Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TTT Nobody Series

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: TTT Nobody Series
    Sendt: 03 Jun 2019 kl. 16:00
Jeg søger lidt oplysninger om Frödins TTT Nobody Series.

Er der nogen her på forrummet, der har erfaring med det praktiske fiskeri?

Min infaldsvinkel til TTT Noboby fluer er, at den måde, man sætter sine kroge på fluen, måske kræver lidt overvejelser.
Jeg tøjre krogen, som anbefalet, med et lille kort krogstyr, så krogen fiskes frit, men jeg oplever, at især havørredden, hugger fejl, da en 9 cm. lang vinge gør, at krogen sidder oppe i den første 1/3 af fluen.
Min opfattelse, indtil videre er, at fisken napper i vingen, akkurart, som de langvingede fluer på kysten.
De beretninger jeg har på laks, siger, at TTT Nobody ofte kroger laksen i siden af munden, rigtig fint, men lige netop krogningen af havørred, giver mig problemer.
Jeg tænker, at jeg vil lave et setup med en krog placeret lige udenfor vingen, med en lidt kraftig nylonsnøre, hvor en "bussemand" bliver stoppet op til Coneheaden, men det har jeg ikke prøvet endnu på TTT Nobody, men til mine langvingede natfluer til Karup å, har jeg brugt det setup i mange år.

Hvad er erfaringerne med praktisk fiskeri med TTT Nobody? Jeg er meget begejsteret for flue typen, den synker hurtig, fiskes med det samme, da vingen kommer i gang omgående, og mønsteret er let at binde, så jeg regner med et lave et danske TTT Nobody setup, til mit eget fiskeri, i Danmark.

Lad os hører, hvad man har af erfaringer med praktisk fiskeri, med den type fluer?

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 03 Jun 2019 kl. 16:01
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum