Print side | Luk vindue

Kap Verde fiskeri fra kysten

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fiskevand
Forum navn: Udenlandsk eksotisk fiskeri
Forum beskrivelse: Eksotisk fiskeri i udlandet
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=49130
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 18:38


Emne: Kap Verde fiskeri fra kysten
Besked fra: graversgaard
Emne: Kap Verde fiskeri fra kysten
Posteringsdato: 09 Nov 2014 kl. 21:42
hej rødder

jeg går og spekulerer omkring en lille vintertur til Kap Verde.

der er nogle få youtube klip der viser noget interessant kystfiskeri.

er der nogen her på forum der har været dernede -  og fisket?

mvh hcg



Svar:
Besked fra: graversgaard
Posteringsdato: 10 Nov 2014 kl. 17:32
hm
vi tager lige en tur til, det kan jo være alle kap verdefiskerne var offline i gårLOL

det ser spændende ud på youtube

mvh hcg


Besked fra: Lionfish
Posteringsdato: 10 Nov 2014 kl. 17:40
Prøv at se http://www.lionfish.dk - www.lionfish.dk   klik ind under Galleri og se en dansker der har fiskeri på kap verde. store Baracuda f.eks
 
 
mvh Jørn


Besked fra: jøg
Posteringsdato: 10 Nov 2014 kl. 18:02
Jeg har fisket nogle gange på Kap Verde øen Sal , men kun Big Game. 
Det er muligt at fiske fra land også , der er flere der arrangerer guidet kyst fiske dernede.
Mvh. Jørgen 


Besked fra: graversgaard
Posteringsdato: 10 Nov 2014 kl. 19:42
hej jørgen
det lyder fint at der guides på kysten.

somme tider kan man blive ret kraftigt "hustlet" dvs. overrendt med tilbud om dit og dat på strandene. er de slemme til det på kap verde?

mvh hcg


Besked fra: Nagy187
Posteringsdato: 10 Nov 2014 kl. 22:04
Sidder med her, skal til Kap Verde først i Januar, og håbede da på at finde lidt tid til at kigge på kysten, men info er manglende så håber her er nogle med viden omkring kysten dernede :)



Besked fra: stefanskovbo
Posteringsdato: 11 Nov 2014 kl. 10:30
Jeg var på Kap Verde sidste år, på øen Boa Vista. Der var kystfiskeriet noget nært umuligt, da bølgerne/brændingen var så stor. Der er desuden ikke de store rev og lign, så det er begrænset hvad der er af fisk i det kystnære vand. Hvis man finder et sted med klipper, er det meget bedre!

-------------
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html


Besked fra: jøg
Posteringsdato: 11 Nov 2014 kl. 16:33
Jeg tror det er klogt at tage en guide da området hvor jeg ved der kystfiskes er klipper , dem jeg har talt med virker ok og har også grej man kan leje. Der fanges bla.ret store tigerhajer så det kan være nødvendigt med speciel grej.
Men man kan jo også prøve fra stranden efter mindre fisk.


Besked fra: Thorjorgensen
Posteringsdato: 12 Nov 2014 kl. 00:25
Hej 

Jeg var på boa Vista, for 1 1/2 år siden.

Jeg fangede en masse fisk fra stranden. 
Bundmede var de lokales favorit, men jeg fanget også på hjemmestøbte blink.
Sabiki forfang virkede også godt, særligt til at fange mindre agnsfisk.
Om dagen virkede rejer godt, og om natten gik der hajer helt inde under land(også på sandstrandene), så her fiskede jeg med lunser af fisk.
Jeg fiskede hajerne med cirkel kroge, et forfang af piano tråd, og 2-3 store balloner.

Der var en meget kraftig brænding, og hajerne kan blive store, så du skal have et meget kraftigt surf sæt med. Jeg tror 0,50 mm må være et minimum til natfiskeriet, om dagen gik jeg med en kraftig 10 fods penne overseas Pro, penn slammer med 0,20-0,25 flet.
Det er vigtigt at dine stænger ikke er for korte, ellers kan du ikke holde linen fri af brændingen.

Mvh Thor
PS. Gid det var mig.


Besked fra: Jakob Madsen
Posteringsdato: 12 Nov 2014 kl. 20:32
Hej Hans
Jeg var dernede for en halv snes år siden på charterferie (med fiskekammerat uden kone)... Vi fiskede hajer fra land på vestkysten af Sal. Vi fiskede direkte fra sandstranden om natten, der var ok gang i den, men vi fik kun mindre hajer. Tæt på fyrtårnet. Helt tidligt om morgenen var der makrel inde omkring havnen, men der fiskede vi ikke fra land.
De charterbåde vi snakkede med dernede sagde, at det var uden for sæson (det er bedst om sommeren) så de frarådede os nærmest at booke en tur. De snakkede også om fiskeri fra klipperne på nordsiden af øen men det var ikke ufarligt og det var bestemt ikke sæson.

Tilgengæld boede vi på Hotel da Luz igennem vores charterfirma. Vi skrev til ejeren (Da Luz) inden vi tog afsted og han havde en båd og var faktisk lystfisker. Hans båd fiskede hver dag for at skaffe fisk til hotellet og fiskeren der arbejdede for ham var fik vi lov til at gøre selskab. De ville helst fange små revbanditter hvilket var dødsygt og medførte en del søsyge. Men ude i "el chanal", en en km dyb rende der gik tæt på øen var der andre fisk at komme efter. De syntes fiskeriet var helt dødsygt selv om vi fik et par 10 plus yellowfin, en god amperjack og havde kontakt til lidt andre store fisk ;-) (dog over en 4 formiddage). Det var en fed oplevelse at fiske med de lokale som brugte håndline, men kommunikationen var lidt svær med vores kaptajn, der kun kunne tale portugisisk. Og hverdag brugte vi ca. halvdelen af tiden indenskærs efter revbanditter Dead Det var til gengæld billigt ;-) 
Vores vært fiske selv ved en af de vulkanske øer når han skulle fiske. Mener det var Fogo. Har en kammerat der har fanget små jacks fra stranden på Boa vista for få år siden på en familie ferie.
Kap Verde spøger stadig, håber du kommer derned og giver en melding om fiskeriet...
   



-------------
www.justonemorecast.dk


Besked fra: graversgaard
Posteringsdato: 13 Nov 2014 kl. 07:57
tak for meldingerne, det er interessant læsning.

der er, som nævnt, en del video på Youtube. skriv cabo verde, skriv spinning, skriv rock fishing ( ikke alt sammen på en gang).

og så er der jo selvf. biggame.

jeg kigger også lidt på Malta............................................................



mvh hcg



Print side | Luk vindue