Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køleboks til fisk på vej hjem...

 Besvar Besvar
Forfatter
Ztrejfer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ztrejfer

Tilmeldt:: 12 Jun 2018
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ztrejfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Køleboks til fisk på vej hjem...
    Sendt: 19 Apr 2023 kl. 17:16
Nu kommer den dejlige varme sommer, og ofte er der flere timers køretur hjem fra fiskepladserne. Da fisk som bekendt skal holdes frisk, og biler er ret varme om sommeren, har jeg undersøgt markedet for aflange kølebokse, hvor fx et par 45 cm havørred eller torsk kan passe lige ned i. En specialvare kan man vel sige. Jeg har da heller ikke fundet nogle rigtig brugbare. De længste små kølebokse jeg fandt var ca. 25 cm lange, hvilket jo ikke er nok. Hverken bredde eller højde behøver være særlig store, 10-15 cm er jo nok her.

Selvom jeg ikke selv har fundet noget tilfredsstillende, kan det jo godt være, at andre har fundet frem til noget brugbart. Enten med indbygget el-køler til brug i bilens 12 volt-system, eller til almindelige køle-elementer fra fryseren. Hvis nogen kender til en sådan køleboks, vil jeg være taknemmelig for at høre herom.

Faktisk kunne det være en god forretnings-idé, da markedet vel nok er der?...Wink

På forhånd tak.
Til top
Roar kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RoarK

Tilmeldt:: 22 Sep 2020
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RoarK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2023 kl. 12:15
Hej jeg bruger selv en flamingo kasse, med køle elementer i det fungerer rigtig godt .
Til top
Ztrejfer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ztrejfer

Tilmeldt:: 12 Jun 2018
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ztrejfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2023 kl. 11:40
Tak for tippet - naturligvis, det er en god løsning, så kan man også selv dimensionere kassen og tilmed fore den med det evt. nødvendige, fx staniol af en eller anden art.
Er dog også interesseret i kølebokse med 12V el-køling indbygget - af flere forskellige årsager; mest fordi jeg ikke har frostboks her i huset, så det er lidt vanskeligt af få en god effekt af en boks uden el-køling. Desuden er el-køling mest praktisk: man tænder den i bilen, når der er fisk! Thumbs Up


Redigeret af Ztrejfer - 23 Apr 2023 kl. 13:40
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2023 kl. 20:05
Her er et bud.

https://eur.vevor.com/car-refrigerator-c_10723/portable-mini-refrigerator-compressor-quick-cooling-20l-car-freezer-fridge-p_010862402439?lang=da&currency=dkk&utm_source=google&utm_campaign=19719599428&utm_term=146642904135&gclid=CjwKCAjwrpOiBhBVEiwA_473dC6WulwNevQ2jEayKgnYEOsfkm1tC2U5BtwAlgp4cp6J11NW32bkjBoCapwQAvD_BwE
Til top
Ztrejfer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ztrejfer

Tilmeldt:: 12 Jun 2018
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ztrejfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2023 kl. 11:39
Tak for tippet. Jeg er dog endt med at fokusere på de såkaldte køletasker. De kan nemlig pakkes sammen, så de intet fylder, og kan holde friskfisk kolde de par timer, som det tager at få dem hjem med bilen. I en sommer-opvarmet bil er den slags jo afgørende.

Så slut med el-køling og store kølebokse, der fylder meget i bilen. Fandt frem til den nok enkleste og nemmeste løsning: en fiks køletaske.

Nu mangler jeg bare at bestemme præcis hvilken...
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2023 kl. 13:46
En lille flamingokasse, som man får med Årstiderne. Køb en pose is i Rema1000 eller frys et 1 kilo køleelement ned. Det holder din evt. fangst kold.
Er fisken større end kassen, så er det af med filetterne og så i en pose.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2023 kl. 19:13
Mht. den ønskede størrelse og form, bruger jeg selv en aflang køletaske, der er beregnet til lige at tage over skulderen. Faktisk købte jeg 3 stk. med det samme og min søn var tiltænkt den ene, men da den har svenske farver (blå med gule syninger i kanten) var det ikke lige ham hehe..

Den kan rulles sammen, og indeholde mad/drikke/agn på turen ud, og forhåbentlig bliver en del af dette afløst af lidt fisk i ny og næ :) Et par 1/2 liter frossen vand/saftevand gør det så som køling, og når dette tør op, kan det jo drikkes..

Det er en del år siden jeg købte dem, så husker ikke lige hvor det var - men de findes sikkert stadigvæk. De holder ikke kulden så længe som ordinære kølebokse/flamingo, men er langt mere mobile/bærbare, og 8-10 timer går fint. Skal jeg på flerdages tur har jeg så en kompressor fryseboks i bilen med nogle 1 1/2 frosne saftevand, så den kan stå i lang tid, uden at bilens batteri skal bruges. Man vil jo gerne ku starte den og komme hjem igen LOL
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum