Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af fluestang.

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias Wahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MMW

Tilmeldt:: 30 Jul 2018
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MMW Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til valg af fluestang.
    Sendt: 30 Jul 2018 kl. 22:50
Hej 123nu.

Er helt ny inden for fluefiskeri - jeg har valgt at købe en fluestang, men er blevet i tvivl om hvilken.

Jeg kigger hovedsageligt brugt, og har fundet frem til to.

Den ene er en 3 år gammel Orvis Accses 9 fod 8 wt, og den anden en G Loomis nxt 9 fod 7wt.

Den skal formentlig mest bruges til at fiske efter havørred, men har også en lake tur i tankerne.
Er lidt i tvivl om hvilken vægtklasse der passer bedst.

Hvis i har andre gode fluestænger i tankerne, bliver disse modtaget med kyshånd.

(Ved godt at jeg skal ud og prøve nogle forskellige stænger, men ville gerne have lidt baggrundsviden

På forhånd tak. 😁

Til top
Mathias Wahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MMW

Tilmeldt:: 30 Jul 2018
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MMW Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2018 kl. 23:28
Glemte at sige at jeg også havde fundet en Orvis Clearwater 9 fod 8 wt. 😊
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2018 kl. 23:39
Hvis du er helt ny i fluefiskeriet, så tænker jeg at du heller ikke er dus med fluekastet, og hvis det er som jeg tror, så er det bedre at finde en erfaren fluefisker til at hjælpe dig igang, eventuelt kunne du finde et sted, hvor der laves et kursus for begyndere!
Min anbefaling vil nok være at få dig en seks eller syverstang, men kastekursus bør have førsteprioritet. 
Mvh
Henning
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum