Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Navn på dubbing..............

 Besvar Besvar
Forfatter
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Navn på dubbing..............
    Sendt: 13 Jun 2019 kl. 21:12
Hej....
Er der nogen her på forummet der kender noget til et dubbing mærke med navnet Mcphilips Irish original dubbing ?
Kan det købes her i Danmark ?
God sommer  Wink


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2019 kl. 21:40
Hej Milton.

Jeg har for nu mange år siden brugt dubbing fra Mcphilips Irish.

Det var oftest sådan, at når nordiske fluefiskere dækkede det Irske, så sendte de dubbingen med, så man kunne lave tingene så originalt som mulig. Det kunne være mønstre helt lokalt, eller eksempelvis Mallard and Claret. Det var mest vådfluer og små fulddressed laksefluer, nogle bundet meget traditionelt.

Hvis du skimmer det link her, så er der lidt historie omkring dubbing:


Nu er original dubbing noget man nok lige skal tage med et gran salt, mest fordi dubbing, er en gammel sag, udviklet over meget lang tid, og noget af det overlapper det, som produsenten kalder original.

Jeg var meget glad for Mcphilips Irish original dubbing til de opgaver jeg fik, men jeg mindes, at jeg synes, den blev for dyr i længden, og reelt kan hverken binder eller fisk, se forskellen på de forskellige typer dubbing, så jeg handlede gerne dansk dubbing, da vi også har en stor tradition for altid, at kunne købe det, som skulle bruges.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Finn Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn Sommer Avatar

Tilmeldt:: 13 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn Sommer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2019 kl. 10:27
Hej Milton,

Desværre ikke, men alle som handler med Veniard burde kunne få det hjem til dig.
http://www.veniard.com/product4672/section122/

Problemet er at ingen kan binde fluer i dag, da det hele er gået op i plastik, epoxy og kaninskind!

MEN... selvom det er udenfor Danmarks grænser, så prøv Fishing Mega Store i Skotland.
https://www.fishingmegastore.com/fly-tying-dubbing-boxes/veniard-frankie-mcphillips-traditional-irish-dubbing~2704.html

Du har det hurtigere end PostNord ellers ville kunne levere herhjemme i DK :-/

Mvh
Finn Sommer
Mvh
Finn Sommer
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2019 kl. 14:31
Hej.........
Tak for hjælpen til Jer begge to  Handshake

God Weekend   Thumbs Up

vh.
MILTON
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum