Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Transport rør eller taske

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Transport rør eller taske
    Sendt: 01 Apr 2018 kl. 19:25
Jeg skal have mine 2-3 fluestænger med som bagage i flyveren og har derfor kigget lidt rundt.
Salmologic 2go case ser lækker ud og kan have 2 stænger, men den vejer 3 kg..Cry

Så jeg vil høre hvad I andre bruger når I skal have jeres stænger med ud og flyve..?
Til top
Ronnie Schrøder Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ronnie Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2004
Geografisk: 8240 Risskov
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronnie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 19:42
Skulle du få brug for nogle stangrør har jeg disse til salg.
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2018 kl. 20:37
Tak for tilbuddet, men sådanne nogle rør er de allerede i og jeg ved af erfaring at det ikke er kraftigt nok..Confused
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 16:41
Tjah. Sagen er jo svær. Blandt andet fordi du risikerer problemer både i check-in og security.
Vejen frem er mangedelte stænger og en halvlang taske, som er din indcheckede bagage. Det sparer sig ind over ikke alt for mange ture.
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 18:31
Fiskestænger i indchecket bagage fungere ikke i dette tilfælde, jeg har flere gange på den rute fået ødelagt kufferter (2 stk), udstyr i bagagen..
Så det skal være et transport rør som kan klare at blive kastet rundt under manuel omlastning..
Derfor ledte jeg efter ideer fra jer til hvad der var på markedet, har indtil videre fået lidt mere info om Vision tube og er dog sikker på der er flere muligeheder..Big smile
Til top
Per Møldrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
moldruper

Tilmeldt:: 03 Jul 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moldruper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 18:51
Hej
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har et hjemmelavet rør du må låne. Tungt - ja, men også garanti for at dine stænger ikke brækker.
Kontakt mig på 53313050 hvis det har din interesse.
Mvh.
Per 
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 18:57
Jeg har så meget grej i min kuffert at det ikke vil give værdi kun at nå frem med stænger. Så jeg kører alt i kuffert. Jeg har en Orvis kuffert der kan være fire fluestænger i, og lige købt en hard case samsonite på 76 cm hvor jeg kan have fluestænger i hvis jeg ligger dem på tværs. Syntes for tit de krævede stangrør til at være specielt beggage og så koster det ekstra og chancen er størrere for det ikke kommer frem.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 19:47
KIm ikke alle flyselskaber - destinationer tilader stænger i kabinen - Læs på deres side først

De bedste stangrør er firkantet eller 3-kantet...de falder ikke så let af vogne og transportbælter

Det bedste navn er K.I.S

De findes nu og da til rimelige penge i div brugtbutikker auktioner (400 - 600 kr.)

Blot søg på nettet K.I.S rodtube...et solgte på Ebay for kort tid siden 36 GBP

De er værd at vente på

Venlig hilsen Jesper
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 20:24
Jeg har tidligere bygget forskellige selv af rør fra byggemarket.

Jeg har også lige købt 3 stk af denne model, da den var på tilbud:

https://www.korsholm.dk/dk/zpey-gearbag.html

(En taske til tørflue/nymfe en til kyst/gedde og en taske til switch/spey - så er det pakket 3 tasker altid klar fuld af stænger til forskellige slags fiskeri med forskellige liner og hjul) hurtigt at smide ud i bilen. Men ikke god nok beskyttelse til fly, medmindre du har dem pakket med deres originale stangrør indeni i tasken. Tasken er egentlig stor nok til også at rumme 3 stænger i stangrør - men bliver muligvis for lang afhængigt af flyselskab.

Jeg har lige set at Sage også er begyndt at lave nogle lækre alu kasse/rør men har nu aldrig prøvet dem:

https://www.sageflyfish.com/product/tubes-cases/travel-tubes

God tur
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 21:08
@Rasmus, detubes som jeg nævnte i starten er vist lige magen til dem Sage nu også producere..Wink Umiddelbart det bedste bud jeg selv fandt, men vil bestemt også lige kigge efter K.I.S som @jesper nævner..

Har kigget på duffelbags som check-in taske til stængerne, dette for en mindske risiko for at et enkelt rør/tube forsvinder under den manuelle bagaehåndtering..


Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 21:14
At bygge selv er droppet da jeg er usikker på hvordan plastrør fra byggemarked vil reagere på frostvejr /kulde.
Her tænker jeg på det uopvarmet lastrum og de par graders frost der kan være i Grønland på i september..

@Per, tak for tilbuddet om at låne, men jeg er fra Frederikssund og derfor lidt omstændigt..
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 21:48
Mange originale stangrør er faktisk så store at der er plads til 2 stænger hvis man ellers vender delene rigtigt og ikke har et for tykt etui. Den billigste/letteste løsning er at tape 2 originale rør sammen med gaffatape - således at åbningen vender hver sin vej og 1 cm overlap med skruelåg over kanten i hver ende således at det er muligt at skrue (hvis der skruelåg). Hvis der er lynlås er det let   
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 22:10
@Rasmus, har tænkt på at bruge det originale rør, men kun et kort øjeblik.. Ren forfængelighed, så vil jeg være ked af at få "kampskader" på det originale T&T alu rør
Havde dem pakket sådanne i en flyttekasse da jeg flyttet tilbage til dk deroppe fra, men i en kuffert har jeg mine betænkligheder...Ermm 
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 22:19
Helt enig - det største "problem" med de originale alurør er at de er alt for fine;) De er nemlig så fine at jeg ikke nænner at bruge dem. Jeg har en skov af alurør på loftet. Til hverdag bruger jeg så alverdens grimme alternativer;)
Ps. Hardy er godt klar over "problemet" så de er begyndt at lave en ekstra stofpose til at trække uden på røret! - men det er alt for besværligt for mig - så det kommer også altsammen også op på loftet.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Marius Juhl Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marius Juhl

Tilmeldt:: 15 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marius Juhl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2018 kl. 22:52
Hej,

Som Rasmus nævner, har Sage udviklet et rejserør, som kaldes travel tube. Jeg købte en for et stykke tid siden. Jeg har brugt røret på en rejse til Mexico. Det hele fungerede ganske godt. Røret er meget robust, og ingen stænger er gået i stykker endnu. Jeg kan derfor varmt anbefale rørene fra Sage.

Mvh.
Marius
Er du i tvivl om, hvilket fiskegrej du skal vælge? Besøg friluftsmagasinet.dk og læs diverse guides til valg af fiskegrej.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2018 kl. 00:06
Jeg har haft meget glæde af et hjemmelavet stangrør lavet af et 100 mm plastrør af dem de bruger til tæpper.
Til aflukning har jeg skåret nogle 30 mm stykker træ. Den ene ende er sømmet fast, og den anden ende aflukket med en metalpind, der går gennem rør og træstykket.
Røret har indtil nu holdt til 5 ture til Canada uden problemer.
Et godt råd når du skal pakke -  Stangrøret må veje op til 20 kg. ved de fleste selskaber -  pak alt dit tunge grej så som fangstkrog, kniv og pirke hvis du er spinnefisker rundt om stængerne og tape det hele så det ligger fast i røret.

Ejner
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum