Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er dette?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad er dette?
    Sendt: 21 Jun 2019 kl. 12:22
Efter at have boet samme sted i mere end 50 år, var det tiden for nogle ældre mennesker,  at flytte fra eget hus, til en lejlighed.

Under oprydtning, kom der mange gode ting frem, blandt andet dette fastspolehjul, som jeg har fik den ære at overtage.

Jeg har absolut ingen erfaring med helt gamle hjul, og håber, der er en venlig sjæl, der kan fortælle om hjulet.

Hvor det lavet?

Er det forhandlet i DK.

Hvor gammelt er det?

Har det nogen samlerværdi?

Hjulet skal have den helt store overhaling, mit bud er, at det har ligget små 30 år, uden at være i brug!

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2019 kl. 13:41
Det er meget gammelt fra 50erne eller før
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2019 kl. 23:29
japaner
værdi som brugt metal  ;-)

gl japanske er både flotte og spændende men ingen samler på dem
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2019 kl. 14:03
Hjulet er nok ikke spec. gammelt, bl.a. set ved brugen af stjerneskruer ? Jeg formoder - som Ole siger - et af de asiatiske hjul, der kom i den flodbølge af billigt grej - der tog livet af mange af de europæiske grejfabrikker.


Redigeret af tackler - 23 Jun 2019 kl. 14:03
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2019 kl. 15:11
Tak for svarerne, jeg håber der bydes ind med nøjagtig data på dette hjul, det kunne jo være der lå et eller andet sted, hvor man nøjagtig ved, hvad det er!

Jeg overvejer, at skille det ad, og se på, om det kunne kører, mest fordi det, selvom det skal være i skabet, er det en udfordring for en gammel hjul doctor som mig, men reele data, kan oftest føre til en samlings tegning, og det ville være rart, så ved man hvad der op og ned, og evt. mangler kan lavesWink

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Preben Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PrebenDK Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2023
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PrebenDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2023 kl. 12:25
Hej Per, du har måske ikke hjulet mere? Du skulle prøve at tage et par flere fotos, og så køre dem gennem Google Images. Er du heldig, kan du måske finde et billede, der matcher dit. Produktnavnet er lidt ulæseligt, hvad hedder det?

Mvh, en anden PK
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2023 kl. 12:30
Det hjul er over alle bjerge, solgt til en samler, og jeg har som sådan ikke interesse i mere data om hjulet. 

Mvh Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum