Print side | Luk vindue

Priser på aution

Udskrevet fra: 123nu.dk
Kategori: Samlergrej
Forum navn: Samlergrej
Forum beskrivelse: Ældre grej, historie, bøger osv.
Web-adresse: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=37574
Udskrevet den: 02 Jun 2024 kl. 02:07


Emne: Priser på aution
Besked fra: CarstenBeck
Emne: Priser på aution
Posteringsdato: 01 Sep 2010 kl. 21:25
Hej.
jeg undrer mig lidt over de tilsyneladende lave priser man ser auktionerne.
Tag eksempelvis 7 pæne rotorblink, som pt. kan erhverves for 60 kr.
Det er da rørende billigt, når man sammenligner med 100,00 kr. for 3 kinablink i Bilka eller andre forretninger.
 
Hvorfor er gamle gode kvalitetsblink ikke mere værd for forbrugerne?
De fanger sikkert lige så godt som alt andet opreklameret flitterstads.
 
En hyggeaften med en øl, en pudseklud og et par nye kroge, og du er klar til en billig - alt for billig - penge!
 
Carsten



Svar:
Besked fra: Jørgen S
Posteringsdato: 01 Sep 2010 kl. 22:42
Hej
Måske er det fordi mange er gået over til fluefiskeri?
En hyggeaften ved fluestikket, ARDBEG Islay Single Malt Wihisky i glasset, et par nye kroge og lidt fjer/hår/tråd og tinsel og du er klar med billige hjemmelavede fluer. 
 
mvh


Besked fra: TBH
Posteringsdato: 02 Sep 2010 kl. 06:00
Vi er jo også nogen der selv laver vores blink stadigvæk når der er brug for det - eller bare for at lege med udformning, arbejdsprocessem og den eventyrlige følelse det er at fange en fisk på noget man selv har lavet.....


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 02 Sep 2010 kl. 09:55
Hej Carsten
Samme tendens ses på Grejsamler-klubbens auktioner, lidt ældre brugsgrej (som mange gange er helt på højde med nutidens) - kan købes for meget rimelige penge - ikke kun agn, men også stænger, hjul og de mange ting til lystfiskeriet.
 
Næste mulighed for at gøre sådanne og lignende gode handler - er weekenden 18-19 september på Gram Slotskro i det sønderjyske - mere info på http://www.grejsamler.dk - www.grejsamler.dk ..................oups - undskyld - det kunne squ da ligne en reklame - og det er det naturligvis ikke !Beer
 
mvh
Heinz


Besked fra: mahon
Posteringsdato: 02 Sep 2010 kl. 10:04
Embarrassed Nej reklame er jo forbudt, så skal vi ikke kalde det en service meddelelse!


Besked fra: tackler
Posteringsdato: 02 Sep 2010 kl. 10:09
Citat: mahon

Embarrassed Nej reklame er jo forbudt, så skal vi ikke kalde det en service meddelelse!
 
Censored
Jo naturligvis er dét det !
 


Besked fra: sovereign
Posteringsdato: 02 Sep 2010 kl. 21:59
Citat: CarstenBeck

Hej. ja det er jo kedeligt for sälger med godt for köber. Det her med auktion er en ret svär sag og når vi snakker om fiskegrejer så er der ikke så mange objekt som har markedets rigtigt store interesse ( läs kan indbringe höje priser) og det er også värd at tänke på, antal samlere er altså ikke så mange som vi tror. ting som er lidt mindre kendte eller lavet i stort antal har svärt at finde köbere ( som betaler godt ) Jeg samler en del på Hardys fluehjul ( og der findes jo en et marked i hele verden og produktionen har väret ret lille ) men stadigväk, det meste kan findes og det er meget få objekt som bliver rigtigt dyre hvis man er lidt vågen. Det jeg har set er at markedet först reagerer med rigtigt stort interesse når vi er nede på en total produktion på 200-300 stk, og så gälder det gamle ting fra för ww2. Det bliver rigtigt spändende og se når de lidt yngre generationer også begynder at sätte pris på at eje de lidt äldre ting - også de mindre kendte ting fra lidt tilbage i tiden har en meget bedre finish end dagen nyproduktion.
K&B  Steen
jeg undrer mig lidt over de tilsyneladende lave priser man ser auktionerne.
Tag eksempelvis 7 pæne rotorblink, som pt. kan erhverves for 60 kr.
Det er da rørende billigt, når man sammenligner med 100,00 kr. for 3 kinablink i Bilka eller andre forretninger.
 
Hvorfor er gamle gode kvalitetsblink ikke mere værd for forbrugerne?
De fanger sikkert lige så godt som alt andet opreklameret flitterstads.
 
En hyggeaften med en øl, en pudseklud og et par nye kroge, og du er klar til en billig - alt for billig - penge!
 
Carsten



Print side | Luk vindue