Print side | Luk vindue

Gummimakker

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Gør det selv grej
Forum navn: Øvrigt udstyr
Forum beskrivelse: Fremstilling bl.a. fangstnet, knive o.s.v.
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=50934
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 20:20


Emne: Gummimakker
Besked fra: PK
Emne: Gummimakker
Posteringsdato: 08 Dec 2016 kl. 16:57
Under oprydning i mit gamle havgrej, har jeg fundet en del  Gummimakker, som vi har haft meget glæde af, til vores torskefiskeri, som ophænger.

Desværre har de ligget så mange år, at gummiet er blevet mørt, og selvfølgelig er kasseret.

Jeg står tilbage med basen, til at sættte gummirøret på, og vægten her er ø8mm. udvendig.

Hvor får jeg fat i noget farverigt, gerne fluo. farver, i siliconerør, som kan gå på et en ø8mm. base?

Jeg kunne vel bruge sådan et rør til FC spinner skørt også, og samtidig få nogle holdbare gummimakker.Tongue

Er der nogle gode ideer til, hvor sådan noget kan købes, hører jeg gerne, et link ville hjælpe en delWink

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.



Svar:
Besked fra: henrik hermansen
Posteringsdato: 08 Dec 2016 kl. 17:41
3stk.for en tier incl.kroge bundet på forfang fås i flere farver ved best fishing m.v.h.Henrik


Besked fra: henrik hermansen
Posteringsdato: 08 Dec 2016 kl. 17:55
2stk big sprut for 22kr ved fisk på krogen m.v.h.Henrik ps.de har vidst farvet krympe flex ved t.hansen


Besked fra: graversgaard
Posteringsdato: 08 Dec 2016 kl. 18:24
hej Per.

jeg kunne ikke lige finde nogen silikoneslanger på nettet, det er nok for lille og billig artikel til at de gider liste det.

men jeg plejer at købe fluoriserende slanger ved mine almindelige grejpushere, dem der sælger havgrej (også).

så JC fiskegrej i Sæby, eller Brasholt i Hjørring.

jeg tror ikke det er særligt svært at finde.

(og vi er faktisk nogen der efter at have opdaget hvor dårlig knuderne er på de billige købeforfang (det opdager man oftest når der er fisk på), binder vores forfang selv)

de bedste hilsner HCG 


Besked fra: PK
Posteringsdato: 08 Dec 2016 kl. 20:19
Hej alle.

Før end der kommer for meget gang i forslag, til køb af nye gummimakker, så vil jeg jeg lige pointere, at jeg ikke skal købe nyt, men have de gamle renoveret, med ny slange, blot så det lige er på plads, men forslag til, hvor der kan købes brugbart Siliconeslange modtages stadig med glædeWink

Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: Lionfish
Posteringsdato: 08 Dec 2016 kl. 21:59
www.lionfish.dk se indholds fortegnelse


Besked fra: æ fisker
Posteringsdato: 08 Dec 2016 kl. 23:46
Korsholm



Besked fra: jens65
Posteringsdato: 10 Dec 2016 kl. 08:38
Hej Per
Har lige set mig omkring,og det ser ud til at Lion fish har lidt silikoneslange i 8 mm. Kig i en verden af små ting 1.
Ellers skal du nok udenlands.
Vh
Jens 






Besked fra: Steffen Kragh
Posteringsdato: 10 Dec 2016 kl. 08:43
Hej Per.
Det snor som vejarbejderne bruger med reflekser på, det har jeg brugt for år tilbage med succes. Der er en stofsnor inden i som skal hives ud først..
Jeg ved ikke hvor det kan købes, men en par kolde øl til en mand i orange vest, kan sikkert klare det...


Besked fra: PK
Posteringsdato: 10 Dec 2016 kl. 11:04
Ja, jeg har været rundt i butikkerne her i landet, og noget af det kan bruges. Dog savner jeg, at man kan købe tingene samme sted, altså både farve og størrelser, og det kniber lidt, og med de priser der er på forsendelse, så kan det ikke hænge sammen økonomisk.

Samtidig er det ikke til at gennemskue, hvad for en kvalitet Silicone røret er i, mørner det?, er det fleksibelt nok til at kunne trækkes på kroppen?, og tager det misfarvning til sig? Billig Silicone rør dur ikke, det er tit for tyndt i godset, så man skal nok lige tænke sig om, før man investere i større mængder.

Jeg har tidligere købt bulk spoler med Silicine rør, og daværende var der 100 m. på en spole, som egentlig var til at betale, og jeg har stadig en del liggende, men kun i ø4, og det er en smule for lille til F.C. spinnere.

Dog er der mulighed for at købe kroppe, med en neddrejet tap i enden af dråben, så kan man montere skørtet på tappen, og så er ø4mm. også brugbart, men sådan en CNC drejet krop, er jo også i 45 kr. for 10 stk., så det løber op, når de andre løsdele skal på, som spinner.

Jeg er ikke sikker på, at det i dag, kan betale sig at lave sine spinnere selv, men på den anden side, er det jo en hobby i hobbyen, så der er nok nogle, der ser stort på det, og laver sine egne spinnere alligevelTongue

Mvh
Per Karlsen.


Besked fra: Maestro
Posteringsdato: 12 Dec 2016 kl. 10:00
TOKO.dk har forskellige silicone slanger, også UV osv.
Jeg synes dog den største jeg kunne se har en indre diameter på 6mm og 8mm udvendigt, men det kan jo strækkes lidt.



Print side | Luk vindue