Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Børsteorme

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Børsteorme
    Sendt: 08 Dec 2021 kl. 23:24
I den kommende tid, er der nok mange kystfluefiskere, som vil sætte sig til fluestikket, og binde børsteorme.

Prøv at Google teksten Børsteorm kystfluer, og se om der er noget der fristerWink

Om ikke andet, så kig i Nettos butikker i denne tid, man har et dejlig materiale til netop børsteorm imitation, det er Fake Fur garn, og til en pris af 15 kr. for et nøgle på 50g., ja så er der til mange børsteorme i en farve.

Farver, ja der er lidt forskelligt, jeg plejer at bruge de melerede farver, men lyse og sorte, er heller ikke tosset.

Mønster? ja jeg laver et ganske simpelt mønster, tit på mine ukorente kroge, i forholdsvis stor størrelse.

Hale - krop Fake Fur Garn (Pelsgarn!) og en tungstens kugle, som frontvægt, mere behøves ikke.

På billedet er et eksempel på, hvordan en børsteorm kunne se ud:

Jeg binder halen, så hårene vender til en af siderne, så børster jeg krop og hale ud med en tændrørsbørste. Halen er normalt ca. 1½ gange kroglængde, det er en fin længde på halen, så hægter den ikke op i kastet!

Virker det? Jo daTongue

Blot til orientering.

Mvh
Per Karlsen.





Til top
 Besvar Besvar

Skift forum