Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tusch.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tusch.
    Sendt: 17 Dec 2020 kl. 16:44
Jeg har været i gemmerne, og fundet en dynefuld meget langhåret hår, i forskellige typer / arter, også noget indfarvet, i lyse farver + syntetiske materialer, mest fra fest parykker.

Jeg har for mange år siden, lavet en del zebra stribet udgaver af Sunray Shadow, og brugt en Prismacolor Premier tusch, især i sort, men også i andre farver.

Nu viser tidlige prøver, af de bundne fluetyper, at Prismacolor smitter af, men ellers er striberne fine.

Nu er det store spørgsmål, hvad for tuscher, er brugbar til at lave striber på hår / syntetiske fibre?

De skal selvfølgelig være vandfaste, og ikke smitte af, gerne tørre hurtig op, hvad ville man bruge i dag?

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér elldis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2020 kl. 19:45
Hej Per

Posca tusser bliver brugt til div. drivtømmer og sten. Den skulle være vandfast. Ved ikke om det var en mulighed?

Ole
Til top
Finn Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn Sommer Avatar

Tilmeldt:: 13 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn Sommer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2020 kl. 15:22
Hej Per

Bilka og Føtex har nogle tuscher som hedder Artist Twin Marker. Prøv at kigge på dem evt. i dit lokale Bilka eller Føtex, da jeg kun fandt dem i 12 stk. pakning online her Artist - Twin Marker 12 stk. - primære farver | Køb på føtex.dk! (foetex.dk)

Jeg har selv den store kasse med 80 stk. som dækker alle farveaspekter.
Mvh
Finn Sommer
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2020 kl. 21:11
Jeg anvender disse tuscher professionelt og til fluebinding.

https://architegn.dk/shop/copic-marker-239c1.html


Mvh.



Jan Fensten

Redigeret af jan fensten - 18 Dec 2020 kl. 21:12
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2020 kl. 10:23
Hej Finn

Kan de også bruges til markering på flueliner?

Lars
Til top
Finn Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn Sommer Avatar

Tilmeldt:: 13 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn Sommer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2020 kl. 11:36
Hej Lars

Ja det kan du godt, men det er svært at fjerne igen når det er tørt da sprit ikke er nok og noget som er kradsere ødelægger nok fluelinen.

Mvh
Finn Sommer
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2020 kl. 21:23
Tak Finn

Det skal være svært at fjerne - så det er ok - tak. 

Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum