Print side | Luk vindue

Igen en tråd ødelaget af - et anonymt fjols

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Spinnefiskeri
Forum navn: Fiskeformer
Forum beskrivelse: Alle former for spinnefiskeri
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=48957
Udskrevet den: 28 Apr 2024 kl. 01:54


Emne: Igen en tråd ødelaget af - et anonymt fjols
Besked fra: Jørgen S
Emne: Igen en tråd ødelaget af - et anonymt fjols
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 21:34
Ja, så blev denne tråd også ødelagt af et anonymt fjols, der under forskellige alias har hærget dette forum i flere år.....  Dead

Overskriften var ellers.. 
Dan Jørgensen vil forbyde lystfiskeri med levende fisk


Håber sku´det bliver til noget....
Dan Jørgensen vil forbyde lystfiskeri med levende fisk

Lystfiskere skal forbydes at bruge små levende agnfisk, når de fanger bl.a. gedder, mener Fødevareministeren

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article5015847.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article5015847.ece

/J




Svar:
Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 22:16
Det lå nok lidt i kortene Wink vel underligt at det ikke er sket før.
En død skalle eller sild er vel også en ok erstatning...
- men spændende var det at se skallen svømme væk eller op i overfladen når en gedde var i nærheden - men så var løsningen lidt bly på linen.


Besked fra: rasmushansen.com
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 22:44
Det var på tide med et forbud, efter min mening Thumbs Up

Mvh
Rasmus
http://www.rasmushansen.com - http://www.rasmushansen.com


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 22:52
Ham Dan Jørgensen er squ da en værre knallert, har han ikke lige holdt en konference med lystfiskerne, hvor han snakkede en hel masse om, at han ville lytte til deres ønsker og forslag til et bedre fiskeri.


Besked fra: T-Pod
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 23:00
Citat: anonymous

Ham Dan Jørgensen er squ da en værre knallert, har han ikke lige holdt en konference med lystfiskerne, hvor han snakkede en hel masse om, at han ville lytte til deres ønsker og forslag til et bedre fiskeri.


Mener du, at dette forslag modarbejder lystfiskernes ønsker?


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 23:02
Citat: rasmushansen.com

Det var på tide med et forbud, efter min mening Thumbs Up

De der dyreetiske tosser er da bare i gang med at menneskeliggøre dyrene, de skulle hellere interessere sig for, hvordan deres flæskesteg, æg og sødmælk bliver produceret. En fisk har trods alt haft et frit liv, til den evt. bliver fanget og ryger på stegepanden.


Besked fra: Kirkegaard
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 23:10
Citat: anonymous

Citat: rasmushansen.com

Det var på tide med et forbud, efter min mening Thumbs Up

De der dyreetiske tosser er da bare i gang med at menneskeliggøre dyrene, de skulle hellere interessere sig for, hvordan deres flæskesteg, æg og sødmælk bliver produceret. En fisk har trods alt haft et frit liv, til den evt. bliver fanget og ryger på stegepanden.


Nu spiser vi jo så også de omtalte produkter, i modsætning til gedder forhåbenligt, og selv om de måske ikke har haft et perfekt liv bliver de trods alt aflivet effektivt inden vi fortære dem.

Jeg har godt nok enkelte gange selv forsøgt mig med levende avn, men det giver jo lidt dårlig smag i munden.


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 23:12
Citat: T-Pod

Mener du, at dette forslag modarbejder lystfiskernes ønsker?


Jeg synes, at forbudet er noget pjat, det er et knæfald for nogle dyreetiske tosser…

Og Dan Jørgensen burde i stedet ha' startet med, at se på de måder som de danske landmænd behandler deres husdyr..


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 23:23
Citat: Kirkegaard

Nu spiser vi jo så også de omtalte produkter, i modsætning til gedder forhåbenligt, og selv om de måske ikke har haft et perfekt liv bliver de trods alt aflivet effektivt inden vi fortære dem.


- "ikke haft et perfekt liv" det er vist en mild underdrivelse... Har du nogen sinde set en moderne svinefabrik 5.000 svin, eller en hal med 30.000 burhøns, eller en løsdriftstald med 300 malkekøer, som aldrig kommer ud på græs, eller en minkfarm 2.000 mink som lever i bure, der er mindre end en opvaskemaskine, eller et dambrug hvor i tusindvis af fisk lever på et areal, som er mindre end en spisestue...?


Besked fra: Jakob Larsen
Posteringsdato: 11 Sep 2014 kl. 23:24
Jeg forudser at gaffen/fangstkrogen er det næste der ryger...Udfordringen bliver så at få den store torsk ombord ved havfiskeri...nogen bud ? Geek


Besked fra: Kirkegaard
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 00:41
Citat: anonymous

Citat: Kirkegaard

Nu spiser vi jo så også de omtalte produkter, i modsætning til gedder forhåbenligt, og selv om de måske ikke har haft et perfekt liv bliver de trods alt aflivet effektivt inden vi fortære dem.


- "ikke haft et perfekt liv" det er vist en mild underdrivelse... Har du nogen sinde set en moderne svinefabrik 5.000 svin, eller en hal med 30.000 burhøns, eller en løsdriftstald med 300 malkekøer, som aldrig kommer ud på græs, eller en minkfarm 2.000 mink som lever i bure, der er mindre end en opvaskemaskine, eller et dambrug hvor i tusindvis af fisk lever på et areal, som er mindre end en spisestue...?


Bortset fra en mink farm, så har jeg faktisk set alle dine eksempler. Og jeg synes stadig ikke helt det kan sammenlignes med at hakke en trekrog i ryggen på en fisk og så lade den svømme rundt indtil den dør, det mangler nemlig lidt et reelt formål udover selv at skulle arbejde lidt for fangsten.


Besked fra: Kim Krikau Jensen
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 01:11
Det var godt nok på tide! Det hører intet sted hjemme i sportsfiskeriet. 

-------------
Hilsen Kim.


Besked fra: lowlevell
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 03:28
tja, hvor går grænsen?

skal levende agn forbydes, skal det også gælde maddiker,regnorm, børsteorm osv


Besked fra: nani
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 05:59
Ja grænsen er svær. Vi må vel også kun fiske med silketråd fremover og bliver c&r så også ulovligt.... Men ja forstår godt forslaget. Dyreetisk er det lidt svært at argumentere mod det modsatte synes jeg.


Besked fra: T-Pod
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 07:16
Citat: anonymous


Citat: T-Pod

Mener du, at dette forslag modarbejder lystfiskernes ønsker?
Jeg synes, at forbudet er noget pjat, det er et knæfald for nogle dyreetiske tosser…Og Dan Jørgensen burde i stedet ha' startet med, at se på de måder som de danske landmænd behandler deres husdyr..


Jeg synes ikke, du er særlig overbevisende i din argumentation. At kalde folk dyreetiske tosser modbeviser ikke, at de har en pointe. Det handler ikke om at behandle dyr som mennesker, men at erkende, at dyr såvel som mennesker lider, hvis de påføres smerte.


Besked fra: Rødsgaard
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 07:37
Man kan jo bare sætte krogen i munden på agnfiskene. Så er det jo bare som C&R. Bliver agnen taget, så er det jo bare en ting der foregår overalt i naturen.


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 08:45
Citat: T-Pod

Jeg synes ikke, du er særlig overbevisende i din argumentation. At kalde folk dyreetiske tosser modbeviser ikke, at de har en pointe. Det handler ikke om at behandle dyr som mennesker, men at erkende, at dyr såvel som mennesker lider, hvis de påføres smerte.

Bengt Holst som er formand for dyreetisk råd er også direktør for Københavns zoologisk have, hvor man holder vilde dyr indespærret, blot for at tjene penge på, at der er en masse mennesker som synes det er sjovt, at gå rundt på perlegrus stier og se på de vilde dyr.
http://politiken.dk/indland/ECE1794985/zoo-direktoer-udpeget-som-ny-formand-for-dyreetisk-raad/ - http://politiken.dk/indland/ECE1794985/zoo-direktoer-udpeget-som-ny-formand-for-dyreetisk-raad/


Besked fra: Jan Persson
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 08:53
Citat: anonymous

Citat: Kirkegaard

Nu spiser vi jo så også de omtalte produkter, i modsætning til gedder forhåbenligt, og selv om de måske ikke har haft et perfekt liv bliver de trods alt aflivet effektivt inden vi fortære dem.


- "ikke haft et perfekt liv" det er vist en mild underdrivelse... Har du nogen sinde set en moderne svinefabrik 5.000 svin, eller en hal med 30.000 burhøns, eller en løsdriftstald med 300 malkekøer, som aldrig kommer ud på græs, eller en minkfarm 2.000 mink som lever i bure, der er mindre end en opvaskemaskine, eller et dambrug hvor i tusindvis af fisk lever på et areal, som er mindre end en spisestue...?
 
NRE - du er som sædvanlig bare ude på at sætte lus i skindpelsen.
 
Du starter med at skrive "dyreetiske tosser" - og fortsætter så med at argumentere på denne måde.
 
Hvad mener du egentlig - hvis du overhovedet har en mening ??
 
 


Besked fra: T-Pod
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 09:08
Citat: anonymous

Citat: T-Pod

Jeg synes ikke, du er særlig overbevisende i din argumentation. At kalde folk dyreetiske tosser modbeviser ikke, at de har en pointe. Det handler ikke om at behandle dyr som mennesker, men at erkende, at dyr såvel som mennesker lider, hvis de påføres smerte.

Bengt Holst som er formand for dyreetisk råd er også direktør for Københavns zoologisk have, hvor man holder vilde dyr indespærret, blot for at tjene penge på, at der er en masse mennesker som synes det er sjovt, at gå rundt på perlegrus stier og se på de vilde dyr.
http://politiken.dk/indland/ECE1794985/zoo-direktoer-udpeget-som-ny-formand-for-dyreetisk-raad/ - http://politiken.dk/indland/ECE1794985/zoo-direktoer-udpeget-som-ny-formand-for-dyreetisk-raad/

Så fordi Bengt Holst er dobbeltmoralsk, så er alle, der gerne vil beskytte dyrene det? Come on! Jeg er i øvrigt heller ikke tosset med indespærrede dyr. Men de har det sgu noget bedre end fisk, der basker desperate rundt hægtet fast til en krog med kroppen fuld af mælkesyre.


Besked fra: ngandersen
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 09:41
Citat: lowlevell

tja, hvor går grænsen?
skal levende agn forbydes, skal det også gælde maddiker,regnorm, børsteorm osv


Grænsen går vel ved vertebrater, da man må antage, at disse har et veludviklet sansesystem.


Besked fra: Stoltze
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 09:47
Og havørredfiskeri med levende tobiser...


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 09:58
Citat: T-Pod

Så fordi Bengt Holst er dobbeltmoralsk, så er alle, der gerne vil beskytte dyrene det? Come on! Jeg er i øvrigt heller ikke tosset med indespærrede dyr. Men de har det sgu noget bedre end fisk, der basker desperate rundt hægtet fast til en krog med kroppen fuld af mælkesyre.


Hvis du har en hel masse kvababbelser over at fiske med levende agn, så burde du helt undlade at lystfiske, og blive vegetar.

Læg også mærke til, at Dan Jørgensen ikke har turdet røre ved problemerne i forbindelse med minkavl og put&take søer, det er ellers to områder, hvor der sker systematisk dyremishandling i stor målestok for at få en økonomisk gevindst, men det vil jo også medføre nogle enorme erstatningskrav fra begge brancher.


Besked fra: T-Pod
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 10:04
Citat: anonymous



Hvis du har en hel masse kvababbelser over at fiske med levende agn, så burde du helt undlade at lystfiske, og blive vegetar.

Læg også mærke til, at Dan Jørgensen ikke har turdet røre ved problemerne i forbindelse med minkavl og put&take søer, det er ellers to områder, hvor der sker systematisk dyremishandling i stor målestok for at få en økonomisk gevindst, men det vil jo også medføre nogle enorme erstatningskrav fra begge brancher.

Sig mig hører du overhovedet efter, hvad jeg siger? Der er sgu da kæmpe forskel på nænsomt at genudsætte en fisk, der fanges, og så bruge levende agn, til fisken dør af stress. Jeg fanger aldrig mere end til middagsbordet, så at fange en havørred i ny og næ, det er i mine øjne mere etisk forsvarligt. Verden er ikke sort og hvid, Anonymus.


Besked fra: lowlevell
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 10:06
Citat: ngandersen

Citat: lowlevell

tja, hvor går grænsen?
skal levende agn forbydes, skal det også gælde maddiker,regnorm, børsteorm osv


Grænsen går vel ved vertebrater, da man må antage, at disse har et veludviklet sansesystem.

Hvor har du fra at hvirveldyr alene kan sanse, vrider en regnorm sig i smerte eller forsøger den at slippe af krogen?


Besked fra: ngandersen
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 10:47
Hvis du vil have en diskussion omkring dyr og smerte, så tror jeg du skal starte en ny tråd.

Du spørger hvor grænsen går og jeg skriver at grænsen går ved vertebrater, da man må antage (det er hvad forskningen peger på)at de har et mere veludviklet sansesystem end invertebraterne. Det er grundlaget for ministerens beslutning om at forbyde fisk som levende agn og ikke regnorme etc.


Besked fra: scott
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 11:58
Citat: ngandersen

Citat: lowlevell

tja, hvor går grænsen?
skal levende agn forbydes, skal det også gælde maddiker,regnorm, børsteorm osv


Grænsen går vel ved vertebrater, da man må antage, at disse har et veludviklet sansesystem.

Lige præcis Nikolaj, det er i hvert fald den antagelse videnskaben er kommet frem til, og det lyder jo egentligt også naturligt nok.
Men sådanne ting står der nu heller ikke så meget om i Se & Hør eller Ekstrabladet.
I stedet finder en stadig større befolkningsgruppe åbenbart mening i at diskutere grænser som endnu ikke er fastsat af den selvbestaltede elite af meningsdannere som efterhånden ustandsligt opsætter standarder for hvordan vi skal gøre al ting.

Så nej, der er da ganske stor forskel på at sætte en maddike på krogen, eller en skalle, udfra en ren dyr etisk betragtning.
Da er da kun idioter der vil anfægte dette.

Mvh
Jim.


Besked fra: santa
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 13:17
Citat: anonymous


Citat: T-Pod

Mener du, at dette forslag modarbejder lystfiskernes ønsker?
Jeg synes, at forbudet er noget pjat, det er et knæfald for nogle dyreetiske tosser…Og Dan Jørgensen burde i stedet ha' startet med, at se på de måder som de danske landmænd behandler deres husdyr..

Det gør han vel også.
http://www.b.dk/politiko/foedevareminister-kraever-bedre-dyrevelfaerd-i-svinestalden
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&espv=210&ie=UTF-8#q=f%C3%B8devareminister+vil+se+p%C3%A5+dyrevelf%C3%A6rd

-------------
Michael Nielsen


Besked fra: fiskefjæs
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 13:36
Jeg fisker ikke med levende agn, så derfor har forslaget egentligt ikke den store betydning for mig. Jeg er dog generelt lidt skeptisk overfor love og regler der alligevel ikke bliver overholdt/håndhævet.
Fint nok med forbuddet, men hvem har ministeren tænkt sig skulle håndhæve et sådan forbud - fiskeriinspektionen, politiet? Kunne man forestille sig at de kunne bruge ressourcerne på vigtigere/andre ting?
Jeg personligt kan godt forestille mig at denne lovændring vil medføre en del civil ulydighed.


Besked fra: Thoke
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 14:17
Hvad så med fisk der fanges i garn hvor de kæmper i flere timer inden de dør, hvis de dør... Ellers bliver de lagt levende i lastrummet indtil de bliver kvalt eller mast ihjel. Skal garnfiskeri og trawlfiskeri så forbydes? Eller fastsættes grænsen for dyreetisk adfærd efter formålet? Hvis formålet er økonomi, så er det OK at behandle dyr dårligt i stor målestok, men hvis det er fornøjelse, så er det ikke OK?


Besked fra: persa
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 15:02
Tag med en kutter på havet sammen med dem der lever af at fange fisk. så er en trekrog i ryggen på en skalle, nok ikke den store forbrydelse. Men fint nok at det kommer op her,men er der ikke nogen der skulle overveje deres rolle som lystfiskere,mvh per god Weekend

-------------
psa


Besked fra: Morten Lehmann
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 15:21
Skulle de ikke starte med, videnskabeligt at bevise at fisk har smertereceptorer og de ikke bare vrider sig instinktivt når de kan mærke noget ikke er som det plejer - eks. en krog i ryggen.

Desuden er jeg ikke stor fan af pseudo-love som ikke kan håndhæves. Hvem dykker lige ned og ser om jeg har gokket min skalle ordentligt før jeg satte den på krogen??



-------------
Med venlig hilsen

Morten Lehmann


Besked fra: valentin
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 15:38
bliver sjovt at se hvordan man vil håndhæve det forslag


Besked fra: Ørde
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 16:46
Når man forklarer ikke-lystfiskere hvad det vil sige at fiske med levende agn, så undres en stor del af dem .. de bliver måske ikke forarget, men der er vel en pointe i at ,måske, påføre et dyr smerte, for at vi skal kunne fange et andet dyr, ikke skal være lovligt .. så hvis vi stopper med at opføre os som nogle uretfærdige behandlet prinsesser, så giver det jo i bund og grund god mening .. at der er mange andre steder der kan tages fat, og at det godt kan føre til nogle uhensigtsmæssigheder, ved at lovgive om sådanne ting, det kan vi ikke være uenige om .. men hvis DU, hvis du så end er, ikke kan se fornuften i at man ikke må lade et dyr "lide", hvilket der er sandsynlig for at det gør, for at fange et andet dyr, der også har mulighed for at lide, så har dyretisk råd fat i den lange ende!!


Besked fra: Glasnost
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 18:31
Tak Ørde. Lige mine ord.
/G


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 19:19
Hvert år dræbes der ca. 5 millioner dyr (fugle og pattedyr) i den danske trafik, og man regner med, at op mod 50% af de påkørte dyr ikke dør på stedet, men lider en langsom og pinefuld død, på grund af deres kvæstelser, som kan tage timer og dage.

Derfor må Dan Jørgensen's næste store opgave være, at få iværksat et forbud mod bilkørsel, for det er jo helt utilstedeligt, at de danske bilister hvert år udsætter ca. 2,5 mill dyr for en langsom og pinefuld død.


Besked fra: Kim Krikau Jensen
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 19:21
Er der seriøst ikke en administrator der kan låse denne tråd? 

-------------
Hilsen Kim.


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 19:26
Citat: fiskefjæs

Fint nok med forbuddet, men hvem har ministeren tænkt sig skulle håndhæve et sådan forbud - fiskeriinspektionen, politiet? Kunne man forestille sig at de kunne bruge ressourcerne på vigtigere/andre ting?


Danmark er et af de få lande, hvor politikerne ikke har villet indføre et forbud mod sex med dyr, og en af begrundelserne har netop været, at en sådan lov vil være umulig at håndhæve.


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 19:44
Er det ikke bare at kyle NRE hel ud igen igen? Eller bruger han TOR-browseren, for ikke at blive afsløret??? Censored 

Gu, fandeme er fiskeri med levende agn, noget forbandet svineri og bør forbydes. Om man så har en så lav lystfiskermoral, at man er ligeglad med et sådan forhåbentlig kommende forbud, er jo helt op til en selv. Det er sku´ for lavt at råbte op om 117 andre dyreetiske mangler i denne verden, der hellere skulle rettes op på. Vi skal jo starte et sted. 

/J


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 19:47
Avatar      =      


Besked fra: T-Pod
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 19:53
Citat: anonymous

Hvert år dræbes der ca. 5 millioner dyr (fugle og pattedyr) i den danske trafik, og man regner med, at op mod 50% af de påkørte dyr ikke dør på stedet, men lider en langsom og pinefuld død, på grund af deres kvæstelser, som kan tage timer og dage.Derfor må Dan Jørgensen's næste store opgave være, at få iværksat et forbud mod bilkørsel, for det er jo helt utilstedeligt, at de danske bilister hvert år udsætter ca. 2,5 mill dyr for en langsom og pinefuld død.



Kære Anonymus

Hvad der er helt fraværende i alle dine indlæg er den menneskelige faktor. At det altid er et potentielt reflekterende subjekt med en intention, der står bag alle handlinger. At VÆLGE at bruge levende agn, cause you don't give a sh*t, er bare i en helt, helt anden liga end uforvarende at komme til at køre et dyr over på vejene. Prøv nu at få styr på størrelsesforholdene i stedet for bare at lukke ugyldige og uvedkommende argumenter ud.


Besked fra: persa
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 20:56
hold da kæft, hvis du ikke vil gøre fisk ondt, så er du på den forkerte hjemmeside, meld dig ind i en af de foreninger der lukker Mink ud . MVH Per

-------------
psa


Besked fra: T-Pod
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 21:32
Citat: persa

hold da kæft, hvis du ikke vil gøre fisk ondt, så er du på den forkerte hjemmeside, meld dig ind i en af de foreninger der lukker Mink ud . MVH Per

Er det mit indlæg, du kommenterer? I så fald misforstår du mig. Min pointe er lige præcis, at man godt kan fiske, hvis man bare i videst mulige omfang tænker over, at man har med levende organismer at gøre. Dvs. ikke bruger levende agn, sørger for at genudsætte, uden at fisken lider unødig overlast, og ikke fanger flere fisk, end man selv kan spise. Derfor giver Anonymus' indlæg heller ikke mening i denne diskussion, da han vil have det til at handle om dyr, der dør, hvor mennesker IKKE er ligeglade med dyrene, men det sker ved et uheld.


Besked fra: persa
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 21:42
T-pod. hvis du fanger drømmefisken, og det tar dig 20 - 30 MIN at lande den, så er det i orden ? MVH PER

-------------
psa


Besked fra: fishmadman
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 21:52
Ohøj kender i fænomenet - trolde..

Ikke at sammenligne med trolling...(: - Selvom det faktisk har lidt med den rigtige betydning at gøre...men det bliver for indviklet (se evt. link)

Jeg tro at i lader jer trolde

http://da.wikipedia.org/wiki/Internet-trold - http://da.wikipedia.org/wiki/Internet-trold

Prøv nu at undgå det fremover

I lader jer smøre rundt i en debat der ikke hjælper vores sag...om den så er for eller imod levende agn...

Jeg tror jeres indlæg...blot er agn...for den næste lille trolde bemærkning...

Men det der kunne være interessant...er at skylle trolden ud...

Venligst JF


Besked fra: persa
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 21:52
Nej og det er ikke dit indlæg jeg kommentere, jeg mener bare hvis du ikke vil gøre fisk ondt, hvorfor er du så lystfiskere,en krog i nakken på en skaller er vel ikke værere en for dybt kroget havørrede på kysten som der bliver genudsat fordi lovgivningen i dk siger det. MVH Per

-------------
psa


Besked fra: Ørde
Posteringsdato: 12 Sep 2014 kl. 22:56
Citat: anonymous

Hvert år dræbes der ca. 5 millioner dyr (fugle og pattedyr) i den danske trafik, og man regner med, at op mod 50% af de påkørte dyr ikke dør på stedet, men lider en langsom og pinefuld død, på grund af deres kvæstelser, som kan tage timer og dage.Derfor må Dan Jørgensen's næste store opgave være, at få iværksat et forbud mod bilkørsel, for det er jo helt utilstedeligt, at de danske bilister hvert år udsætter ca. 2,5 mill dyr for en langsom og pinefuld død.



du er meget useriøs i de ting du skriver ..


Besked fra: simon agerholm2
Posteringsdato: 13 Sep 2014 kl. 10:11
Jeg fatter simpelthen IKKE, at man ikke kan få udelukket denne "bruger", som hele tiden opretter nye brugernavne - senest "anonymous".

Os der driver erhverv, og har "tilladt" os at kritisere tossen, oplever HVER ENESTE GANG vi opretter en nyhed (som koster penge, når det er erhverv) - at tåben straks spammer nyhedsfeltet, så annonceringen dermed taber værdi.

Samtidig er der vel snart ikke en tråd, hvor manden ikke straks forsøger at vende tingene på hovedet, og ødelægge enhver saglig og fornuftig debat.

Det er sgu træls, både som erhversdrivende, og som flittig læser på forum !!


Besked fra: ulrikp
Posteringsdato: 13 Sep 2014 kl. 12:25
Dan Jørgensen bekymrer sig jo ikke det fjerneste for nogle skallers velbefindende. Det er ganske simpel signalpolitik af værste skuffe. Folk der ikke kan se det er simpelthen blinde. Han har dyreetisk råd på nakken, men da han ikke tør eller vil lægge sig ud med svineindustrien eller lakseproducenterne, som smider mia. i skattekroner, som regeringen har brug for til velfærd, så smider han dem i stedet et kødben i form af et forbud mod at bruge levende agn.

Det er så vidt jeg ved endnu ikke bevist at skaller kan føle smerte og selv hvis de kunne så har vi vist nogle lidt mere presserende punkter at tage fat i DK. 

Og interessant at se hvordan "lystfiskerne bøjer sig" ifølge Politiken.

Hvordan formanden for Danmarks Sportsfiskerforbund - en dedikeret fedtfinneforening der aldrig har gjort noget som helst for geddefiskere eller medefiskere - er villig til at ofre de levende agnfisk, kommer vist ikke bag på nogen. De skulle måske have spurgt nogle geddefiskere i stedet. Han er ihvertfald ikke min formand, og jeg har ved gud ikke "bøjet mig".


Besked fra: Stoltze
Posteringsdato: 13 Sep 2014 kl. 19:21
Ulrik, jeg kunne ikke være mere enig!


Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 13 Sep 2014 kl. 21:23
Ja der er mange måder at være stemmefisker på, og med den store chance for at han glider ned af taburetten inden så længe, må man jo forsøge sig....Hykler.

-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: allanm
Posteringsdato: 13 Sep 2014 kl. 21:34
Er 100% enig med Ulrik Plate. Naturligvis vedr. Dan Jørgensen, men DESVÆRRE også vedr. DSF.

Når DSF melder ud på den måde de har gjort det med titusindevis af medlemmer under paraplyen (mig inklusive), så er loven jo blåstemplet af lystfiskere generelt (repræsenteret af DSF) og ingen politiker vil gide stille sig kritisk over for det.

Jeg er sgu skuffet.


Besked fra: persa
Posteringsdato: 13 Sep 2014 kl. 22:51
Ulrik. der ramte du plet. Stemmefiskeri af værste skuffe.

-------------
psa


Besked fra: Steen V Knudsen
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 09:30
DSF. Danmarks sportsfisker forbund. Er et forbund der arbejder for medlemmernes interesser.Er man medlem og utilfreds med den måde DSF agerer, så er det da bare et spørgsmål om at tage arbejdshandskerne på og få luget ud i de elementer i DSF som man er utilfreds med, i stedet for blot at beklage sig over fedtfinne folkets styring af DSF. 
DSF burde holde mund, indtil den generelle holdning blandt medlemmer og i særdeleshed ikke medlemmer var ytret og et klart billede dannet af "folkets" ønsker, inden en generel udtalelse blev lagt frem. På denne måde kan DSF fremadrettet vise at de er Danske lyst og sportsfiskere værdige og måske tilliden ville være bedre. DSF. Venligst tag hovedet ud af røven og lugt til roserne. Att.Dan Jørgensen. Venligst selv bort fra DSF udtalelser i denne sag. De repræsenterer ikke Danske lyst og sportsfiskeres generelle holdning. Er du i tvivl, så kig på medlemstallet kontra det estimerede antal af lyst og sportsfiskere i DK. Min egen holdning til et forbud mod brug af levende agn, lader jeg afspejle af simpel fornuft. Jeg har ikke nogen problemer med det. Naturen er grusom, uanset om vi mennesker forbyder det eller du. Vi er ude i et gråzone område. At indføre et forbud der ikke kan håndhæves, er politisk blændværk og varm luft. Jeg kunne komme med lange udredelser for dig om naturen og hvor barsk den er, men det vil nok ikke hjælpe ret meget. I stedet vil jeg være saglig og sige dette. Forbyd bare brugen af levende agn, for metoden uddør alligevel stille og roligt i takt med at lystfiskere udvikler sig og der bliver talt åbent om tingene.



-------------
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 10:17
Det har jo i rigtig mange år været nogle af DFS's kæpheste, at forbundet har ønsket et forbud mod brug af levede agnfisk og bulefiskeri efter torsk i Øresund, samt en kraftig regulering af put&take fiskeriet.

Men DSF har jo udmærket været klar over, at det kunne give dem en hel masse uro i egne rækker, hvis de alt for åbentlyst havde ført an i kampen mod disse metoder, og derfor har det passet fint ind i DSF's kram, at de kunne få Dyreetisk Råd til at stille forslagene.

Fødevareministeren valgte så at forbyde brugen af levende agnfisk, da det er en billig manifestation, og fordi en regulering af bulefiskeriet og put&take søerne ville skade en hel masse erhvervsinteresser.

Og det er i øvrigt helt analogt med, at Dyreetisk Råd har været meget kritisk overfor en lang række metoder indenfor pelsavl og dansk landbrugs produktion af svin og fjerkræ, men her er Fødevareministeren godt klar over, at der er nogle store og stærke erhversorganisationer, som vil gi' ham kamp til stregen, hvis han bare tænker på, at lave reguleringer.


Besked fra: Ole Pihl
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 10:56
Jeg vil bruge !Levende Agnfisk" lige så længe som det er lovligt at "Halal" slagte dyr / kastrere han grise / spise levende østers / smide levende hummere i kogende vand og gasse mink .
Man skulle hellere kæmpe for at udrydde skarven og sælerne .


Besked fra: simon agerholm2
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 11:06
Jeg tror, at det ville give et bedre billede af virkeligheden, hvis "ANONYMOUS" skrev ; - Jeg tror - , foran enhver sætning :-)
Lad dog være med at lade tro fremstå som sandhed.

Din eneste agenda er at skabe negativ debat, og du burde smides ud af dette forum - for titusinde gang -, og på røv&albuer.


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 12:27
Citat: simon agerholm2

Din eneste agenda er at skabe negativ debat, og du burde smides ud af dette forum - for titusinde gang -, og på røv&albuer.


Synes du ikke at det ville være mest passende, at du helt afholder dig fra at deltage i denne debat, især når man tænker på, at du driver en forretning, som er baseret på, at nogle dambrugere hen over 2-4 år opdrætter fisk i små damme, hvor pladsen er så trang, at fiskenes haler og finner bliver slidt af, når de står og presser sig op af dammenes jord og/eller betonvægge.

Og efter at fiskene er vokset op under kummerlige forhold, så hælder du dem ud i en nedlagt grusgrav, som er et helt unaturligt miljø for en regnbueørred, og kun med det formål, at du kan tjene på, at der er nogle meget resultatorienterede lystfisker som betaler dig for, at de får lov til at dyrke en slags pseudo-lystfiskeri efter dine haleløse dambrugsfisk.

Og så har har vi slet ikke taget stilling til alle negative konsekvenser for vandløbene og miljøet, som opdræt af fisk i et dambrug medfører.

Men skal vi ikke stoppe her og konstatere, at sandheden er ilde hørt.


Besked fra: obn
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 13:56
TIL ALLE ANONYME:

I alle de riger og lande,
hvorhen jeg i verden fo'r,
jeg fægted med åben pande
for, hvad jeg for alvor tror.

En ørn var mit hjelmemærke,
på brynjen stod korsets tegn,
på skjold bar jeg løverne stærke
i hjerternes milde hegn.

Når mænd jeg kasted min handske,
opslog jeg min ridderhjelm,
de så, jeg var Holger Danske
og ingen formummet skælm.

Vil dansken i verden fægte,
men dølger åsyn og navn,
jeg ved, hans ånd er ej ægte,
jeg tager ham ej i favn.

Tekst: B. S. Ingemann, 1837






Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 14:31
Citat: anonymous

Citat: simon agerholm2

Din eneste agenda er at skabe negativ debat, og du burde smides ud af dette forum - for titusinde gang -, og på røv&albuer.


Synes du ikke at det ville være mest passende, at du helt afholder dig fra at deltage i denne debat, især når man tænker på, at du driver en forretning, som er baseret på, at nogle dambrugere hen over 2-4 år opdrætter fisk i små damme, hvor pladsen er så trang, at fiskenes haler og finner bliver slidt af, når de står og presser sig op af dammenes jord og/eller betonvægge.

Men skal vi ikke stoppe her og konstatere, at sandheden er ilde hørt.

Respekt for en mand der tør står frem med navn, en mand man måske ikke altid deler synspunkter med, men han står dog ved sit navn og profession, modsat dig som et anonymt fjols, helt uden for pædagogisk rækkevidde uden personlige holdninger anden end at være Forum trold. Hvor formålet med dine indlæg kun er at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion, intet andet. 

NRE, skal vi ikke stoppe her og konstatere, at sandheden er ilde hørt.





Besked fra: simon agerholm2
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 16:00
Et ganske forudsigeligt svar, som jeg stort set kunne have skrevet på forhåndSmile
ENDNU en afsporing af en debat, som havde en risiko for at blive interesssant.
TÆNK at have så lidt at give sig til, så man sidder og konstruerer indlæg, med det ene formål at provokere og sabotere - gad vide om det er for at hive lidt i banditten samtidig ??

Nu HAR jeg jo søreme taget den diskussion, i direkte tv, med formanden for Dyreetisk Råd - da jeg hverken skammer mig over mit fag, eller er bange for at stå frem (også hvis det kan give øretæver)
Men lad endelig ikke den slags fakta, forstyrre en troll, som tilsyneladende mangler mere end en brik, og et indhold i livet.


Besked fra: Rødsgaard
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 16:09
Jeg synes lige vi skal tilbage til DSFs udmelding angående det foreslåede forbud!
De skriver: "– Vi deler ikke Det Dyretiske Råds vurdering af, at fisk kan føle smerte. Men det er vores holdning, at vi lystfiskere bør dyrke vores hobby på en måde, der ikke belaster fiskene unødigt. Selv om fiskeri med levende agnfisk har fundet sted lige så længe, der er blevet fisket med krog og snøre, så er det ikke en gyldig grund til at bevare fiskeformen. Det er vores vurdering, at alternativerne i dag er så gode, at fiskeri med levende agnfisk ikke længere kan forsvares, siger formand for Danmarks Sportsfiskerforbund Verner W. Hansen."

Og: "– Vi har over for ministeriet argumenteret for, at andre forbud end det forslåede stop for brug af levende agnfisk ikke er vejen frem, men at der i stedet skal fokuseres på øget oplysning. Vi har også tilkendegivet, at vi tilbyder at være en del af en proces, der dels skal højne lystfiskernes viden om fisk og dels fremme udviklingen af nye og mere skånsomme fiskemetoder. Det er derfor en god nyhed, at ministeren også vælger at gå den vej, siger Verner W. Hansen."

I bund og grund kan det vel være ok, med et forbud mod noget, der kunne tolkes som dyrplageri. Men når det er sagt, så forstår jeg ikke at forbundet holder hånden over bulefiskeriet og eksempelvis leg med truede kvotesatte fiskearter som laksen i det vestjyske(når kvoten er brugt, tjah så leger vi bare med dem!!!)


Besked fra: jakobh
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 17:58
øhh et stort net !!


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 19:29
Citat: Rødsgaard

Jeg synes lige vi skal tilbage til DSFs udmelding angående det foreslåede forbud!
De skriver: "– Vi deler ikke Det Dyretiske Råds vurdering af, at fisk kan føle smerte. Men det er vores holdning, at vi lystfiskere bør dyrke vores hobby på en måde, der ikke belaster fiskene unødigt. Selv om fiskeri med levende agnfisk har fundet sted lige så længe, der er blevet fisket med krog og snøre, så er det ikke en gyldig grund til at bevare fiskeformen. Det er vores vurdering, at alternativerne i dag er så gode, at fiskeri med levende agnfisk ikke længere kan forsvares, siger formand for Danmarks Sportsfiskerforbund Verner W. Hansen."

Og: "– Vi har over for ministeriet argumenteret for, at andre forbud end det forslåede stop for brug af levende agnfisk ikke er vejen frem, men at der i stedet skal fokuseres på øget oplysning. Vi har også tilkendegivet, at vi tilbyder at være en del af en proces, der dels skal højne lystfiskernes viden om fisk og dels fremme udviklingen af nye og mere skånsomme fiskemetoder. Det er derfor en god nyhed, at ministeren også vælger at gå den vej, siger Verner W. Hansen."

I bund og grund kan det vel være ok, med et forbud mod noget, der kunne tolkes som dyrplageri. Men når det er sagt, så forstår jeg ikke at forbundet holder hånden over bulefiskeriet og eksempelvis leg med truede kvotesatte fiskearter som laksen i det vestjyske(når kvoten er brugt, tjah så leger vi bare med dem!!!)


Vi må jo ikke glemme, at det ikke er Dyreetisk Råd, som af egen drift har fået ideen til, at de skulle synes en hel masse om lystfiskeri, og hvilke fangstmetoder de skulle ha' nogle meninger om.

Det er rent faktisk DSF som har været med til, at definere de former for lystfiskeri og de metoder, som DSF mente, at der kunne være problematiske, og som det var relevant at få vurderet af Dyreetisk Råd. Og her var det netop de gamle kæpheste med brugen af levende agnfisk, bulefiskeri, put&take, o.s.v. som kom en tur på banen.

DSF undlod meget behændigt at spørge Dyreetisk Råd om deres holdning til, at det blandt forbundets medlemmer er en udbredt praksis, at lystfiske efter havørreder og laks som er trukket op i vandløbene for at gyde.

Og i DSF's regnebog er der tilsyneladende forskel på, at genudsætte kvotebelagte fisk, og konsekvent brug af cats and release.



Besked fra: Rødsgaard
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 19:37
Jeg synes det er tragisk, at man lefler for ministeren en hel dag, og knap er håndtrykkene blevet kolde og tøjet har rettet sig efter skulderklappene. Så kommer der forslag om et forbud/begrænsning for stangfiskeren!!!


Besked fra: niels åge skovbo
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 19:48
Kære alle,
Personligt har jeg ikke problemmer med at der fiskes med levnede agn. Men på den anden side tænker jeg også, at os Lystfiskere er sluppet "billigt" med at skulle have et forbud med brug af levende agn, når man ser på det der ellers var på tapetet set ud fra de tiltag som Dyreetisk Råd ellers havde barlset med. Bl.a skulle det ikke være muligt med C&R, P&T, samt en række andre tiltag som virkelig ville gøre tilværelsen besværligt for os lystfiskere....!
På den anden side, så forventede alle vel også at efter alle de anstrengelser som Dyreetisk Råd, havde lagt i projektet, at de politisk ville få noget med sig "hjem". 

Politisk set, altså når man kigger på almindelige mennesker som ikke fisker, kan det være svært at argumentere for at man skulle have lov at fiske med levende fisk, altså bare for sjov...! 

Og jo, det er helt rigtigt at vi sagtens kan blive enige om, at kyllinger, grisene og alt det andet som landbruget producere heller ikke er ok dyreetisk og i høj grad udtryk for dobbelt moral osv, men faktuel må vi blot kigge på det der ligger foran os nu med forbud mod brug af levende agn, og her er det at jeg tænker at jeg havde frygtet tiltag der var langt værer. 

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo



Besked fra: Rene J.
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 19:54
Så kunne DSF have foreslået at man stoppede med at fiske på gydende fisk, som laks og havørred på gydevandring, og torsk i buler. Det er mindst lige så etisk forkasteligt, som at fiske med levende agnfisk, mener jeg!


Besked fra: Rødsgaard
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 20:16
Niels-Åge når du stiller op som afløser for Verner W. Hansen, så tror jeg godt du kan regne med DSF's bestyrelsens og fødevareministerens opbakning.
Det skal dog være snart, da det medlemstal der fremgår af det oplæg, der blev holdt for etisk råd nok er blevet ca 40% mindre siden det blev fremlagt sidst i 2012.


Besked fra: anonymous
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 22:50
Citat: Rødsgaard

Niels-Åge når du stiller op som afløser for Verner W. Hansen, så tror jeg godt du kan regne med DSF's bestyrelsens og fødevareministerens opbakning.
Det skal dog være snart, da det medlemstal der fremgår af det oplæg, der blev holdt for etisk råd nok er blevet ca 40% mindre siden det blev fremlagt sidst i 2012.


He-he… Niels Åge Skovbo er virkelig en modig og optimistisk mand, hvis han har lyst til, at overtage Werner W, Hansens fallitbo, som kun overlever i kraft af den årlige check fra tipsmidlerne.

Iflg. en pålidelig kilde, så skulle DSF's medlemstal være helt nede på et sted lige omkring 17.000 medlemmer, hvis man fratrækker de dobbelte og tredobbelte medlemskaber, som bliver medregnet i den officielle opgørelse.

Og iflg. Politiken så er der omkring 650.000 danskere, som svinger fiskestangen med jævne mellem. - http://politiken.dk/indland/ECE2392931/lystfiskere-faar-forbud-mod-at-fange-gedder-med-smaa-levende-fisk/ - http://politiken.dk/indland/ECE2392931/lystfiskere-faar-forbud-mod-at-fange-gedder-med-smaa-levende-fisk/

Det giver en organisationsprocent i DSF på hele 2,6%, hvilket vel må siges, at være det tætteste man kan komme på, at være helt uden betydning. Og medlemstallet i DSF skal jo ikke ret meget længere ned, før end organisationsprocenten skal opgøres i promiller.

Til sammenligning, så er der p.t. ca. 176.500 som har et gyldigt jagttegn, og af dem er ca. 94.000 medlemmer af Dansk Jægerforbund, det giver en organisationsprocent på ikke mindre end 53%.

Hvis DSF havde en lige stor en organisationsprocent som DJ, så ville DSF være Danmarks suverænt største og mest magtfulde interesseorganisation med 346.500 medlemmer.


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 23:23
Ja, så blev denne tråd også ødelagt af et anonymt fjols, der under forskellige alias har hærget dette forum i flere år.....  Dead



Besked fra: Rødsgaard
Posteringsdato: 14 Sep 2014 kl. 23:32
Eller også er der nogle, som ikke kan lide at blive sagt imod?

Det er da ikke i orden at omdøbe tråden, man skulle tro nogen havde dikteret det!!


Besked fra: oleh72
Posteringsdato: 15 Sep 2014 kl. 00:21
Citat: ulrikp

Dan Jørgensen bekymrer sig jo ikke det fjerneste for nogle skallers velbefindende. Det er ganske simpel signalpolitik af værste skuffe. Folk der ikke kan se det er simpelthen blinde. Han har dyreetisk råd på nakken, men da han ikke tør eller vil lægge sig ud med svineindustrien eller lakseproducenterne, som smider mia. i skattekroner, som regeringen har brug for til velfærd, så smider han dem i stedet et kødben i form af et forbud mod at bruge levende agn.

Det er så vidt jeg ved endnu ikke bevist at skaller kan føle smerte og selv hvis de kunne så har vi vist nogle lidt mere presserende punkter at tage fat i DK. 

Og interessant at se hvordan "lystfiskerne bøjer sig" ifølge Politiken.

Hvordan formanden for Danmarks Sportsfiskerforbund - en dedikeret fedtfinneforening der aldrig har gjort noget som helst for geddefiskere eller medefiskere - er villig til at ofre de levende agnfisk, kommer vist ikke bag på nogen. De skulle måske have spurgt nogle geddefiskere i stedet. Han er ihvertfald ikke min formand, og jeg har ved gud ikke "bøjet mig".

Citat: Stoltze

Ulrik, jeg kunne ikke være mere enig!

Ditto!


-------------
Venligst,
Ole
__________________
In theory theory eguals practice - in practice it doesn't


Besked fra: niels åge skovbo
Posteringsdato: 15 Sep 2014 kl. 00:24
Kære alle,

Mit indlæg var et optimistik forsøg på at give min holdning til debatten om regler om, at man ikke længere må benytte levende fisk som agn. Forsøgte at gøre det sagligt og ordentligt.

Ikke noget om, at DSF burde være større, hvem der er dumme, hvor store jærgerforbundet er eller lign. Om undertegnede vil være formand (som jeg på ingen måde har hverken interesse eller ambitioner om).

MEN, der er altid nogen her på forum som vil gøre enhver debat til et spørgsmål om DSF er dumme eller ikke dumme. 

Hvor er det ærgeligt at en ellers sober debat sådan kan blive afsporet.

Til "Anonymus".

Alle og enhver ved jo at du er den navnkundige Niels Riss Ebbesen (NRE) Du hed før Lars Jeppesen inden du bliv smidt ud for at "mudre" stort set alle tråde til med fnider og kævl. 

Hvor ville det klæde dig, at du viste dig som et mandfolk og debatererde med dit eget navn. Alt dette her gemme sig under anonymitet og blot sætte "lus i skindepelsen" på de øvrige debatører er bare ikke klædeligt.

Forsat god aften

Niels Åge Skovbo


Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 15 Sep 2014 kl. 09:18
Hvor har du ret Niels Åge......

Længe leve sandormen.......

-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: Skarvbassen
Posteringsdato: 15 Sep 2014 kl. 11:17
Fuldstændig enig med Ulrik! Kunne ikke have formuleret det bedre selv. 


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 15 Sep 2014 kl. 11:19
[QUOTE=Jørgen S]

Ja, så blev denne tråd også ødelagt af et anonymt fjols, der under forskellige alias har hærget dette forum i flere år.....  Dead


Jørgen

Som tidligere pointeret af flere er der lidt naivt Münchhausen-agtigt over fjolset - barnlig selvpromovering og et sygeligt behov for at se sig selv på tryk.

Han har i årevis hærget forskellige fora, og den eneste og bedste måde er jo at ignorere den slags naive sjæle, som beviseligt er helt uden for pædagogisk rækkevidde. De er simpelthen ikke rigtigt værd at spilde tid og kræfter på.

Så overse konsekvent hans indlæg og spring dem over - sygdom kan ikke bekæmpes med skældsord eller vrede !

Med positiv sensommerhilsen
Heinz





Print side | Luk vindue