Print side | Luk vindue

nymfer og tørfluer til p&t

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Fluefiskeri
Forum navn: P&T flue
Forum beskrivelse: Fluefiskeri i P&T
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=44519
Udskrevet den: 28 Apr 2024 kl. 15:23


Emne: nymfer og tørfluer til p&t
Besked fra: thomas klausen
Emne: nymfer og tørfluer til p&t
Posteringsdato: 25 Aug 2012 kl. 20:35
hej garvede put and take fisker jeg ville gerne til at fiske med tør og nymfer i put and take men mangler mynster nogle der kan hjælpe

-------------
Mvh.
Thomas klausen



Svar:
Besked fra: René H.N.
Posteringsdato: 25 Aug 2012 kl. 20:56
diverse skumfluer ville jeg vælge, de er nemme at binde, flyder godt og kan tåle at blive brugt...
 
Det kan enten være chernobyl ant som ikke ligner noget specifikt eller græshopper eller andre insekter...
 
Se evt The fish and the fly terrestial med Morten Øland filmet og redigeret af Niels Vestergård.. Der bindr han flere landlevende insekter og der er et godt klip hvor han fisker dem fra flydering i en sø efter regnbuer...


-------------
med venlig hilsen
René Carlsen


Besked fra: digeldauer
Posteringsdato: 25 Aug 2012 kl. 21:30
Montana nymfen er en fin flue i øjebliket,syntes jeg , og ikke så svær og binde 
har haft held med en hvid ,med gul hale og hakkel str 12

knæk & bræk


Besked fra: Kratluskeren
Posteringsdato: 25 Aug 2012 kl. 22:05
Morten ølands foam caddis og caddis pupa i str. 10 til 14 er gode, samt superpuppen Thumbs Up
Der er masser af vårfluer ved P&T søerne her i august og september..
 
Once And Away emergers i str. 14 til 18 er giftige, når ørrederne spiser myg og laver "Head And Tail" Smile
 
Hare`s ear nymfer og Pheasant tail nymfer i str. 12 til 16, med eller uden flashback er yderst effektive og har givet mig mange fisk ved ørredsøen.
 
Igen er diverse skum biller, græshoppere og stankelben et godt valg her i sensommeren.
 
Ligesom med vårfluerne, er der massevis af landinsekter der ryger på vandet, til stor glæde for ørrederne og ikke mindst os der dyrker imitationsfiskeriet Thumbs Up
 
Knæk & Bræk med tørflue/nymfe fiskeriet Big smile
 
Mvh Danni kikkenborg
 


Besked fra: thomas klausen
Posteringsdato: 25 Aug 2012 kl. 22:20
tak for de gode svar det gav meget god viden

-------------
Mvh.
Thomas klausen


Besked fra: hes
Posteringsdato: 25 Aug 2012 kl. 22:26
Mogfluen



Print side | Luk vindue