Print side | Luk vindue

Hvornår kommer hornfisken i år?

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fiskevand
Forum navn: Kystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generelt vedr. kystfiskeri
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=48171
Udskrevet den: 28 Apr 2024 kl. 20:02


Emne: Hvornår kommer hornfisken i år?
Besked fra: hat
Emne: Hvornår kommer hornfisken i år?
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 10:14
Hej med jer.

Er der nogen herinde som har et godt bud på hvornår hornfisken kommer i år? Vi kan vel godt forvente den kommer noget før end den plejer, med det her tidlige forårs vejr.

Skal nemlig have planlagt noget ferie som gerne skal ligge inden vores ven kommer!

Hvad tror i ?



Svar:
Besked fra: Jan Johansen
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 10:22
6. april.

Ikke fordi det er et pjattet gæt, men fordi jeg kan huske, for et par år siden (vistnok den første af de seneste hårde vintre) var isen dårligt forsvundet fra de åbne kyster, før jeg så de første hornfisk.
Og, med denne vinter og dette forår, vil mit bud i puljen være den 6. april :-)



Besked fra: Henrik Christensen
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 10:26
Samme tid som sidste årWink
Kommer jo meget an på hvor man bor i DK
I skagen ca.28-30 Marts
I Søndrborg 8-10 April




-------------
Mvh
Henrik Christensen


Besked fra: Istap
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 10:36
det bliver godt med #2 flue og flyde ring 


Besked fra: Rj1986
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 17:12
de kommer sidst i april først i maj


-------------
Er linen i vandet er der gode chancer


Besked fra: SoftboyDK
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 17:15
Forhåbentlig ALDRIG  !!! Big smile

-------------
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 18:01

Helt bestemt d. 3 april kl. 17.25 på vestsiden af revet...
Wink
/J


Besked fra: franzen75
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 20:33
Hmmm kan da godt være at der bliver fanget enkelte fisk i april. Men jeg har nu ikke oplevet et stabilt, målrettet fiskeri efter horn før starten af maj, her idet midtjyske


Besked fra: pip_ser
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 20:37
Sidst i Marts eller først i april kommer de første  Men en klar indikation er fjorten dage efter de bliver fanget af erhvervsfiskerne kan de fanges i Aalborg havn


Besked fra: Mads Skjoldager
Posteringsdato: 15 Mar 2014 kl. 21:36
Hornfiskens komme hænger i høj grad sammen med lysets komme, så en mild/hård vinter har ikke i sig selv afgørende betydning for ankomsttidspunkt. 


Besked fra: mikkeld
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 10:57
den første hornfisk bliver set den 21 april kl 10.37 -  kl 11.09 hvis det er overskyet!Wink
mvh
Mikkel


Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 13:01
Jeg er helt sikker på det bliver den 1. april 2014

-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: hat
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 16:51
Uha i har mange gode bud Tongue

Jeg plejer også først at opleve at hornfisken bliver en pestilens omkring 1 maj her på vestsjælland, det jeg bare er i tvivl om, er hvorvidt den her milde vinter/tidlige forår har nogen som helst betydning for hvornår de kommer. Når jeg tænker tilbage syntes jeg umiddelbart ikke vinterens længde har haft den store betydning for hvornår hornfisken komme, ligesom madsen også er indepå. 


Besked fra: Marc S
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 17:19
Hornfisk en pestilens??? Jeg er godt nok havørred fisker men når hornfiskene kommer så tager jeg da med familien ud og fanger lidt de smager da rigtig godt når de først er udbenet så elsker børnene derhjemme dem ja og børnene fra nabolaget er også vilde med dem så jeg skal nok gøre en indsats for at udrydde dem, jeg plejer først at se dem sidst i april, så det passer jo nok igen i år når jeg skal til fra fjord til fjord konkurrence sidste weekend i april så er de der i stor stil.

Mvh Marc
Team HeinekenWink



Besked fra: Nikolaj Kolding!
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 17:29
Enlig lidt sjovt som kystfiskere fedter rundt efter put and take havørreder, når så der kommer en sund og naturlig fiskebestand forbi, så er bliver der sagt mange grimme ting Smile

-------------


Besked fra: stikling
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 17:47
Så dem i januar ved Århus træskibshavn. Under arbejde på jernbanen ud mod den permanente fandt vi dem langs sporet. Blæst op på land
chr


Besked fra: Fluefisker
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 18:18
Hvor mange kilometer bliver der så fanget af dem i år?

Tror på at den første lystfisker fanget Fisk bliver den 14.april

-------------
http://www.lystfiskeriet.dk - Lystfiskeriet.dk


Besked fra: Krpe12111211
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 18:40
Og hvornår mon julemanden kommer Smile, tag da ud og fisk i stedet for disse gættekonkurrencer.


Besked fra: Runge
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 18:53
Nå rapsen står i gul flor på markerne....det kan du stille dit ur efter det passer hvert år........


Besked fra: Taonga
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 19:39
Enlig lidt sjovt som kystfiskere fedter rundt efter put and take havørreder, når så der kommer en sund og naturlig fiskebestand forbi, så er bliver der sagt mange grimme ting.......den lader vi lige stå lidt.

Nåh ja jeg glemte lige de der trolling fangede ditto, ....de kommer jo helt af sig selv. eller er det kun gydetorsk du fanger.

-------------
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!


Besked fra: Nikolaj Kolding!
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 19:47
Citat: Taonga

Enlig lidt sjovt som kystfiskere fedter rundt efter put and take havørreder, når så der kommer en sund og naturlig fiskebestand forbi, så er bliver der sagt mange grimme ting.......den lader vi lige stå lidt.

Nåh ja jeg glemte lige de der trolling fangede ditto, ....de kommer jo helt af sig selv. eller er det kun gydetorsk du fanger.

Forstår ikke lige hvor du vil hen?


-------------


Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 20:03

De vare ikke længe.....CryCry

/J


Besked fra: Fluefisker
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 20:12
Citat: Jørgen S

De vare ikke længe.....CryCry


/J


Helt klart et meget trist syn, der burde indføres et fiskeforbud på Kronborg, når de musik-ål ankommer

-------------
http://www.lystfiskeriet.dk - Lystfiskeriet.dk


Besked fra: Dani8600
Posteringsdato: 16 Mar 2014 kl. 20:59
Håber på de ALDRIG kommer de LOR.. fisk!!TongueEvil SmileAngryDead


Besked fra: folp
Posteringsdato: 17 Mar 2014 kl. 01:37
Jamen Dennis , sådan som vi mennesker ødelægger klimaet ,er det helt sikkert at en dag kommer de ikke mere, måske er du ung nok til til den tid at kunne fortælle dine børnebørn om de fisk som man engang kunde fange i massevis, og så kigger de undrende på dig og tænker ,sikke en løgnhals bedstefar er!

Glæd dig over naturlige fisk i dansk vand ,så længe det varer.


Besked fra: Svend-Valby
Posteringsdato: 17 Mar 2014 kl. 09:22
Der er en side på nettet, hvor du dag for dag kan følge med i, hvornår den kære fisk er tilbage. Hjemmesiden hedder vist noget med Oh-ve, oh-ve, oh dobbelt-ve – hornfisken punktum kom. Thumbs Up




Print side | Luk vindue