Print side | Luk vindue

centerpin fra vejle å?

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Spinnefiskeri
Forum navn: Kasteteknik
Forum beskrivelse: Spinnefisker kasteteknik
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51167
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 22:52


Emne: centerpin fra vejle å?
Besked fra: lildal
Emne: centerpin fra vejle å?
Posteringsdato: 03 Jun 2017 kl. 12:12
Husker at jeg på et tidspunkt så en lille film om fiskeri ved Vejle eller Kolding å, hvor der var klip med en ældre rutineret spinnefisker som med største afslappede selvfølgelighed vippede en spinner fasted med et Centerpin-hjul a´la hardy Silex. Det klip kunne jeg godt tænke mig at genes, er der nogle der kan hjælpe.
Jeg kunne også godt forestille mig, at jeg kunne være interesseret I et Hardy Silex hjul - eller tilsvarende ( ikke et samlerhjul fra 1920-30, men et 1980 eller sårn´ - er der nogle der har sådan noget liggende til en fair pris?
mvh. "Nostalgiske" Carsten Lildal Hansen



Svar:
Besked fra: The Viking
Posteringsdato: 03 Jun 2017 kl. 13:39
Hej Carsten

Jeg er næsten sikker på at det fra programserien Naturtid på DR. Det kan fra tid til anden findes i DR's arkiv. Det er Bjarke Horst der er vært og det er fra Kolding Å (rettelse Vejle Å). Jeg mener at den ældre herre fisker spinner med et Camo hjul.

Mvh
Lars


Besked fra: lunde
Posteringsdato: 03 Jun 2017 kl. 15:47
hej carsten. hvis det skulle have din interesse så har jeg et komplet centerpin sæt bestående af et meget lækkert hardy centerpinhjul af meget høj kvalitet med line samt en shimano clarus 13 fods centerpin stang det har aldrig været brugt andet end på græsset så det er stadigvæk som nyt. hvis din interesse er der så ring til mig så vi kan finde en god pris for sættet. vejledende pris. 4500.00kr. tlf.nr. 23741120


Besked fra: Henrik L.
Posteringsdato: 03 Jun 2017 kl. 17:01
Hej

Mon ikke det er denne udsendelse du tænker på:

http://www.vsf-vejle.dk/default.asp?mode=newsview&id=294&page=3

Mvh Henrik


Besked fra: lildal
Posteringsdato: 05 Jun 2017 kl. 09:33
Tak for svar, jeg er sikker på at det ligger I det klip der bliver nævnt, men det ser desværre ikke ud til at være aktivt. Kan det være gemt et andet sted?
Tak for tilbud på sæt til Leif, men jeg har en stng som jeg forestiller mig jeg vil bruge - så det er kun hjulet jeg efterspørger.
r der nogle som kender forskel på Hardy Silex og Hardy Conquest - jeg forestiller mig at førstnævnte er mere robust, og tungere I udførsel - og det er nok robustheden jeg går efter (så må jeg jo tage vægten med)



Print side | Luk vindue