Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gear ration, 5,1:1-6,3:1-7,1:1

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gear ration, 5,1:1-6,3:1-7,1:1
    Sendt: 21 Feb 2023 kl. 11:09
Jeg efterlyser et godt råd til køb af Daiwa Zillion lavprofil multihjul.Confused

På en svensk hjemmeside har jeg set et godt tilbud på Daiwas Zillion, men det koster betydeligt mere at købe det med udveksling 7,1:1 end de to andre.

Har det stor betydning eller hvad?
Et  gammelt rødt ABU Ambassadeur kunne have en udveksling på 4,8:1, og det tog utrolig lang tid at spole linen, men jeg brugte heller ingen kræfter på det.
Venlig hilsen
Ole
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2023 kl. 13:10
Hej Ole 
Jeg har en del Ambassadeure som jeg har tunet/UT tunet med højere Gear ratio 5,1:1 og 6,3 :1.
Jo højere gear ratio jo hårdere er det at spinne ind i sær på fastspolehjul. Syntes at det er noget andet med multihjul der blir det ikke meget hårdere at spinne ind med højere gear ratio. Har engang ejet et Shimanon DPV som var utrolig lavt gearet, og det gik for langsomt. Det er muligvis godt i en stømmende lakse elv, hvis man skal fiske langsomt. Det hele afhænger jo også af spolens diameter hvor meget line tager den ind pr. omgang.
Henrik


Redigeret af HSJ - 21 Feb 2023 kl. 13:12
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum