Print side | Luk vindue

Tyvfiskere er blevet snuppet i Karlstrup kalkgrav

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Generelt
Forum navn: Lystfiskeri generelt
Forum beskrivelse: Generel lystfiskerdebat om løst og fast
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=43418
Udskrevet den: 28 Mar 2024 kl. 09:55


Emne: Tyvfiskere er blevet snuppet i Karlstrup kalkgrav
Besked fra: Niels Riis Ebbesen
Emne: Tyvfiskere er blevet snuppet i Karlstrup kalkgrav
Posteringsdato: 01 Maj 2012 kl. 15:48
Tyvfiskere er blevet snuppet i Karlstrup kalkgrav

http://www.sn.dk/Fiske-fuskere-fik-fangsten-fikset/Solroed/artikel/197072 - http://www.sn.dk/Fiske-fuskere-fik-fangsten-fikset/Solroed/artikel/197072

Mved venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen



Svar:
Besked fra: Hoffen
Posteringsdato: 01 Maj 2012 kl. 17:34
Det var af samme årsag jeg meldte mig ud derfra.
Der er også kæmpe problemer med "visse" typer af mennesker de kommer og fisker, med agn som ikke er tilladt. Og hvis man nævnte noget over for dem, blev man truet med tæsk og smadret bil osv.

Det er ellers et fedt sted at fiske ! Hvis alle fulgte reglerne. 


Besked fra: Nikolaj Kolding!
Posteringsdato: 01 Maj 2012 kl. 21:02
Jeg er også forhenværende medlem..
 
Det er en kæmpe skam at dette smukke vand og blevet smadret af rovfiskere, som bare går og venter på de massive udsætninger forår/efterår... Men noget jeg aldrig helt har fattet er, at der bruges megen tid på overvågning af vandet og der er fustration i klubben, medlemmerne melder sig ud pga tyvfiskeriet.
 
Ville det første i kampen ikke være at sætte et skilt op med FISKERI FORBUDT, samt reglerne??
 
Ved godt at det ikke ville stoppe tyvfiskeriet, men det kunne da være en start, at få pillet dem fra, som fisker der af ren uvidenhed - dem er der også mange af. De ser andre som fisker og fanger. Der står ikke en skid om noget ved søen og så går de da bare ned og prøver! Det er da logisk! Så fanger de som regel nogle fisk, for dem er der mange af i korte perioder og så går jungletrommerne ude i vestegnens beton blokke.
 


Besked fra: Mogens H.
Posteringsdato: 01 Maj 2012 kl. 22:39
Jeg er formand i Solrød Sportsfiskerklub "Regnbuen" der har fiskeretten i Kalkgraven og var med til at tage tyvfiskerne i går.
Der  er skiltet tydeligt ved alle adgange til søen at fiskeri er forbudt efter Naturstyrelsens regler-da de ejer området, så ingen kan være i tvivl om dette med mindre de er i ond tro.
KLubben har et meget aktivt vagtkorps-heraf flere medlemmer der har vagtfirmaer og søen bliver overvåget døgnet rundt-så det er ikke uden risiko at fiske ulovligt-og vi har også fået taget en del der  har fisket ulovligt senest i går.
Forseelsen er en overtrædelse af straffeloven så grejet konfiskeres og herudover får vedkommende en bøde-og får en anmærkning i sin straffeattest-på linie med butikstyveri o.l. hvilket måske umuliggør ønsket om drømmejobbet der kræver ren straffeattest.
Den intensive overvågning har da også hjulpet meget på problemet med tyvfiskeri i søen-bl.a. blandt Øst chauffører og 2. gen. nye danskere-hvor vi tidligere havde en del problemer.
PÅ trods af dette er der tilsyneladende en lille hård gruppe der er helt ligeglad med love og regler-og derfor politianmeldes alle der bliver taget i at fiske ulovligt i søen.
Medlemmerne er også med til at overvåge området når de fisker eller blot går en tur i området- så vi gør fortsat alt hvad der er muligt for at stoppe det ulovlige fiskeri i kalkgraven.
VI tror at politianmelderne og de der tages også via de omtalte jungletrommer rygtes ude i Vestegnens betonblokke-.
DEt eneste der kunne være virkeligt afskrækkende ville være en mangedobling af bødetakster og konfiskation af f.eks. bil o.l. brugt ved fiskeriet som i f.eks. Sverige- og Danmarks Sportsfiskerforbund tager  løbende dette op med regeringen efter oplysninger til os.
PÅ solrød Sportsfiskerklubs vegne
Mogens Hansen,formand.
 
Skulle du have fået lyst til medlemsskab har vi stadig nogle ledige medlemsskaber inden vi rammer loftet bestemt i kontrakten.
 


Besked fra: Modifix
Posteringsdato: 01 Maj 2012 kl. 23:45
Tak fordi i nu gør noget aktivt ved det problem i har i kalkgraven og godt at høre fra formanden i denne sag - der har kastet meget skriveri af sig i flere fora. 
Jeg håber at dette smukke og let rustikke fiskevand igen kan blive en oase af fred og smukke fiskeoplevelser ved jeres nye kurs sådan, at medlemsflugten stoppes og dagkortsalget kommer op i omdrejninger igen. 

Mvh. Jens Gregersen - tidligere dagkortkøber ved kalkgraven.


Besked fra: jonasjj
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 01:08
kan godt forstå at i er trætte af at folk fisker ulovligt i jeres fiskevand men at mangedoble bøder vil ikke ha en effekt på den hårde kerne du omtaler de betaler dem ikke og de kan også sjældent hives i skat de eneste man får ud af det bøde hysteri er at det rammer lovlydige menesker som laver en fejl og det gør vi alle sammen en gang imellem 

desuden syntes jeg at få konfiskeret sin bil for at fiske ulovligt er lidt ude i hampen ihvertfald ikke en holdning jeg ville være stolt af at være en del af og da helt sikkert heller ikke noget der ville afskrække den hårde kerne måske i skulle overveje at snakke med dem og få dem meldt ind i klubben den hårde kerne er som regl vild med klubberTongue

mvh. anti bøde manden


Besked fra: Mogens H.
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 06:49
Ikke desto mindre er det dette de gør f. eks. ved ulovligt fiskeri i Môrrum-det grej der bruges incl. evt. bil bliver konfiskeret-hvilket sikkert er meget afskrækkende.
Da jeg har hørt fra andre foreninger bl.a. ISkøj og Køge at de også har problemer med tyvfiskeri-for ikke at snakke om garn m.v. og tyvfiskeri på kysten- er det eneste der sikkert virkelig hjælper konfiskation af gevinst ved fangst eller fangsten samt bøder der virkelig kan mærkes.
Hvad ville du sige til tyveri fra dit hjem-dette er stort set det samme og koster kun konfiskation af grej samt en bøde på vist kr. 500,00
mvh.
Mogens Hansen


Besked fra: Nikolaj Kolding!
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 08:23

Hej formand Mogens.

Så vil jeg gerne have lov at ændre min påstand til at skiltningen ikke er tilstrækkelig! Måske bare mig den er galt med, men jeg har aldrig bemærket, nogen form for information ved vandet.

Der er ingen tvivl om at der bruges en masse tid og kræfter i forsøget, på at få det stoppet, det skal hverken du eller resten af klubbens medlemmer klandres for. Men måske man skulle gribe det lidt anderledes an efter min mening. En anden ting er, at informationen online heller ikke er god nok. Nu om stunder, undersøger folk regler og mulighederne for fiskeri online, så nytter det ikke noget at have en lidt utilstrækkelig hjemmesiden, som næsten er umulig at finde ved søgning.. Det ville også være et stort skridt i den rigtige retning, at få en meget mere synlig hjemmeside, med priser, love, regler og afskrækkende information af konsekvenserne ved brud af dem.

Jeg håber at i for bedre styr på det fremover, helt til livs kommer det nok aldrig. Men måske der er håb derude!



Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 09:16
Hej Mogens
Fint I er meget aktive på tyvefiskerfronten med håb om, at den hårde linie rygtes og problemet bliver mindre til gavn for medlemmerne.
 
Men hvad med dykning på stedet? Må det foregå når man nu ikke må fiske?... Ikke fordi dykkerne fisker, med en eller anden form for forstyrelse af vandet/fiskene sker der vel? jeg ville jo helst ikke overtrædet et eller andet ukendt forbud, når jeg skal på dykkertur i kalkgraven.. dog ikke med dem her:
 
http://www.kingfish.dk/karlslunde-kalkbrud-16-maj-2012 - http://www.kingfish.dk/karlslunde-kalkbrud-16-maj-2012
 
Dykkerture til steder jo ret organiseret, til glæde for nogle og..... Unhappy for andre
Det er jo nemt at få adgang til en nøgle hvorved man kan køre grejet helt ned til vandkanten i stedet for at slæbe 40-50kg udstyr op og ned af trapperne.
 
/J
 
 
 
 


Besked fra: franco
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 12:13
 
   I Danmark er det sådan at det er fiskeren selv der må tjekke hvor der må fiskes
   og hvor der ikke må fiskes, det er ikke et tag-selvbord og tro mig når jeg siger
   at samtlige tyvefisker i kalkgraven er bevidste om reglerne.


Besked fra: Nikolaj Kolding!
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 13:05

 

Hmm.. Nu er det bare sådan at det er et tag selv bord for tyvfiskerne dernede!!

 

Det er meget muligt at det er ens egen pligt at sætte sig ind i reglerne, men det gør sgu da ikke noget at hjælpe folk lidt på vej, eller rettere skærer det ud i store bogstaver for folk. Dem der er de største problemer med, er jo ikke lystfiskere i den forstand vi kender det og aner ikke hvor man søger den rette information og man skal godt nok lede længe på google, før der kommer noget brugbart op!

 

Er godt klar over at ordentlig oplysning ikke vil stoppe tyvfiskeriet, men man må starte et sted !

 

Foreningen bruger store resurser på overvågning som Mogens skriver, men det har man gjort i mange år nu og det virker desværre bare ikke godt nok!



Besked fra: dmj
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 16:08
Jeg er nuværende medlem, men min aktivitet dernede har været dalende de sidste "mange" år. Det er synd, for det er et hyggeligt vand og husker med glæde tilbage på gamle dage da jeg var med på gæstekort.
 
Det mest ærgelige er at en del af turene bliver ødelagt af de forstyrrende elementer, enten fordi man bliver irriteret over at de nu er der igen, eller hvis man konfronterer dem så bliver man truet med bål og brand. Når man tager ud for at slappe af og hygge sig, så er det ihvertfald ikke med til at gøre oplevelsen bedre.
 
Problemet er jo nok beliggenheden, at der er fri indgang og at folk bare er ligeglade. Det er mit indtryk at en del af dem der tyvfisker dernede er ligeglad med straffeattest mm. da de af den ene eller anden grund ikke lige har drømmejobbet inde for rækkevidde.
 
Jeg ville gerne gøre mere for at stoppe dette, men når man ikke bor i nærheden og ikke har mulighed for at komme forbi i dagtiden længere, så er det begrænset hvad man kan gøre. Jeg holder selvfølgelig øje på mine, efterhånden alt for få, fisketure dernede.


Besked fra: cobraenP10
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 19:06
Trods de negative oplevelser lyder det dog som et fint fiskevand hvor der bliver taget hånd om sagen.

Hvordan bliver man medlem? Jeg kunne ikke lige umiddelbart finde en hjemmeside hvor jeg kunne læse mere om det.


Besked fra: Philip Nielsen
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 21:28
Her er et link til "Regnbuen", der har fiskeretten i søen:
 
http://www.solrodsportsfiskerklubregnbuen1979.dk/index.html - http://www.solrodsportsfiskerklubregnbuen1979.dk/index.html
 
Mvh
Philip.


Besked fra: cobraenP10
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 21:32
Tak for det, Philip. :-)


Besked fra: Philip Nielsen
Posteringsdato: 02 Maj 2012 kl. 23:19
Selv tak, PeterSmile
 
Har iøvrigt selv været medlem af "Regnbuen" i mange år, helt tilbage til 80'erne hvor søen var afspærret, og at man som medlem skulle have nøgle for at lukke sig ind på området, frem mod 90'erne hvor søen blev åbnet for offentligheden og der blev mulighed for ikke-medlemmer at købe dagkort og helt op til nu.
 
Og som der er skrevet tidligere i tråden har der inden for de sidste par år kunne være noget af en frustrerende oplevelse at fiske der på grund af tyvfiskeriet. Dette har også gjort at jeg ikke har dyrket søen så meget de sidste par år.
 
Selv tror jeg dog at mængden af tyvfiskeri har toppet, bl.a. har jeg ikke stødt på nogle tyvfiskere de par ture jeg har haft til søen i april måned. Ligeledes er den langt mere konsekvente linie med politianmeldelse noget som selv de fleste tyvfiskere kan fatte!
 
Mvh
Philip
 


Besked fra: Philip Nielsen
Posteringsdato: 07 Maj 2012 kl. 23:47
ÆV!!!.......Så er den gal igen.
 
http://www.sn.dk/Endnu-en-tyvfisker-i-kalkgraven/Solroed/artikel/198228 - http://www.sn.dk/Endnu-en-tyvfisker-i-kalkgraven/Solroed/artikel/198228
 
Dog stor ros til politiet og dem der snuppede dem (fiskerikontrollen??).


Besked fra: Nicolai Berthelsen
Posteringsdato: 08 Maj 2012 kl. 09:08
Godt i gør noget ved tyvfiskeriThumbs Up
Hvad koster et medlemsskab af "Regnbuen", da jeg ikke kan se dette på hjemmesiden?
 
SmileN


Besked fra: Philip Nielsen
Posteringsdato: 08 Maj 2012 kl. 10:53
Hej Nicolai
 
I 2011 kostede et medlemskab 950 DKR. Mener at indskuddet det første år er 2-300 DKR. Alt dette inkluderer medlemskab af DSF, så du også modtager "sportsfiskeren".
 
Mvh
Philip


Besked fra: Mogens H.
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 07:15
KLubben kan fortsat optage intereserede medlemmer idet vi ikke er oppe på medlemsloftet på 250 angivet i kontrakten med Naturstyrelsen som vi lejer arealet af.
Medlemsskabet af klubben koster fortsat kr. 950,00 om året-samt første år et indskud på kr. 400,00 altså i alt kr. 1.350,00.
Som medlem er man også medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund og får Sportsfiskeren 10 gange årligt samt har andre medlemsfordele. Hvis man i forvejen er medlem af en forening der er med i DSF får man overskydende kontingent retur om efteråret godt 300 kr.
Udover fiskeretten i Karlstrup Kalkgrav afholder foreningen havture på Øresund og Langelandsbæltet samt klubaftener med bl.a. fluebinding  og hyggeligt samvær.
Som medlem må man fiske i Kalkgraven året rundt bortset fra 2 uger om året hvor søen er fredet forud for premierekonkurence og klubmesterskab om efteråret.
Herudover kan fiskeri være umuligt i perioder med is på søen-idet man ikke må fiske fra isen.
Man må kun fiske med enten flue eller blink og spinner med maxvægt 15.gram. Power Bait og alle former for naturlig agn er forbudt-man kan se det komplette regelsæt på vor hjemmeside.
Man må hjembringe op til 2 ørreder dagligt-dog højst 10 ørreder pr. måned-og da der jo er omsætningsforbud for lystfiskere anbefaler vi at man genudsætter de fisk man evt. skulle fange man ikke selv skal bruge-så kan andre også også få glæde af disse.
FIsk der er dybt kroget eller beskadiget har man pligt til at hjemtage.
Håber at ovenstående har givet dig lyst til at blive medlem af klubben-du kan evt. prøve en tur først på et dagkort hvis du ikke har fisket i søen før.
Dagkort( max. 10 om dagen) kan købes hod Q8 ved motorvejsafkørselen lige ved kalkgraven og koster 130,00-regler for fiskeri er de samme for dagkortfiskere.
Overhold nu reglerne som beskrevet har klubben et stort korps af kontrollører og nogle af disse har egne vagtfirmaer-så kalkgraven overvåges på alle tidspunkter af døgnet-også nogle gange med medfølgende hunde-hvilket som det fremgår af ovenstående har medført flere er taget for tyvfiskeri af politiet-som vi altid tilkalder hvis folk fisker ulovligt.
Utroligt at nogle vil risikere en plettet strafattest-bøde og konfiskation af grej for at spare et dagkort på kr. 130,00.
Med venlig hilsen
Solrød Sportsfiskerklub "Regnbuen"
Mogens Hansen,formand.
 
Hvis man er interesseret i medlemsskab skal man kontakte klubbens kasserer Gunnar Plambeck-se nærmere herom på hjemmesiden.


Besked fra: Nicolai Berthelsen
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 09:43
Mogen Hansen
Nu skal dette ikke ende som DSF debat.
Jeg har kun et spørgsmål: Er DSF medlemsskab noget der kan fravælges i jeres klubmedlemsskab, da jeg har gjort op med mig selv, at DSF med den nuværende struktur ikke er noget jeg på nogen måder kan gå ind for eller støtte. Hvorfor dette fra min side er et must at kunne fravælge.
 
SmileN


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 11:51
Hej Alle
 
Jeg var for nogle år tilbage også ivrig bruger af kalkgraven (dagkort) men dette stoppede brat, da jeg flére gange i træk oplevede at kalkgraven lignede en slagmark efter visse typer havde været nede og fiske.
 
Jeg havde også en oplevelse med nogle medlemmer af regnbuen som heller ikke kunne finde ud af at overholde deres eget reglsæt da de både fiskede med powerbait og jigs med duft, og da jeg nævnte det over for dem fik jeg beskeden at jeg bare kunne skride for de var kontrollør dernede så de havde ret til at bortvise mig.
 
Jeg havde før denne oplevelse længe tænkt på at melde mig ind i regnbuen, men efter denne oplevelse blev kalkgraven valgt fra og medlemsskab af regnbuen ligeså.
 
Jimmi   


Besked fra: franco
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 12:04
Hej Jimmi............
Jeg beklager din oplevelse ved søen,jeg er selv medlem af regnbuen og har været det en nogle år og synes at søen og naturen omkring søen er unikke og byder på mange natur oplevelser,derfor endnu engang beklager dine dårlige møder med vores (medlemmer).
hilsen Franco


Besked fra: Philip Nielsen
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 14:29
Hej Jimmi
Det du har oplevet er noget som ikke må ske, og som Franco skriver kan jeg kun beklage din oplevelse ved søen.
Medlemmer af regnbuen kender udmærket til reglerne ved fiskeri ved søen. Medlemmer der ikke følger reglerne er mig bekendt ikke et stort problem, da det bliver påtalt hvis de ikke følger reglerne. I grove tilfælde risikerer man eksklusion af klubben.
 
Mvh
Philip
 
 
 
 
 


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 14:54
Hej Franco og Phillip
 
De 2 medlemmer som jeg havde oplevelsen med slog mig som 2 tosser som ikke havde fået de fisk de ville og derfor var de klar til at bruge alle midler på at få dem, en fredag sommer aften hvor jeg efter en stresset dag bare havde behov for at slappe af med noget hygge fluefiskeri, og så møder man sådan 2 tumper som er er medlemmer og faktisk er klar til at smide alle væk fra søen, så de kan have den for selv så de kan få fyldt deres fryser.
 
Jeg syntes det er fint at i sørger for at tyvfiskere bliver meldt til politiet med bøder til følge.
 
Men i må altså og få ryddet op i egne rækker da det lader til at i har nogle bråde kar.
 
Jeg vil med glæde vende tilbage til kalkgraven den dag jeg hører at området er pænt og ryddeligt igen, og man igen kan finde fred og ro til at nyde sin passion for fluefiskeri.
 
Jimmi  


Besked fra: franco
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 15:07
Hej Jimmi.........
 
Jeg vil da gerne vide hvem de to tosser er,de hører nemlig ikke til i hvores klub.
Jeg kan garantere dig for at du havde meldt episoden til andre medlemmer eller klubes bestyrelese,ja så var de to røget ud af kluben på stående fod.
 
endnu engang beklager jeg meget på min og klubens vejene.
hilsen Franco
 
 
 
 


Besked fra: Mogens H.
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 15:13
Man kan ikke vælge medlemsskabet af DSF fra.
Bestyrelsen er ikke bekendt med at nogle medlemmer fisker med ulovlig agn o.l. og såfremt vi fik en sådan besked der kunne verifiseres ville vedkommende få karantæne eller blive ekskluderet fra klubben-så de betænkeligheder skal ikke holde dig fra medlemsskab.
Vi har en lige så klar politik overfor medlemmer der overtræder reglerne som over for tyvfiskere.
Generelt har vi et fint sammenhold blandt medlemmerne og hygger os sammen-så jeg undrer mig over at du ikke har anmeldt episoden til bestyrelsen dette ville jo være nemt-såfremt der ikke blot er tale om en historie du har fundet på-vore kontrollører kender alle reglerne så det lyder underligt med nogle der skulle overtræde disse-da vi også bærer kontrolkort skulle det være let at se hvem det drejede sig om og slå alarm til bestyrelsen.
Mvh.
Mogens


Besked fra: UL tossen
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 18:46
Jeg har været medlem af søen i mange år, meldte mig ud her ved årsskiftet. Var ved søen igår på et dagkort og jeg havde en god tur sammen med min kammerat. Vi så også en kontrollant som fiskede med PB. En anden kontrollant sagde til os at han kunne bortvise os fra søen under mistanke om fusk med dagkortet og konfiskere min fisk (4,3 kilo), vi kunne så få Mogen´s telefon nr og rede misforståelsen ud med ham. Han klappede dog i da jeg fortalte ham at det havde jeg allerede. En tredie kontrollant spurgte om det var mig som ikke ville vise mit kort, til trods for at det hang tydeligt i posen på ryggen af min chestpack. Så helt klart at der skal ryddes op i egne rækker og måske lære at tale ordentligt med/til dagkort fiskere. Vi mødte 4 kontrollører på dagen og 1 snakkede til os som jeg ville have forventet det af folk med deres status. Det var første gang i 10 år ca at jeg har fisket på dag/gæstekort og der går nok os 10 år før jeg prøver igen, følte mig i den grad mistænkeliggjort "bare" fordi mit kort havde den forkerte farve. Fiskeriet kan jeg ikke klage over, fik 7 stk med en ca snitvægt på 2.5 kilo.


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 19:23
Føj for den da!

Det lyder jo som om, at en hel del af kontrollanterne har fået det problem, at magten er gået dem til hovedet!. Så er spørgsmålet jo, hvor meget det har bredt sig!.

Sådan en kontrol"mafia" kan jo ødelægge ethvert fiskested med deres forbryderiske opførsel.

Udvisning er den eneste straf for den slags mentalt underudviklede udnyttere, og evt. politianmeldelse.

Jeg håber at klubben får smidt de "rådne" kar ud inden det er for sent,  og at hente den mistede gode omtale tilbage.

Mvh. - Kim -


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 20:02
Hej Mogens Hansen
 
Ja nu kan du så selv høre at det måske er på tide at få ryddet op i egne rækker.
 
det jeg oplevede ligger 3 år tilbage og det lader til at det ikke er blevet bedre siden.
 
og de 2 som jeg mødte lignede ikke nogen man havde lyst provokere med at sige at jeg ville anmelde dem til klubben for misbrug af deres beføjelser, ikke at jeg er bange for at løbe ind øretæver, var nu bare mere bekymret for deres helbred hvis de ville prøve Wink
 
Har trods alt dyrket Kickboxing på højt plan i 12 år derefter Krav Maga de sidste 6-7 år
 
Men har dog altid håbet på at i selv har kunnet se de interne problemer i har, men det lader til at i bestyrelsen i regnbuen har skyklapper på, og lader en flok politi wanna bees styre dette smukke vand med mistænkeliggørelse og trusler til følge.  
 
Jimmi


Besked fra: franco
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 21:12
Hej Rene.....
 
Du om nogen burde havde kontaktede klubens formand og påpejede de to idioter der ødelægger vores rygte.


Besked fra: Peter N
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 21:32
Tja.. Desværre er det ikke en enestående historie (langt fra)
Har selv måtte sende en person på skadestuen dernede... Kommer ikke længere i kalkgraven, så længe at der ikke er styr på noget somhelst. Kontrollanter, som besøgende!
Og når man heller ikke kan have sin bil holdende på p-pladsen, uden at skulle tænke på om den er hel når man kommer op igen, er også en faktor. 
Badende personer om sommeren, som griller og sviner helt vildt, løse hunde og rundbaberede kulturberigere, på knallerter og som tror de ejer det hele (en af dem der røg på skadestuen) 
Få ryddet op i alt dette og søen skal nok bestå som en oplevelse for folk igen

Men ikke før...


Besked fra: jonasjj
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 21:40
lyder som et enormt hyggeligt sted Thumbs Down men det er også totalt dumt at sætte vagtfolk til sådan en tjans troed det var almen viden at den mindste smule magt vil stige dem til hoved minder lidt om lystfiskhustlers med gramsespektrun  http://www.youtube.com/watch?v=rW5O5ma47RY - http://www.youtube.com/watch?v=rW5O5ma47RY  


Besked fra: taro
Posteringsdato: 09 Maj 2012 kl. 23:56
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Føj for den da.. Lyder som om der trænger til at blive luget ud i egne rækker først og fremmest.
 
Det lyder jo ikke som et enkeltstående tilfælde siden flere uafhængigt af hinanden nævner ens oplevelser med kontrollanter.
 
Renes oplevelse som den sidste burde give stof til eftertanke hos medlemmerne og ikke mindst Mogens.
 
Såfremt Rene ringede til Mogens og fortalte om de båtnakker der selv fiskede med PB hvad havde Mogens så helt præcist foretaget sig?
 
Bedt om at få den pågældende kontrollant i røret og spurgt ham om det var rigtigt han fiskede med PB hvorefter han med stor sandsynlighed svarede nej..??
 
Hvad ville der så efterfølgende ske?
 
Mogens hvis en ringer og fortæller dig ovenstående hvad foretager du dig så som ville gøre at det var det telefonopkald værd?
 
En efterfølgende løftet pegefinger under et møde ville jo kun være til at grine af.
 
De der vagtfirmaer er jo somregel wannabe politimænd med store armbevægelser som føler sig som noget særligt fordi de kan skrive vagt på Cv'et og må gå med lommelygte.
 
Måske derfor der er så mange vagtfirmaer fordi det er nemt at blive vagt.
 
Så at nævne dem som værende kontrollanter gir kun hovedrysten herfra og en klar indikation på at man måske burde sortere i kontrollanterne.
 
Ps. Var dernede sidste år med en ven og kigge og jeg ka ik mindes jeg stødte på nogen forbudsskilte. Isåfald er de ikke særligt tydelige. Måske burde man overveje det lidt.


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 10 Maj 2012 kl. 10:30
Citat: Peter N

Tja.. Desværre er det ikke en enestående historie (langt fra)
Har selv måtte sende en person på skadestuen dernede... Kommer ikke længere i kalkgraven, så længe at der ikke er styr på noget somhelst. Kontrollanter, som besøgende!
Og når man heller ikke kan have sin bil holdende på p-pladsen, uden at skulle tænke på om den er hel når man kommer op igen, er også en faktor. 
Badende personer om sommeren, som griller og sviner helt vildt, løse hunde og rundbaberede kulturberigere, på knallerter og som tror de ejer det hele (en af dem der røg på skadestuen) 
Få ryddet op i alt dette og søen skal nok bestå som en oplevelse for folk igen

Men ikke før...
Hej Peter Du får sgu den her Thumbs Up god stil


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 10 Maj 2012 kl. 16:37
Hej Alle
 
Nu er det ikke fordi jeg vil holde denne debat kunstigt i live.
 
Men syntes nu det er skræmmende med den tavshed der er fra Mogens eller andre medlemmer af regnbuen, specielt efter at de alle som en lovpriste deres kontrollører ved kalkgraven som nogle der havde styre på tingene hvilket de så tydeligvis ikke har.
 
Kunne da være rart med et udspil fra bestyrelsen eller formanden af regnbuen, om hvad de har tænkt sig at gøre de lovløse tilstande der råder ved kalkgraven overfor dagkort købere og kontrollørere som ikke overholder regnbuens eget reglsæt nu da de er blevet opmærksommme på at der er store problemmer.
 
Jeg ser personligt frem til et udspil da jeg så vil være en af de første til at vende tilbage til kalkgraven, og seriøst vil overveje et medlemsskab af regnbuen.
 
Jimmi   


Besked fra: MR BIG
Posteringsdato: 10 Maj 2012 kl. 17:24
Tror sgu da man skal være bevæbnet for at nærme sig den søOuchWacko


Besked fra: Philip Nielsen
Posteringsdato: 10 Maj 2012 kl. 18:15
Hej
 
Lad mig lige starte med skrive at jeg udtaler mig som privat person, som et medlem af "Regnbuen"(endnu). Jeg er ikke tilknyttet bestyrelsen eller kontrollørkorpset i "Regnbuen", så jeg udtaler mig kun på mine egne vegne.
 
Til Jimmi og Renes indlæg kan jeg kun sige at selvfølgelig skal kontrollørerne opføre sig ordentligt og ikke som en flok frådende vilde køtere, der ikke selv følger reglerne. Dem man kontrollerer og som følger reglerne skal man behandle ordenligt, dem der ikke følger reglerne skal man være konsekvent overfor.
 
Jeg synes også det er dybt frustrerende at badning i søen ikke er forbudt.
Det er mig en gåde at skov og naturstyrelsen udlejer vandet til put and take sø, samtidig med at de tillader badning i søen. Har man blot den mindste smule forstand på lystfiskeri ved man jo at det bare ikke går!! Mig bekendt er det den eneste P&T sø i danmark hvor man risikerer at støde på badende gæsterWink.
Dette gør at jeg kun dyrker søen i foråret og efteråret.
 
Mvh
Philip
 
 
 
 
 
 


Besked fra: UL tossen
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 00:02
Det skal da lige nævnes at jeg ikke ringede til Mogens og fortalte om vores oplevelse med kontrollørerne. Det er prøvet før uden resultat. Både Mogens og den daværende kontaktperson for kontrollørerne, har fået af vide at det burde være min pligt som medlem og konfrontere folk som bryder reglerne. Har prøvet og få skåret dækkene op på bilen med en regning på 2800 til følge, er blevet truet med tæsk og en tur i søen hvis jeg ikke blandede mig uden om når jeg har konfronteret folk som ikke fulgte reglerne, så det stopper helt automatisk. Jeg har aldrig i min tid som medlem haft nogen issues med kontrollanterne ved søen, det kom først da jeg fiskede på dagkort dernede, meldte mig ud ved årsskiftet. Håber bare at klubben sender deres kontrollører på kursus eller introducerer dem til en fælles tråd mht deres opførsel overfor dagkort gæster. Hvis andre på dagkort tænker på et medlemsskab kan de hurtigt komme på andre tanker hvis de møder de kontrollører mig og min makker rendte ind i. Fik desværre ikke deres navne, det sku jeg nok ha bedt om i bagklogskabens vise lys. Håber bare der bliver gjort et eller andet ved deres problemer dernede


Besked fra: taro
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 01:06
Det blir spændende med Mogens svar til det her... Clap
 
 


Besked fra: Mogens H.
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 06:50
Kan ikke genkende noget af det i skriver-men er selvfølgelig enig i at alle vore kontrollører skal opføre sig ordentligt og påtale evt. overtrædelser på en pæn måde hvilket de også er instrueret i.
Har aldrig til trods for at andet påstås hørt om  de beskrevne problemer-det ville ellers være let at kontakte mig og fortælle hvem af vore kontrollører det havde handlet om da alle bærer kontrolkort med navn og billede.
Vedr. episoden i forgårs har jeg spurgt den øvrige bestyrelse hvoraf 3 fiskede ved søen samtidig med Renee og det var en af dem Renee talte med i længere tid-og en anden grund han angav for ikke at være medlem længere.
DEr er ingen af disse samt en del andre af vore kontrollører der denne dag har det nogen fiske med Power bait som beskrevet i ovenstående-og vi har heller ikke af andre fiskere blevet gjort opmærksom på dette-hvad normalt ville ske-idet de fleste af medlemmerne er meget opmærksomme på overtrædelser-det er jo deres fisk der bliver fanget ulovligt.
VI holder årligt møder med vore kontrollører hvor vi  gennemgår reglerne og planlægger vagter o.l.så alle ved hvad vi forventer-nemlig at tale på en pæn og ordentlig måde til folk.
Desværre er vi mange gange ude for ikke at få et ordentligt svar tilbage-til trods for at der  i reglerne vedr. fiskeriet står at anvisninger fra klubbens kontrollører skal efterleves straks uden indvendinger og diskusion-f. eks. har nogle det svært med at fiskekortet skal bæres synligt-og beklager sig når vi påtaler dette-selvom dette netop er at kontrollere om alle fisker lovligt-også med kikkert fra lang afstand.
Som udgangspunkt er klubben derfor meget tilfreds med alle vore kontrollører der gør et stort stykke arbejde-men såfremt i skulle opleve episoder med npgle af vore kontrollører vil jeg gerne kontaktes herom-og vil herefter tage sagen op med de pågældende for at få forklaring herpå.Smile
Håber at mit svar nu kan lukke denne debat der efter min mening efterhånden er kørt helt af sporet.
mvh.
Mogens
 


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 08:02
Hej Mogens
 
Det er fint med disse tiltag men det ændre ikke ved at flere uafhængige personer, (dagkort/gæstekort købere) har haft ubehagelige oplevelser med jeres kontollør korps.
 
der fortælles jo også at du har været kontaktet flere gange ang. kontolløreres overtrædelse af jeres eget reglsæt, og deres trusler om bortvisning og konfiskation af fangst.
 
Din udmelding er lidt som at pisse i bukserne for at holde varmen, du giver ingen konkret udmelding om hvad du/i har tænkt jer at gøre ved de tilstande der råder ved kalkgraven P.t.   
 
Med din udmelding har jeg ingen intentioner om at vende tilbage til kalkgraven, eller overveje et medlemskab af regnbuen.


Besked fra: Raymond Holm
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 08:41
Enig med Jimmi, syns der mangler en konkret udmelding vedr. tilstandende i Kalkgraven


Besked fra: mikkell
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 09:17
@ Mogens 
hvorfor synes du at diskusionen er kørt af sporet?

jeg har selv fisket i søen on/off de sidste 15 år hvoraf de ca 5 var som medlem. Da jeg valgte at stoppe som medlem, var der flere grunde, en var at jeg ikke synes at fiskeriet var så godt som før i tiden... (jeg medgiver at det kan være et udslag af mine evner som fluefisker) en anden og ikke uvæsentlig grund var den stemning der ofte hersker ved søen, badegæster,  gummibåd og optimistjolle (!) sejlads, grill parties, kamphunde og et skandaløst svineri som følge af ovenstående OG den kedelige stemning det giver når nogle personer skidder på reglerne, jeg har som, lader det til, mange andre oplevet at påpege et manglende dag eller medlemskort, hvorefter det hurtigt har udviklet sig til ukvemsord eller håndgemeng... når det kommer detil er jeg stået af! og så  er der problemtikken om natlige tyvfiskere der gør deres for at tømme søen (jeg husker stadig den premiere morgen hvor Franco, konfronterede et par af sidstnævnte... :-))

hvad der skal gøres ved oventående problematikker har jeg ikke svaret på... men holdbart er det ikke...

ift de negative oplevelser folk har haft med kontrollør korpset. Jeg har aldrig, hverken som medlem eller dagkortfisker oplevet andet end god opførsel og et godt råd vedr fiskeriet. men hvis det er en tendens der fortsætter må de ramte personer jo tage kontakt til skov og natur styrrelsen... så må de indskærpe og håndhæve et regelsæt for kontrollørene, eller indstille samarbejdet med "regnbuen" hvilket ville være meget meget ærgeligt!

mik


Besked fra: sydfisker
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 09:25
Kære venner-jeg har fulgt lidt med i problemet vedr. ulovligt fiskeri.Jeg er selv opsynskoordinator for Gelsåsammenslutningen her i det sønderjydske og tog personligt en fisker som havde sit statstegn i orden men intet kort til Gelså-det endte med en politianmeldelse og manden fik forelagt en bøde på kr. 500.- MEN nogle dage senere havde jeg en samtale med politiet vedr. hvilken paragraf de havde brugt og her måtte de erkende at de havde brugt paragraffen om ulovlig indtrængen på fremmed mands grund.Problemet er at den kun kan bruges når ejeren og ikke lejeren af det pågældende vand indgiver anmeldelse-og hvilken lodsejer vil bøvle med det.Sagen endte med at politiet måtte meddele tyvfiskeren at bøden var trukket tilbage.Jeg venter faktisk spændt på hvad politiet i jeres tilfælde vil gøre.Problemet har jeg diskuteret med DSF,Fiskeridirektoratet m.m og man indrømmer da også her at der er en brist i loven.
mvh
Flemming Holm


Besked fra: søren jacobsen
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 10:26
.... Syntes odt nok nok at medlemmer/kontroløre i denne klub, som jeg selv har været nedlem af i snart gode 30 år og 15 som frivillig kontrol, ikke har hørt eller set før, har på skift gået kontrol med flere af vagter og så mange er vi heller ikke, så ville da gerne som Hr Franco, have en kort beskrivelse af, så skal jeg hurtigt pege dem ud...
 
  Og ligesom andre medlemmer her, undskylder jeg på klubbens vegne, hvis det skulle have været tilfældet af grove tiltaler eller andet, har jeg aldrig oplevet, ud over når vi har ligget og kæmpet med personer og deres kamp hunde og andet godt.
 
M.V.H.
 
Søren Jacobsen.
 
Medlems nummer 139. 


Besked fra: Dr. V
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 10:46
Jeg vil lige sige at jeg var der nede igår, og fik 3 fisk godt figth.
Jeg var der nede på dagskort som jeg havde i lommen hele morgen, der var inge der spurgte ind til mit kort.
Og jeg talt da med andre der nede unden der var nogle problemer.
 
Så jeg har haft en god dag i søen igår..Tongue


-------------
Dry fly or die..


Besked fra: Hoffen
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 11:00
Da jeg var medlem i "Regnbuen" i nogle år, oplevede jeg aldrig problemer med kontrollører. Men det var i høj grad de gæster der besøgte området, løse(kamp)hunde, børn der kastede sten i vandet, og den evige leg "jorden er giftig" eller fyldt med affald !
Det var særligt den dybe del af søen, der var oversået med engangs grille, fiske liner, tomme pg glas osv.
Det er nu flere år siden jeg har været medlem, og for nogle måneder siden var jeg forbi for at se om det var som jeg huskede det.
Der var ikke nær så meget affald, men der var stadig flere der fiskede med Jighaler, PB osv. 

Når der er ved at være styr på dette igen, er i velkommen til at skrive en tråd her på siden. Herefter vil jeg da overveje at melde mig ind igen.
Da jeg meldte mig ind til at starte med var der 1-2 års ventetid, og i dag er der ingen !!?? 

Mvh Thomas 


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 11:38
Hej Big smile

Det lader til, at Mogens er sat i en klemme, da der jo mangler synlige beviser på alle enkeltmands (2 mands) episoderne. Så er det jo ord imod ord, hvilket kun kan medføre en opdatering af reglerne, overfor evt. brådne kar.

Der er vist ingen tvivl om, at disse selvbestaltede sø guder læser med her på tråden, så mon ikke de opfører sig pænt det næste stykke tid!.

Hvis dette ikke er tilfældet, er "i" nødsaget til, at få noget på video, da det er gældende i retten. Så kan Mogens konfrontere de pågældende, og foretage de fornødne skridt.

Mvh. - Kim -



Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 12:52
Hej Kim
 
Ja og hvordan tror du så disse "sø guder" vil reagere på at man står og filmer dem mens de overtræder deres eget reglsæt, kan snildt se overskrifterne i de lokale aviser. "håndgemæng udviklede sig farlig retning ved kalkgraven igår"
 
Hvorfor skal jeg bruge tid på at filme dem når jeg er dernede for at fiske og hygge mig.
 
kommer der ikke mere efter den episode jeg havde for 3 år siden og vil heller ikke gøre det før der er styr på deres kontollør korps af politi wannabees.
 
Jimmi 


Besked fra: Mogens H.
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 13:24
Til Jimmy.
Det er en lodret løgn at jeg har været kontaktet vedr. episoder-så de der påstår dette er fulde af løgn og  har måske istedet haft problemer med vores ellers korrekte kontrollører på grund af brud på regler  vedrørende søen.
Igen vil jeg opfordre alle der oplever ulovlighedder eller utilbørlig opførsel fra vore kontrollører til at kontakte klubbens bestyrelse-så lover jeg at vi vil tage os af sagen.
Har ikke tænkt mig at bidrage yderligere til debatten på denne tråd-der har udviklet sig fra at være glæde over at vi har fanget og politianmeldt flere tyvfisker sidste uge- til udokumenterede angreb på klubbens bestyrelse og kontrollører.
Når der er realiteter i sagerne er i velkommen igen.
Mvh.
Mogens Hansen
 


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 13:35
Hej Jimmi

Ja problematikken ved, at videofilme (mobiltelefon m.m.) er selvfølgelig, at det skal ske i det skjulte uden at det bliver set. Imidlertid er det den eneste vej ud for Mogens (og fiskere) ved søen.

Ellers er det som før nævnt selvtægt der vil florere, med tilskadekomster til følge, og dette er absolut IKKE en vej der fører til noget som helst positivt.

Jeg kan nu også læse, at der tilsyneladende er brådne kar på ALLE sider. Med løgne kommer man heller ingen vegne, kun med synlige beviser har Mogens noget at gå videre med - der holder!.

Mvh. - Kim -


Besked fra: Zaco
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 14:39

Hej Rene Jørgensen

Det var mig der var hende og se dit dagkort og ja det er rigtigt det hang i din hætte og det var synligt.

 Men det var vendt sådan så man ikke kunne se dato og navn derfor spurte om jeg ikke skulde vende det for dig så du ikke skulde have problemer med de næste kontroller der kom jeg skulle også se din kammerats dagkort som lå i hans lomme med en lille snip oppe svært at se et lille hjørne af et kort og grunden til jeg spurte og det var dig der ikke ville vise dit kort var fordi en af vores ældre medlemmer lige havde været hende hos jer og  fik ikke lov til at se en af jeres kort om det var dig eller din makker skal jeg ikke kunne sige

Vi har jo ikke nogen mulighed for at se om folk har gamle dagkort når de vender forkert og er i lommen.

Med hensyn til at tale pænt det skal vi jo det alle sammen det kommer vi længst med og syntes også vi havde en hyggelig snak

Håber vi mødes i søen en anden gang og får en hyggelig snak igen selv om jeg rettede dit dagkort så det var synligt mad dato og navn

Med venlig hilsen

Henrik Dam



Besked fra: simon agerholm2
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 19:25
Det er sjovt, at man nogle gange hører folk brokke sig over, at politiet ALDRIG kommer når man har brug for dem.
Når de ligefrem har tid til at hjælpe med opsyn ved en semiprivat fiskesø, så er vi nok meget godt gående, altså med hensyn til lovens lange arm.

Jeg har endnu ikke selv gidet besvære politiet med de småting der foregår ved en putsø - jeg sætter sgu bare nogle mennesker til at passe på søen, og skifter pengeboksen, når den er blevet hærget.

Måske kunne i løse nogle af problemerne, ved at sætte fiskene ud på en lidt anden måde... Der er jo ingen grund til selv at friste nogle over evne.


Besked fra: søren jacobsen
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 19:51
....Hmm er ved at være godt træt af, at blive svinet til her i medie, som medlem af en lille forening, der kæmper med alt i en lille oase og en perle af et område, der ikke er mange af på Sjælland.
 
Folk der har været udsat for ubehalighedder af medlemmer og kontroll, kan henvende sig til mig personligt, er og sku der være "brodne" kar i foreningen, så kontakt mig med en kort beskrivelse af personer og den går med garenti videre.
 
Behøver ikke at være her, hvis folk skulle frygte noget, er på mobil i døgn drift, er jo kontrol.
 
En forsat venlig hilsen fra kalk graven af.
 
Søren Jacobsen.


Besked fra: søren jacobsen
Posteringsdato: 11 Maj 2012 kl. 20:20

... Kommer lige igen...

Er ved at som medlem af en forening, ved at være godt træt af at blive "svinet" til i dette medie, vi er en lille klub, der prøver at blive ved med at holde fast i en lille perle af et vand, er der ikke mange af på sjælland, som skrevet før, har jeg været med længe og som frivillig kontrol i gode 15 år...
 
Er der nogen der skulle have været udsat for ubehalighedder, af medlemmer og kontrol, vil jeg gerne høre derom, kan kontaktes på mobil nummer. 20968636 Døgnet rundt, bor i syd DK, meen bruger alt den tid jeg nu kan, på at beskytte et smukt vand og område, i det Sjællandske....
 
Det tager en del af min velfortjent ferie, jeg kunne bruge bedre, men vil beskytte mine opvækst pladser Kalkgraven, er siden den blev åbnet offenligt (under sidste røde regering) bare gået i forfald, men kæmper videre, så mit afkom også kan få sig en på opleveren, har haft meget garvet "folk" med fra det Jyske, der havede lavet grin med ørrede sø....
 
Er ved at blive medlemmer nu :-)
 
MVH.
 
Søren Jacobsen.


Besked fra: Niels Riis Ebbesen
Posteringsdato: 12 Maj 2012 kl. 08:26
Endnu en artikel om emnet:
http://www.sn.dk/Sportsfiskerklub-traet-af-fusk-fiskere/Solroed/artikel/199356 - http://www.sn.dk/Sportsfiskerklub-traet-af-fusk-fiskere/Solroed/artikel/199356

MVH
NRE


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 11:44
Citat: simon agerholm2

Det er sjovt, at man nogle gange hører folk brokke sig over, at politiet ALDRIG kommer når man har brug for dem.
Når de ligefrem har tid til at hjælpe med opsyn ved en semiprivat fiskesø, så er vi nok meget godt gående, altså med hensyn til lovens lange arm.

Jeg har endnu ikke selv gidet besvære politiet med de småting der foregår ved en putsø - jeg sætter sgu bare nogle mennesker til at passe på søen, og skifter pengeboksen, når den er blevet hærget.

Måske kunne i løse nogle af problemerne, ved at sætte fiskene ud på en lidt anden måde... Der er jo ingen grund til selv at friste nogle over evne.
Kære Simon
 
Det der gør Kalstrup kalkgrav så unik er jo netop at det er en forening der bestyre den, og ikke en privat person som kun har profit for øje og man så for det meste ungår disse power bait svingende tosser, som kun er ude på at fylde sin fryser med så mange fisk at de bliver nød til at sælge dem til tredje mand selv de godt ved der omsætningsforbud.
 
Kalkgraven var før i tiden et sted man tog hen når man søgte fred og ro for put&take ejere, som ikke kunne indse at en sø ville have det så meget bedre hvis der var forbud mod at bruge power bait.
 
Foreningen har/havde også en forståelse for at fisk kan genudsættes uden varig skade hvis man håndterer dem rigtig,og bruger agn som ikke gør så meget skade som en 3 krog fyldt med power bait.


Besked fra: Steen Kehler
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 11:58
Citat: jimmi petersen

power bait svingende tosser, som kun er ude på at fylde sin fryser med så mange fisk at de bliver nød til at sælge dem til tredje mand selv de godt ved der omsætningsforbud.
...  som ikke kunne indse at en sø ville have det så meget bedre hvis der var forbud mod at bruge power bait.
 
Omsætningsforbudet gælder altså ikke for ørreder fra et P&T vand.
 
Formålet med et P&T vand er nu engang, at de betalende lystfiskere fanger fisk til hjemtagning  - hvis der skal være genudsætning, så er det ikke et P&T vand men et C&R vand.


Besked fra: jimmi petersen
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 12:42
Hej steen
 
Vi prøver lige en gang til for de tungnemme
 
Sakset fra sportsfiskeren
 

Forsøg på ulovligt salg af fisk stoppet

Fiskerikontrollens kampagne mod ulovligt salg af fisk bliver taget alvorligt – i det mindste af Fiskerikontrollen.

Danmarks Sportsfiskerforbund henvendte sig en onsdag formiddag i oktober til Fiskerikontrollen i Fredericia for at gøre opmærksom på en annonce på nettet, hvor en privatperson udbyder regnbueørreder til salg. I henvendelsen skriver forbundet, at man ikke er klar over, hvorvidt der er tale om ulovligt salg, og at man derfor anmoder kontrollen om at undersøge sagen. Mindre end to timer senere kommer svaret fra Fiskerikontrollen:

 

"Der er blevet taget kontakt til annoncens ejermand, han er blevet vejledt i reglerne vedrørende omsætning af egen fangst, samt reglerne vedrørende fødevareloven. Jeg kunne forstå, at det var kommet bag på personen, at man ikke måtte omsætte egen fangst samt, at man skulle være registreret for overhovedet at handle med fødevarer.

 

Han havde været på fiskeri i en put & take og havde fanget mere end han selv kunne spise, derfor havde han sat annoncen i DBA. Han ville fluks fjerne annoncen og ville spise fiskene selv. Han havde ikke solgt noget af sin fangst. Herfra er sagen slut, Fødevarekontrollen er ikke blevet kontaktet, da jeg anser det under bagatelgrænsen for, hvad som kunne udløse sanktion, vurderet ud fra tidligere sager af sammen karakter".

 Så sæt dig lige ind i reglerne inden du næste gang har tænkt dig at sælge dine put fisk



Besked fra: simon agerholm2
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 13:28
Kære Jimmi,

Dit svar på mit indlæg, har jo slet ingen relevans for det jeg udtrykker.
Jeg skriver i ørst, og du svarer i vest.
Det minder mig lidt om dit indlæg, dengang jeg startede min putsø - dér havde du også nogle helt udsædvanligt "kloge" betragtningerWink

Du ser ud til gerne at ville starte en negativ debat med undertegnede,, men det kan du godt droppe.

At politiet har tid til at hjælpe, er fint - men helt ærligt burde man klare sin kontrolfunktion selv.


Besked fra: Steen Kehler
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 14:55
Citat: jimmi petersen

Hej steen
 
Vi prøver lige en gang til for de tungnemme
 
Sakset fra sportsfiskeren
 

Forsøg på ulovligt salg af fisk stoppet

Fiskerikontrollens kampagne mod ulovligt salg af fisk bliver taget alvorligt – i det mindste af Fiskerikontrollen.

Danmarks Sportsfiskerforbund henvendte sig en onsdag formiddag i oktober til Fiskerikontrollen i Fredericia for at gøre opmærksom på en annonce på nettet, hvor en privatperson udbyder regnbueørreder til salg. I henvendelsen skriver forbundet, at man ikke er klar over, hvorvidt der er tale om ulovligt salg, og at man derfor anmoder kontrollen om at undersøge sagen. Mindre end to timer senere kommer svaret fra Fiskerikontrollen:

 

"Der er blevet taget kontakt til annoncens ejermand, han er blevet vejledt i reglerne vedrørende omsætning af egen fangst, samt reglerne vedrørende fødevareloven. Jeg kunne forstå, at det var kommet bag på personen, at man ikke måtte omsætte egen fangst samt, at man skulle være registreret for overhovedet at handle med fødevarer.

 

Han havde været på fiskeri i en put & take og havde fanget mere end han selv kunne spise, derfor havde han sat annoncen i DBA. Han ville fluks fjerne annoncen og ville spise fiskene selv. Han havde ikke solgt noget af sin fangst. Herfra er sagen slut, Fødevarekontrollen er ikke blevet kontaktet, da jeg anser det under bagatelgrænsen for, hvad som kunne udløse sanktion, vurderet ud fra tidligere sager af sammen karakter".

 Så sæt dig lige ind i reglerne inden du næste gang har tænkt dig at sælge dine put fisk

Omsætningsforbudet gælder ikke for ørreder fra P&T vande ligsom fiskerilovgivningen heller ikke gælder for P&T vande (man skal ikke have statsfisketegn for at fiske i P&T-vand), det som er skrevet i Sportsfiskeren er direkte forkert/vildledning - at det er i strid med fødevare-lovgivningen er en helt anden sag... Og selv den lovgivning kan man komme udenom ved at sælge regnbueørrederne levende.
 
- Been there, done that.


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 15:06
Ja - det er jo ofte her i 123nu nævnt, at P&T fiskene kan sælges. Men mon ikke den omtalte mand er rendt mod en mur der gælder for alle, nemlig det, at skattefar skelner mellem almindelig nabo omsætning, og som i aktuelle tilfælde, at han sætter en annonce i avisen!.

Så bliver skattefar jo sulten, da omsætning uanset varemærke skal beskattes over et hvis beløb - (bogføring, indberetning, moms m.m.)

Mvh. - Kim -


Besked fra: Steen Kehler
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 16:18
Citat: kikophil

Ja - det er jo ofte her i 123nu nævnt, at P&T fiskene kan sælges. Men mon ikke den omtalte mand er rendt mod en mur der gælder for alle, nemlig det, at skattefar skelner mellem almindelig nabo omsætning, og som i aktuelle tilfælde, at han sætter en annonce i avisen!.

Så bliver skattefar jo sulten, da omsætning uanset varemærke skal beskattes over et hvis beløb - (bogføring, indberetning, moms m.m.)

Mvh. - Kim -
Man skal først momsregistreres, når omsætningen er over 50.000 kr. og med hensyn til skat, så kan man selv ved hobby-virksomhed altså trække alle sine udgifter fra før, at der skal betales skat f.eks. kørsel til og fra P&T-vandet, fiskekort, fiskegrej mm.
.
I det aktuelle tilfælde der vil det være fødevarelovgivning, som manden har overtrådt.
 
- Altså hvis det skulle være forbudt at sælge regnbueørrederne, så ville ejeren af P&T-vandet jo som den første person jo vidersælge regnbueørrederne uden at have erhvervsfiskerlicens.


Besked fra: kikophil
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 16:35
He he - ja momsregistreres ved 50.000 kr. Der er nok tænkt på, at hvis manden vil betale en annonce til ? 7-900 kr i avisen, er der nok fisk nok i fryseren til, enten at unddrage skattefar (og have overskud) eller betale til skattefar( og betale skat- og have overskud).

Resultatet blev så nok det første, da han pakkede pænt sammen.

Mange slagsmål med skattefar er jo nok indenfor hobbyafdelingens mange forskellige fradragsmulligheder.

Selv om mange ikke synes om det, er det som du nævner fødevarelovgivningen, der hindrer "frisalg" i hoved og "hale", der helt sikkert vil kunne forøge dødsannoncerne i aviserne en hel del.

Ja ejeren af en P&T skal jo nok bruge en særtilladelse for at kunne slippe af med sine P&T fisk - men det er der jo tydeligvis lavet løsninger for.

/Kim..


Besked fra: Steen Kehler
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 18:42
Citat: kikophil

He he - ja momsregistreres ved 50.000 kr. Der er nok tænkt på, at hvis manden vil betale en annonce til ? 7-900 kr i avisen, er der nok fisk nok i fryseren til, enten at unddrage skattefar (og have overskud) eller betale til skattefar( og betale skat- og have overskud).


Ja ejeren af en P&T skal jo nok bruge en særtilladelse for at kunne slippe af med sine P&T fisk - men det er der jo tydeligvis lavet løsninger for.

/Kim..
Det er gratis at annoncere i Den blå avis.
 
- http://www.sportsfiskeren.dk/forsoeg-paa-ulovligt-salg-af-fisk-stoppet - http://www.sportsfiskeren.dk/forsoeg-paa-ulovligt-salg-af-fisk-stoppet
 
Løsningen med hensyn til P&T-vande hedder bl.a. §42 i Fiskeriloven.


Besked fra: mikkell
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 19:00
Så... så lykkedes det igen at dreje tråden i en fuldstændig anden retning end den startede... :-(



Besked fra: Nicolai Berthelsen
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 19:12

Steen Kehler har sat sig så godt ind i reglerne omkring salg af fisk!! Hvorfor, må man spørge?

SmileN


Besked fra: schultz92
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 19:31
Citat: Nicolai Berthelsen

Steen Kehler har sat sig så godt ind i reglerne omkring salg af fisk!! Hvorfor, må man spørge?

SmileN

Det er da fornemt folk gider sætte sig ind i tingene istedet for og blabre løs om alt muligt de intet aner om.


Morten/


-------------
http://xn--bredygtigtfiskeri-rrb.dk">


Besked fra: Nicolai Berthelsen
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 19:38
Man kan vel også være total ligeglad med de regler, fordi man ikke sælger fisk og ikke agter at gøre det?
 
SmileN


Besked fra: mikkell
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 19:55
Citat: Nicolai Berthelsen

Man kan vel også være total ligeglad med de regler, fordi man ikke sælger fisk og ikke agter at gøre det?
 
SmileN

HOLD NU KÆFT EN OMGANG FLUEKNEP.... det er sgu da rart (ja pragtfuldt faktisk)  at der er en der gider sætte sig ind i et regelsæt inden han udtaler sig...

mik


Besked fra: rockydk
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 20:02
sh*t skriver med det samme til skatte far at jeg skylder ham en flaske Jägermeister jeg har nemlig fået 2 af en ven for nogle fisk jeg har fanget i en put and takeTongue


Besked fra: UL tossen
Posteringsdato: 14 Maj 2012 kl. 20:26
Hej Henrik Dam, ja det var dig som vendte mit kort rigtigt og tak for det. Du var nu os den eneste af de 4 kontrollører jeg snakkede med ved søen den dag som talte "ordentligt" eller almindeligt til mig og min kammerat. Du var samtidig også den eneste der viste mig dit kontrollørskilt, derfor kan jeg ikk lige sætte navn på de uheldige jeg mødte.
Og Mogens: at påstå at jeg aldrig har ringet til dig ang problem med tyvfiskere som ikke overholdte reglerne, det er jo ikke rigtig vel? godt nok er det et par år siden men du kunne ikke hjælpe mig, jeg havde ringet til Ralf tror jeg han hed,men der var ingen svar, din besked til mig var at jeg måtte klare det selv, for du var ikke hjemme. Men at påstå jeg aldrig har ringet til dig, det er sgu dårlig stil.



Print side | Luk vindue