Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holjeån – Olufsstrøm nær Mörrum

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Holjeån – Olufsstrøm nær Mörrum
    Sendt: 02 Feb 2022 kl. 18:51
Hej Herinde - Jeg har fået tilbud om at besøge Holjeån og Olufstrøm i en weekend i foråret og der skulle være mulighed for fiskeri på et stykke å.
Jeg har ledt vidt og bredt, spurgt turistbureauer og foreninger uden særligt meget brugbart info.
Jeg kan se at det er et yndet sted for kanoer, der er masser af foto, men ikke af fiskeriet. Så hvis nogen har været der og vil ofre et par minutter på lidt feed-back, vil jeg være meget taknemmelig. Måske bare med fisketurist øjne, vil også være fint.
Knæk & bræk / Steen
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2022 kl. 16:58
På Hvidovre Sports- og Lystfiskerforenings hjemmeside har de anført følgende i en artikel om bl.a. åer i nærheden af Mörrum:

Holjeån ca. 23 km.

Holjeån.

Arter: Ørreder, gedder, aborre. Speciel flugfiskestræk.

Fiskekort: Olofströms turistbyrå +46 (0)454 30 94 00, Bengtsson och Söner, Näsum vid Västanå kvarn +46 (0)456 248 45, Taxigrillen Olofström +46 (0)454 400 00, Fiskeknuten Kristianstad +46 (0)44 12 75 70, ICA Träffen, Jämshög +46 (0) 454 460 22

Priser: Dagskort 50 SEK. Säsongskort: Vuxen 400 SEK, Junior 200 SEK.



Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 10 Feb 2022 kl. 17:01
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2022 kl. 11:02
Hej Bo og tak for svaret, nu har jeg da lidt telefonnumre at starte med.
Mvh/Steen
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2022 kl. 09:55
Hej Steen
Jeg bor i Olofström og tät på Holjeån. 
Den har nogle fine sträk, hvor der faktisk er lidt fine fisk indimellem. Du ska koncentrere dig på området i Näsum og ved Motorcrossbanen. Altsammen er nemt at finde på google maps. 
Der er ikke mange, der fisker her, men der er desvärre tidligere en del som har taget lidt for mange fisk med sig hjem og det har väret lidt hårdt i nogle år for den stationäre örred. 
Du kan dog ha super fint fiskeri isär om foråret, fisken er meget sky, så vär forsigtig.

Er du i området er du velkommen forbi min butik i Mörrum, Fiskeshopen :) 
Mvh Stefan 
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2022 kl. 09:34
Hej Stefan och tack. Kender problemet med for mange fisk på "tasken" og konsekvenserne heraf, det bliver nu ikke os der tager fisk med fra åen.

Tight Lines / Steen
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2022 kl. 16:05
Du ved vel at Harasjömåla området ligger ligger lige i närheden ? Ok P&T men könt der og nok lättere at fiske en i en lille å i Blekinge. Ikke dumt med vilde fisk men der er desvärre så mange vandlöb i det sydlige Sverige som ikke er hvad de måske har väret engang, og selvom der kan väre lidt fisk i er det meget sväre at fiske i (skov og krat langs med) Tänkte det kunne väre rart for dig at vide. Der er også en fin flueström i Haresjömåla, kön og spändende men ikke billig at fiske i // Steen
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2022 kl. 12:47
Hej Steen - Jeg kan sagtens følge dig, flot natur etcetera. Ville have foretrukket et par Nordsvenske "jokker" men ak, der er laangt derop.
K&B / Steen
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2022 kl. 11:55
Hej og tak til alle for info-hjælp om Holjeån.

Da info er næsten umulig at indhente, lovede jeg en hjælpsom Svensker at melde tilbage med feedback om turen.
Vi boede på First hotellet i Olofstrøm - masser af value for money. Og absolut et bud til en Mørrums tur eller til Holjeån. Billige priser både for overnatning og grill bespisning.

Holjeån er en fin å, i naturskønne omgivelser eller som city-fishing.
De færreste steder stor eller dyb. Man kunne kalde det et typisk Mepps 1 eller 2 vand. Mepps 1 i Olofstrøm by og Mepps 2 udenfor og længere nede. Der er ikke hysterisk mange fisk, men naturen kompenserer for dette.

Info om stedet og fiskeri, er en naturkatastrofe. Glem bare alt om de lokale turistbureauer og klubber, de kan ikke engang tilvejebringe et kort over fiskeriets område eller P-muligheder.
De kunne / ville ikke svare på om man skulle bestille fiskekort i forvejen  (ventede 5 uger  resultatløst) eller hvad. De visiterede til den lokale fiskeklub formands tlf. og mail adresse. Han smed telefonen på hvis man ringede og undlod at svare på ellers venlige mails. Bortset fra en gang hvor han henviste til Turistinfo.

Så en stor tak til Stefan og andre personer i og omkring Mørrum, som ikke alene har stor lokal viden om området, men også vel assorterede forretninger, som bør besøges på turen. En tur vi gerne gentager.
Så fiskeriet er fint men info om det er dybt håbløst. Oplysninger man får til overflod, på Kamchatka eller Ildlandet eksisterer ikke i Olofstrøm - sorry
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum