Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snart indkommende hornfisk / problemstillinger?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Snart indkommende hornfisk / problemstillinger?
    Sendt: 29 Mar 2020 kl. 20:06
Hej fiskevenner Smile

Da der efterspørges aktive emner fra brugerne, smider jeg lige èt her!

Da min søn og jeg snart er ovre vores langvarige koronatur, tænker vi på, at det jo er snart, at hornfiskene kommer forbi vores kyster.

Hvordan tror i, at det vil gå, når de vist kommer hvor koronaens højdekurve er højest, og hvor andre end vi ser en reel chance for at få noget fisk med hjem?

Selv om vi har været koronaturen igennem, holder vi selvf. stadigvæk div. afstandsregler, så tænker ikke, at vi vil være genstand til problemer - uden - at andre skaber dem for os.

Er der nogen der forøvrigt ved, om fiskerikontrollen holder sig hjemme, så de ikke risikerer at blive smittede?

Mon horndyrene kommer endnu tidligere i år, med det milde og solrige vejr vi indtil nu har haft?

Folk der ikke er interesseret i hornfisk, kan sikkert finde andre tråde, da de evindelige tilbagekommende negative kommentarer omkring disse udemærkede fisk, kun stempler afsenderne og ikke fiskene :)

Super let grej, og fuld max. på klingen - ohhhh yes :)



Redigeret af laah123nu - 31 Mar 2020 kl. 15:00
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 06:55
Citat: kikophil

Hej fiskevenner Smile

Da der efterspørges aktive emner fra brugerne, smider jeg lige èt her!


Hvor har du set noget om efterspørgelser, det må da være noget du har drømt! Ermm
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 09:32

Nedenstående kan da vist godt tolkes som en efterspørgsel, var der nogen der sagde morgengnaven/ mavesur...Ouch


"Tidligere da der var stor aktivitet, var det sjovt at udvikle og drive 123nu.dk og fangster.dk.

Begge sider har altid været brugerdrevet - alle har adgang til at indtaste nyheder o.s.v. Vi har blot stillet rammerne til rådighed.

Så manglende aktivitet, og "stille død" er vist vores allesammens skyld.

Rammerne som vi stiller til rådighed, fungerer men er ikke tidssvarende. Så hvis I lover mere aktivitet, så lover vi en opdatering af rammerne. Så vender vi skuden sammen. Smile"


http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51742&KW=&title=til-moderator

Til top
Finn Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn Sommer Avatar

Tilmeldt:: 13 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn Sommer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 11:21
Citat: kikophil

Hej fiskevenner Smile

Er der nogen der forøvrigt ved, om fiskerikontrollen holder sig hjemme, så de ikke risikerer at blive smittede?


Nej tværdigmod er den intensiveret mange steder, da flere udnytter det nedlukket land, til at udøve ulovligt fiskeri, da de tror de er alene.
Mvh
Finn Sommer
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 14:16
Citat: DNA7

Nedenstående kan da vist godt tolkes som en efterspørgsel, var der nogen der sagde morgengnaven/ mavesur...Ouch


Og du skulle næsten et år tilbage i tiden for at finde antydningen af liv! LOL

Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 15:53
Glæder mig altid til at læse her på 123

Der sker faktisk ofte noget

Særlig Tak til Per Karlsen ... det menneskelige svar på Duracell kaninen ... med fluebindings ekspertise ...(:

Selvfølgelig de brugte ting der til daglig bliver sat til salg

Nej ... super tak til denne side

Venligst Jesper

Redigeret af fishmadman - 30 Mar 2020 kl. 15:54
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 17:49
Citat: Henning


Og du skulle næsten et år tilbage i tiden for at finde antydningen af liv! LOL


Den simple løsning på din utilfredshed ligger jo heldigvis ligefor...Wink




Redigeret af DNA7 - 30 Mar 2020 kl. 17:54
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 18:14
@Kim

Du er ikke den eneste der glæder dig til de kommer :) Jeg både elsker at fiske efter dem og elsker at spise dem, Glæder mig til at lufte mit cardinal 52 og diverse andet retro guf jeg bruger og får afprøvet hvert år. Så for mig betyder Hornfisken masser af sjov på diverse grej jeg normalt ikke får luftet :) 

Der er ihvertfald masser af plads heroppe og Belone belone overalt på kysterne så jeg tænker ikke at corona er et problem, men jeg bor også kun 75 meter fra kysten :)


Angående hvornår de kommer må jeg være svar skyldig, Men var der ikke noget de kom forbavsende sent da vi sidst havde et solrigt Marts og April ? 
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 20:20
Bliver spændene at se hvordan det kommer til at spænde af på Kronborg og andre steder hvor folk klumper, det må kunne give et pænt bidrag til bødekassen
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 22:59
Det er min erfaring efter 40 år, at hornfisken kommer i Horsens fjord mellem den 20. og 23. april.
Det er de store hunner, der kommer først, og efter en uges tid kommer hannerne.
Knæk og bræk
Ejner

Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2020 kl. 23:33
Her synes jeg det kunne været vigtigt med en kommentar fra 'Henning' om, at vejret sikkert bliver dårligt i april, og at Kims hund har flyveører.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2020 kl. 15:49
#Henning - beklager ventetiden.
Jeg mener det var i en af piv/broktrådene vedr. for mange salg af forfang fra samme sælger. Det lader så til, at der er fjernet en del indlæg, så svært at huske/dokumentere. Det var indlæg netop med henvisning til manglende tråde som årsag til nedadgående kurve herinde, og vist ikke så gammel. Alderen er jo også ret ligegyldig, da ethvert tidsmæsigt hop ind i en nedadgående kurve stadigvæk kun fører nedad hehe..

#Finn Sommer - Mange tak for svar :)
Ja der er altid opportunister, der er parat til, at udnytte et systems evt. svagheder, så lad dem bare få et smæk på tegnedrengen, når de ligefrem søger det :)

#Kevin Rostrup :)
Godt at høre, at andre kan lide de sprælske banditter. Men kan jo nærmest fange dem på hvad som helst, så hvis man vil dovne lidt, kan de få prop og sild. Hvis man vil ha` lidt motion kan man så spinde efter dem, og hvis man vil "træne" overkroppen/håndleddet - kan man jo bruge de hjemmelavede fluer - så lidt for enhver smag Smile

Ankomsten må vi nok bare vente og høre div. meldinger om, men når de runder skagen til de kommer herover til amager/øst, går der ofte små 14 dg. - men så kan man jo køre imod dem, og invitere dem på middag hehe..

Og ja - helsingør svineriet har jeg holdt mig fra i en hel del år nu, så er spændt på at se, hvad der sker af scenarier deroppe :)

#Peter H. haha - ja med 15-20 grader i næste uge fra syd er det vel spørgsmålet, om hornene kommer før af den grund, eller trækkes med af tilgangen af små fødedyr. Måske er det mængden på de første/store stimer der presser de forreste frem hurtigere - who knowes.

Da jeg er ved at gå på pension, har jeg faktisk tænkt på at ha en hund igen, igen - men det er ikke tilladt her - øvè :) Det bliver ifald jeg kan få dispensation, eller flytter så heller ikke en "Dumpo" udgave LOL

Fortsat god dag til alle - også de mavesure hehe..
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2020 kl. 16:41
Citat: Finn Sommer

Citat: kikophil

Hej fiskevenner Smile

Er der nogen der forøvrigt ved, om fiskerikontrollen holder sig hjemme, så de ikke risikerer at blive smittede?


Nej tværdigmod er den intensiveret mange steder, da flere udnytter det nedlukket land, til at udøve ulovligt fiskeri, da de tror de er alene.


http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=51861&title=ulovlige-garn

Hmm.. i den her tråd holder fiskerikontrollen koronaferie på bornholm!

Mon ikke dette gælder for hele landet?

Mvh. - Kim




Redigeret af kikophil - 01 Apr 2020 kl. 16:42
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2020 kl. 16:42
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2020 kl. 18:57
Hej Kevin og mange tak for linket Big smile
Ja det lader jo til, at hornene skyder hurtigt frem i år, så udstyret står parat nær døren.
Tager også en gril med, da vi jo ikke ved, om vi igen i år senere får grilforbud - så hellere nyde det inden tørken måske igen, skaber forskellige problemer. Er der ingen horn tager vi selvf. lidt pølser/brød, grovflutes og et par røde bøffer med. Efter al den indespærring/afstandstagning etc. skal der lidt godt på dagsordenen Wink

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum