Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny spinnestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Johan Frølich Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jfro

Tilmeldt:: 09 Okt 2014
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jfro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny spinnestang
    Sendt: 02 Maj 2018 kl. 18:31
Hej Folkens..

Jeg skal have mig en ny spinnestang til kyst og å. (vil gerne have en jeg kan bruge til det hele)

Jeg har i forvejen en Westin w3 10 fod 7-30g, men den er godt slidt og trænger til en udskiftning.

Har lidt overvejet en 9 fod omkring de 5-30g (et sted der imellem)
grunden til dette er at jeg har dårlig ryg og vil gerne kunne fiske en hel dag.. Så har læst og hørt det bedre med en lettere stang :)
kaster agn omkring 14-20g..

Jeg har ikke noget pris niveau.. har kigget lidt på speedmaster cx, men vil gerne have en jeg både kan bruge til havørred/laks ved åen og kysten.. (primære sted er nok kyst)

Så er det Lesath eller Sportex, så køber jeg det.. skal have noget der er let, sjovt at fighte fisk på og som bare spiller :)

Håber folk er frisk på at hjælpe :) på forhånd tak.

mvh Johan
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2018 kl. 21:10
Hej Har en Sportex tilsalg hvis du er int. Det er en 10" 10-35g 2 delt. Den står som ny  Vh Steen 
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2018 kl. 22:05
Hej
Altså jeg blev sidste år glad for Fenwick ironfeather 4 delt med kastevægt 6-24 gram i 9 fod. Har købt dem brugt. Kaster langt med 15-18 gram..
Nu har jeg to i 9 fod og en 10 fods 8-32 gram.
Den 9 fods er let og har en god rygrad. Gav mig sidste år 11 laks  med største på 101 cm i åen.
Der er kommet en ironfeather version 3. Måske det var noget hvis ikke du vil købe brugt ?
Mvh Ole
PS Fenwick hmg skulle også være super fed.


Redigeret af Ole K. - 02 Maj 2018 kl. 22:06
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Johan Frølich Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jfro

Tilmeldt:: 09 Okt 2014
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jfro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2018 kl. 10:43
Fik lige anbefalet en savage gear coastel custom spin igår af en kammerat.. men har ingen kendskab til den.. 

er en 9 fod god nok til laks? :D
Til top
Johan Frølich Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jfro

Tilmeldt:: 09 Okt 2014
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jfro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2018 kl. 10:45
tak for svar Ole.. Det vil bestemt tages med i overvejelserne.. 

er en 9 fods stang fin nok til laks ? :D

jeg fisker ikke vildt meget, men vil gerne have udstyret når jeg er afsted og er sikker på en 9fod med den 150g vil hjælpe mig væsentlig på min fisketur ud fra min ryg :)
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2018 kl. 14:00
Jeg går primært i limfjorden og fanger havørreder, så jeg går ofte en hel dag ad gangen.
Jeg havde også problemer med at jeg fik ondt i lænden og ryggen efter så lang tid.. Jeg gik dengang med en 9' ABU stang med en kastevægt på 12-30g'ish.
Jeg har nu skiftet til en 10' Westin W3 med en kastevægt på 10-40g (sjovt nok samme model stang som du har problemer med)... Men jeg slap for smerterne efter at have skiftet til denne.. Jeg tror at det der har haft noget at sige 'for mig' er at længden fra stangbund til hjulholder er forlænget og derfor bedre kan støtte med den anden arm under kastet.

- Mit råd kunne være at du prøvede nogle forskellige stænger, hvor netop længden fra stangbund til hjulholder er forskellig og tænkte ekstra over hvad det gør for dig og din ryg :-)

Knæk og bræk!


Redigeret af Zioux - 03 Maj 2018 kl. 14:02
MVH. Lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum