Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Abu Ambassadeur 4000D

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Abu Ambassadeur 4000D
    Sendt: 24 Jan 2020 kl. 20:17
Hej

jeg har fået et kobberfarvet Ambassadeur 4000D  - uden kasse eller noget som helst. 

Jeg søger principielt retning!

Jeg gerne vil vide hvad det er for et hjul? Hvad betyder D?
Hvor kan jeg evt. få fat i reservedele ?(jeg har fornemmelsen af at hjulet ikke fungerer som det skal). Hvor kan jeg evt. finde tegninger på hvordan det skilles  - og samles.

Jeg har googlet og You-tubet men synes at det er lidt tyndt med informationer.

kb.

Lars Peter - Ry
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2020 kl. 20:42
Hej Lars Peter

I mine øjne bliver det ikke mere simpelt end et Ambassadeur, så hvis du har brug for en split tegning, skal du måske overveje det en ekstra gang førend, at du splitter hjulet ad i atomer ? Wink

Fandt lidt forskelligt på få sekunder...Smile



Lidt omkring "D" m.m.



Redigeret af DNA7 - 24 Jan 2020 kl. 21:08
Til top
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2020 kl. 09:21
Hej Lars

tak for hjælp - link er meget nyttige.

Jeg har efterfølgende fået lidt mere ide om hvad det er for et hjul - og hvordan det virker og kan bruges.

Jeg har senere fundet You-tube film hvor det bliver renset og smurt - og hvor det senere bliver brugt til fiskeri fra kajak - faktisk det som jeg havde tænkt mig at bruge det til!

Hjulet har ikke stjerne-grebs- bremse men en profileret bolt lige under håndtaget. Om jeg kan forliges med dette ved jeg ikke - men i de forums-links du sendte bliver der bla. forklaret at dette kan ændres. Plus at jeg skal have skiftet filtpuden i overløbsbremsen.

Jeg er udgået for hjulfedt - men har på hylderne fundet både fedt til kuglelejer  samt silikone hanefedt som jeg bruger til vore VVS armaturer - og da var mine overvejelser om man kan bruge andet.

Egentlig tenderer jeg til hyppigere brug af olie fremfor fedt..... . 

Venlig hilsen
Lars Peter - Ry



Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2020 kl. 12:50
Hej igen

Ja, du er langt bedre hjulpet, hvis du søger på et 5000 D...Smile, m.h.t. smøring, så kan du fint bruge, hvad hylden nu tilbyder...Wink 
Du skal dog være opmærksom på, at det bør være syrefri fedt (ikke syntetisk), hvis det skal i forbindelse med gummi, plast etc. (her kan du jo passende bruge din hane fedt, i særdeleshed, hvis det er steder, som ikke kræver den store smøreevne !)

Mvh

Lars



Redigeret af DNA7 - 26 Jan 2020 kl. 17:38
Til top
Ivan møller Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
imn

Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér imn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2020 kl. 14:45
Hej.  
Sådan lige et nørde indput ang. olie Wink http://www.olieguiden.dk/?p=9
MVH.
Ivan.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2020 kl. 16:09
Problemet ligger overvejende i "syntetiske" smøremidler, fedt som olie, de er bestemt ikke lige gavnlige overfor gummi, plast etc.

"De omfatter et vidt spektrum af kemiske forbindelser, bl.a. syntetiske hydrocarboner, polyetherolier, carboxyl- og fosforsyreestere, silikoneolier og halogenerede hydrocarboner."
 



Redigeret af DNA7 - 26 Jan 2020 kl. 17:29
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum