Print side | Luk vindue

Makreller Fyn

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fiskevand
Forum navn: Fyn
Forum beskrivelse: Kystfiskeri på fyn
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=46914
Udskrevet den: 25 Apr 2024 kl. 17:35


Emne: Makreller Fyn
Besked fra: Morten Jepsen
Emne: Makreller Fyn
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 09:22
Er der nogen der er stødt på makreller på Fyn ?
 
 
/Morten



Svar:
Besked fra: Hoffen
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 11:14
Odense Havn flere gange efterhånden, jeg har dog ikke set at der er blevet fanget nogen. Men de er tit i overfladen. Der skulle også være flere der er taget i Nyborg. Så de er her


Besked fra: jhh
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 16:59
Lillebælt i den smalle del er noget i underskud i forhold til de foregående sæsoner
Vi måtte over 50-60 mil vand for at finde 6 stk søndag, men de er jo i stor stil nord på.
Så håbet et da de snart kommer ned så de kan fanges på flatwings :-)>>>


Besked fra: Morten Jepsen
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 20:29
Citat: Hoffen

Odense Havn flere gange efterhånden, jeg har dog ikke set at der er blevet fanget nogen. Men de er tit i overfladen. Der skulle også være flere der er taget i Nyborg. Så de er her
Jeg har været i Nyborg et par gange, og talt med andre, men umiddelbart virker som om det er "Jesus makreller", mange taler om dem, men ingen har set dem Tongue
 
Nå men der er jo ikke andet at gøre end at blive ved at prøve Confused
 
/Morten


Besked fra: Hoffen
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 20:32
Jeg har også kun hørt om dem, ikke selv set dem.


Besked fra: Michael Ladefoged
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 20:53
Hej Morten!

Der er makrel i Nyborg gamle jernbanehavn, fik selv 3 i søndags (lige nok til konen og mig) 
Da vi kom var der kun 3 andre fiskere, men de tog 17 inden vi fik pakket ud, og så tog de hjem og grille, vi var der 1 time omkring 16,00, makrellerne blev taget på sildeforfang, det blæste en del derfor var det rent "blindfiskeri" ellers er de lette at se i overfladen.
Så giv du det bare et forsøgWink


-------------
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
https://www.fluefiskerikursus.dk - FluefiskeriKursus.dk


Besked fra: Morten Jepsen
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 21:36
Citat: Michael Ladefoged

Hej Morten!

Der er makrel i Nyborg gamle jernbanehavn, fik selv 3 i søndags (lige nok til konen og mig) 
Da vi kom var der kun 3 andre fiskere, men de tog 17 inden vi fik pakket ud, og så tog de hjem og grille, vi var der 1 time omkring 16,00, makrellerne blev taget på sildeforfang, det blæste en del derfor var det rent "blindfiskeri" ellers er de lette at se i overfladen.
Så giv du det bare et forsøgWink
Fedt...Tongue  Af sted med mig i morgen.
 
Står makrellerne også tidligt op, eller giver det mere mening at vente til senere på dagen ?
 
/morten


Besked fra: Michael Ladefoged
Posteringsdato: 30 Jul 2013 kl. 21:49
Prøv Morten, de kommer i stimer, du kan fiske 4 timer uden gevinst, og pludselig får du 20 i 5-10 kast...Tongue

-------------
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
https://www.fluefiskerikursus.dk - FluefiskeriKursus.dk


Besked fra: Rigo
Posteringsdato: 06 Jul 2014 kl. 09:42
hej
skal ud omkring æbleø  i dag (søndag) i båd...   så må man se om man kan spotte makrel  der 









Besked fra: Boss
Posteringsdato: 07 Jul 2014 kl. 09:50
Vejle fjord - Trelde Næs Er der nogle der er stødt på makreller i Vejle fjordsområdet elelr har hørt noget ? hvordan ser det ud med ilt og alger der ? det var noget mørkebrunt i foråret..


Besked fra: Rigo
Posteringsdato: 07 Jul 2014 kl. 18:32
 æbleø Thumbs Down



Print side | Luk vindue