Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

“Fidusen” & “Præsten”

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: “Fidusen” & “Præsten”
    Sendt: 20 Feb 2018 kl. 18:35
er der nogle herinde der har prøvet Fidusen og præsten der kan sige om de er et køb værd? Jeg er på ingen måder prof. Fisker jeg fisker i put søer engang imellem og faldt over et par youtube film med dem den anden dag.eftersom jeg snart tager et smut til pindsmølle havde jeg overvejet at prøve dem men vil lige høre folks meninger først.

God aften derude i stuerne.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2018 kl. 06:18
Ja det er åbenbart den eneste, rigtige, mest effektive og dermed mest fornuftige agn der findes hvis man spørger dem der sværger til dette microblink.
En af klaphattene jeg er rent ind i havde meget travlt med at ville sælge mig en håndfuld af det l..t og han ævlede løs om deres fortræffeligheder. Min eneste kommentar til det var spørgsmålet om det skulle sættes på linen før eller efter min nymfe på fluestangen som jeg stod med i hånden..... Så kaldte han mig en "kæmpeidiot" og gik.
MEN
De små blink er super effektive men de behøves sgu ikke hedde det ene eller det andet!!! Jeg har selv lavet et par små blink på 5-7-10 gram af små skeer købt på det lokal loppemarked og malet dem med UV maling. De fanger også masser af fisk. Det handler om måden man fisker dem. For tiden virker det her for mig: Dybt, langsomt og lyse farver.
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2018 kl. 11:18
"Fidusen" er et gammelt kystblink fra Fyn som Flemmings Fiskegrej solgte tilbage i firserne. Det ser ud til at det stadig kan købes her:

https://www.janogbo.dk/putandtake-endegrej/1924-1062-fidusen-kystblink-17gr.html
Til top
Jens Junker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JJunker Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JJunker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2018 kl. 09:10
Citat: duck power

"Fidusen" er et gammelt kystblink fra Fyn som Flemmings Fiskegrej solgte tilbage i firserne. Det ser ud til at det stadig kan købes her:

https://www.janogbo.dk/putandtake-endegrej/1924-1062-fidusen-kystblink-17gr.html
Tror måske, det er denne "fidusen" der menes:
https://www.billigtfiskegrej.dk/endegrej/blink/fiskegrej-endegrej-mikro-blink/fiskegrej-endegrej-blink-mikro-fidusen?gclid=EAIaIQobChMIhtyBzoi52QIVDZSyCh3OcQ75EAAYASAAEgLm4fD_BwE
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2018 kl. 12:30
Ja undskyld vidste ikke der var kystblink der hed det samme. Mente dem de bruger til put søer rundt omkring :)
Til top
Jens Junker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JJunker Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JJunker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2018 kl. 12:34
Kan kun udtale mig om fidusen, som jeg kun har gode erfaringer med. Den ER meget effektiv.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2018 kl. 07:36
der er ingen tvivl om, at små ul blink er effektive. 

der findes et hav af mikroblink, men der er meget markedsføring for netop fidusen, præsten og den nye præsten mini. De har derudover fået lavet nogle særlige farver, som kommer i begrænset oplæg, og det ser ud til virkelig og trigge folks put i kurv finger. Disse sælges til ret høje priser efterfølgende på eksempelvis facebook

da jeg for 10 år siden fiskede en del put and take, der fiskede vi med trutta flex og tasmanien devil. De kunne fiskes langsomt, og det gav mange fisk

for at et blink kan fiskes meget langsomt uden og gå i bunden, skal bærefladen være ganske stor. Jeg har købt nogle billige eBay mikroblink og quantum gambler til en god pris, disse har betydeligt mindre bæreflade end netop fidusen og derfor kan de ikke fiskes helt så langsomt. Jeg har ikke grundet is på søerne haft muligheden for og teste dem ved vandet

du kan også se på stripperblink i 4 gram, quantum og fishing tackle max (FTM) microblink. 

hvis du har mod på noget gør det selv, kan du faktisk selv lave dine egne "fidusen" ved og finde spinnerblad i rigtig størrelse, bore et par huller og montere springringe og krog Wink


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum