem og betyder heller ikke noget om der ligefrem også tales sammen i telefon som jeg ellers før betragtede som virke mere lovende til seriøsitet. Det kan skam sagtens ske alligevel som lige beskrevet.
Den eneste reelle mulighed vi faktisk har er sådant et sted her og/eller privat at udveksle erfaringer om specifikke personer. Det er vi en del der på forskellig vis gør og desværre ser et voksende behov for. Hvor latterligt jeg end synes det er er jeg faktisk begyndt at lave en slags sh*t-liste over sådanne. For der er bare alt for mange at huske på. Som note til mig selv er det en hjælp til selvhjælp om ikke at behøve at brænde krudt af på disse igen. Ind imellem har det hændt at jeg har kunnet udveksle erfaringer med andre. Vi har kunnet advare hinanden eller i det mindste tale om under hvilke givne omstændigheder handel vil kunne foretages. Men desværre ikke ofte nok og mængden af disse oplevelser virker som sagt stærkt tiltagende. Synes selv sådant virker absurd og ville ønske behovet ikke var der men fakta er helt anderledes. 


Besked fra: Henning
Posteringsdato: 21 Dec 2017 kl. 18:09
Jeg kender ikke Søren Værnstrøm, men som en lille modvægt til alt det negative her i tråden, vil jeg da lige fortælle at jeg uden problemer af nogen art, et par gange har solgt flueliner til ham!

-------------
Mvh
Henning


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 21 Dec 2017 kl. 18:59
#Poul Erik Jørgensen :)

Well - som jeg allerede har været inde på, er der (næsten) ingen form for straf ifald folk springer fra/andet indenfor fiskesites frem for Hard Ware sites (pc). Indenfor sidstnævnte bliver "banditterne" hurtigt aktualiseret/bedømt og evt. efterfølgende smidt ud af sitet. Det er så svært, at få dem helt ud af samtlige sites, da der jo ikke er et generelt samarbejde mellem disse! 

På nogle måder er dette så også godt, da dårlige moderatorer på èt site, ikke bør ødelægge mulighederne for en bruger på et andet site - hvis selvf. det ikke har med svindel at gøre. Man bør altid prøve at opretholde en vis "buffer" mellem dette og andre ting, da det ellers ender i det rene galimatias :)

Dine nævnte tilfælde af, at nogle flere gange undlader at holde sig til aftalerne i en given handel, er rigtig nok et ofte set "syndrom", der bør fjernes via mere kontrol/samarbejde mellem brugerne - hvis div. moderatorer/ejere osv. ikke vil gå ind, og (BRUGE TID PÅ) aktualisere/formulere og ikke mindst konstatere, at det vil få konsekvenser ifald, folk ikke forholder sig til alm. ordentlig køb/salgspolitik!

Imidlertid vil dette så ikke få større lydhørhed i "bestyrelsen", da køb/salgsafdelingen er en betalingsfri ting herinde, og vi hovedsageligt står med problemerne i egne hænder - forståeligt nok, da "de" ellers ville stå med sagsanlæg osv. i større mængder :)
Så de (næsten alle) sædvanlige dilemmaer mellem - Købere/sælgere - vil indtil en lovgivning eller brugbare fyldestgørende regler på div. bliver aktuelle, må vi nok indse, at vi må nøjes med, at køre person til person kontrol over evt. tvivlsomme handlende på nettet!

Dette er selvf. ikke nok til, at undgå dårlige handler, så vi må vel udtænke noget nyt/bedre - hvilket forøvrigt - hvis det lykkedes - over tid - ville afstedkomme en verdensomspændende ændring af kontrol/magt - hvilket igen nok ikke lige vil være det bedste for alle!!!

Men sådan er verdensspillet - vi må bare prøve at være med, ændre tingene lidt af gangen, eller holde fast bedst muligt :)

Rigtig god jul til alle
Kim


Besked fra: Salmoniden
Posteringsdato: 21 Dec 2017 kl. 21:41
Kim. Lyder som at vi bund og grund er enige. Desværre taler du også om nogle ting jeg så absolut ikke har forstand på: PC hardware, siderne de handles på og hvordan det der fungerer. Det er helt fremmed land for mig og en verden jeg skulle ønske jeg havde bedre forstand på. Jeg kan kun have den største respekt for jer der har viden og forståelse af den slags. Jeg kan kun gisne om at jeg nogensinde får enhver form for indsigt i det og vil nok altid være alt for et analogt menneske til det. Det lovgivningsmæssige bør jeg heller ikke gøre mig for klog på. 
Men du forklarer godt og ja kunne være være mere ønskværdigt med lidt større konsekvens på den ene eller anden måde.
Hvad angår os selv i forhold til det Henning fortæller skal vi passe lidt på med at at falde i den fælde at dømme andre end os selv endeligt. Det er ikke længe siden jeg havde præcis samme respons angående en anden person, også på dette site. At Henning kan nævne problemfri handlen med denne person kan jeg egentlig kun synes er en god ting. At jeg har en decideret liste betyder ikke omvendt at jeg givetvis ikke kunne give nogle en chance igen. Men vil betragte forudgående viden som yderst nyttig i forhold til det. Kun nogle ganske få personer ville straks få at vide de kunne rende og hønse med det samme. Det er da også et eller andet sted bare rart at der så alligevel ikke er flere af lige dem.
I tilfælde som dette her lader det dog til at have været så grelt og overfor så mange at jeg så udmærket forstår trådstarter. Jeg kunne have fundet på at gøre det samme og tager også det som en advarsel og indikation på hvad jeg selv kunne komme til at opleve. Men altid dejligt at høre det ikke behøver være sådan.
Et nyt og bedre system kunne være fint. Men tror du har bedre evner end jeg på det område til at udtænke og implementere det. Lige nu forestiller jeg mig noget lignende det feedback system jeg kender fra ebay og herhjemme f.eks QXL. Ufejlbarligt er det ikke og kunne givetvis forbedres. Uanset læser jeg altid det negative feedback før en beslutning. Sjældent hører man modpartens argumenter og at vi stadig er nødt til at "tale" med hinanden synes jeg også der er en masse godt ved.
Ønsker også alle herinde en rigtig glædelig jul og et fantastisk godt nytår.


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 28 Dec 2017 kl. 21:02
Man kan blot konstatere, at et system der kunne pege de ganske få 'brådne kar' ud - så andre ikke spildte tid og penge på den slags umodent pjat - har længe været og er stadig ønskeligt.


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 01 Jan 2018 kl. 19:17
Mere Værnstrøm:

På Face Book under gruppen: 'Os der elsker splitcane og glasfiber'



Besked fra: Kevin rostrup
Posteringsdato: 12 Feb 2018 kl. 08:29
Citat: NanoQ

En tanke....

Hvis man sætter en vare på auktion her, og vinderen er en person man ikke har lyst til at sælge til, grundet sager som beskrevet i denne tråd, er man da forpligtet til at sælge?




Mon ikke det er ok ikke at sælge til en med den historik ?


Besked fra: Lundberg
Posteringsdato: 12 Feb 2018 kl. 10:12
Det er en offentlig auktion, så ja - såfremt vinder af hammerslaget overholder sine forpligtigelser, kan man ikke modsætte sig det, - men man kan i sin auktion - på forhånd - informere om, at overholder vinder af hammerslag IKKE sine forpligtigelser i h.t. almene regler, hvor hvis man fortryder, skal det meddeles udbyder, så forbeholder udbyder sig retten til at informere auktionspladsen (123nu) om misligholdelsen af det vundne hammerslag.
Sagt på anden vis, man skal udvise en fair og lovlydig adfærd på auktionspladsen.



Print side | Luk vindue