Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sunray flue line erfaringer

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sunray flue line erfaringer
    Sendt: 13 Sep 2019 kl. 11:25
Hej

Da jeg ikke har uanede mængder penge og Sunray kun sælger deres liner online, vil jeg høre om der er nogen der har erfaring med Sunray flueliner.
Jeg har specielt denne i tankerne i klasse 5.
https://sunrayflyfish.com/collections/all-products/products/short-head

På forhånd tak
Bjarne
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2019 kl. 15:53
jeg har ikke prøvet en af de nyere sunray liner

men har på et tidspunkt haft en af deres ældre international liner. 
Rent kvalitetsmæssigt en ganske fin line, men til mit å fiskeri hvor der oftest fiskes næsten helt ind til topøjet og sjældent kastes med hele klumpen udenfor topøjet var den gamle international lige let nok. Dette kunne jeg også se en del andre skrev om på nettet

der er dog kommet vægt og længde angivelser på de nye liner, så man bedre kan vurdere om hvilken man skal anvende til ens stang. Dette kunne ikke findes på de ældre liner

jeg ville nok overveje at gå efter en arcticsilver i stedet for, den kan du måske være heldig at prøve på din egen stang før køb. Derudover så er det nok en del nemmere at sælge en arcticsilver line hvis du fortryder købet. Jeg fik solgt min gamle sunray, men sammenlignet med en arcticsilver var det ren foræring






med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2019 kl. 16:13
mange tak.
Artic Silver har fået deres liner lavet hos Sunray, undtaget deres shorthead. Den er lavet et andet sted da de røg uklar med Sunray.
Har prøvet en Artic Silver og der passede shorthead bedst, men jeg er lidt træt af at deres farve overgang ikke ligger i overgang mellem klump og Runningline.

Vh Bjarne
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2019 kl. 23:46
Har du kigget på denne line:

https://www.flylineshop.com/barrio-slx.html

Der er ikke mange rigtige producenter af flue liner, og sunray laver ikke selv liner

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2019 kl. 05:57
Hej Lasse
Jeg har en Barrio Mallard
Hvis han ikke selv laver, designer han dem selv og jeg ved at han har udviklet Artic silvers liner i samarbejde med dem.

Barrio liner er også dine, men mangler det farveskift, jeg gerne vil have, mellem klump og runningline.
Det er det Sunray har.

Vh Bjarne
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2019 kl. 14:28
SLX fra barrio har det farveskift du eftersøger, derfor jeg linkede til den, samt klump længden, og muligvis vægten..
Og sikkert også lavet på samme maskine medmindre det er den nye sending...

Mvh
Lasse

Redigeret af LasseK - 16 Sep 2019 kl. 14:34
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2019 kl. 19:53
Qua dit motto.
Ved du hvem producenten er af Sunray og Barrio?
Og evt. en liste over de producenter der findes?
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2019 kl. 20:07
SlXen Lasse linker til er i min optik helt fantastisk, den bedste allrounder man kan finde, flot præsentation på kort og lang distance, nem at lægge line ud ect. Man får virkelig noget for pengene, men tiden er knap hvis man skal have lidt liner før brexit og toldmuren.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum