Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bordlampe til fluebinding, hvilken?

 Besvar Besvar
Forfatter
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bordlampe til fluebinding, hvilken?
    Sendt: 02 Mar 2020 kl. 22:43
Mangler en lampe a la en skrivebordlampe/arkitektlampe som giver MEGET lys, til når jeg binder fluer. hvilken gode lamper til det formål kan anbefales?
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2020 kl. 14:33
TROND Halo 11W-C Gooseneck LED Clamp Lamp
Købte den på UK Amazon til ca 300 kr. Tror man må til USA for at få den nu
Den er fed fordi denne 11 watts lyser med det der svarer til 50 watt og den kan dæmpes og har 5 forskellige kelvin.
Lidt kort i goosenecken - kan dog fint bruges som den er - men jeg har lavet lille opstander, som jeg sætter clampen på så er der plads til lidt større armbevægelser inde under.

Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2020 kl. 20:29
Denne fra eBay
Fly Tying LED Light Zephr Battery Operated transportable Gooseneck LED Light

Lygten er ikke noget værd. Købte en anden i Bilka (Kodak) til 15 kr. Den virker perfekt.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2020 kl. 12:17
Tak for ovenstående forslag.

Er der andre gode lamper til fluebinding?  

Hører gerne andre anbefalinger.
Til top
Jens Jørgen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Jørgen

Tilmeldt:: 14 Feb 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Jørgen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2020 kl. 12:22
Hej
Prøv DBA, søg luxo og du finder en lang række lamper. Lamperne er jo lavet så de giver optimalt lys, ingen reflexer og også de klassiske lamper giver et rigtig godt lys med den rigtige LED pære.
Jens Jørgen
Til top
Jan Møller Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hurricane

Tilmeldt:: 15 Apr 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hurricane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2020 kl. 19:10

Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2020 kl. 20:03
Hej.
Lige er spørgsmål, der “lidt” vedrøre emnet. Hvordan foretrækker i lyset når i binder, lige over stikket, lidt forfra, lidt bagfra, eller???

God aften 😀
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2020 kl. 09:39
Hej Jan Møller Jensen. Lampen ser jo fin ud. Jeg synes bare ikke, at de 320 lumen kan kaldes "MEGET" lys - som Jan Holland jo efterlyser. Det svarer nok til en et sted mellem 25 og 40 watt traditionel lyskilde - nærmere de 25. Jeg selv vil have mindst de der 50 watt og det synes jeg ikke engang er overdrevent. Den Trond jeg henviser til ovenfor har 700 lumen - altså knapt det dobbelte af den, du viser billede af. Vi har forskellige behov og jeg har - indrømmet - også fået brug for mere lys med alderen. Man vil jo i udgangspunktet sidde og hygge sig med sin hobby og godt lys er for mig en del af komforten.
Til Jørgen:
Jeg bruger lampen oppefra - men pønser på et eller andet så jeg kunne få mere lys ind forfra/skråt nedefra - måske en tynd lysliste.

Til top
Anne Mette Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mukke Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2020
Geografisk: Vanløse
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mukke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2020 kl. 09:00
En IKEA "Student" lampe (arkitektlampe) med en 13W sparepære er effektivt. 13 W lyser som bare pokker. Modlys fra en lille modsat stillet lampe - måske nedefra - vil være et super supplement.

MH
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum