Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gydende laks øverst i Gryde Å

 Besvar Besvar
Forfatter
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gydende laks øverst i Gryde Å
    Sendt: 27 Dec 2017 kl. 23:27
Har man ikke været ved åen og se gydende laks i år er der stadig fuld gang i sagerne.
Her hvad jeg oplevede i formiddags i øvre Gryde Å. 
Bemærk hvor lille åen er her. Laksene på videoen er ca 3 kg vil jeg tro, men jeg gik forbi en fisk på ca. 90 cm.
Vil man selv filme er det ned på maven..Wink

Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2017 kl. 13:42
Hej Jakob
Det er godt nok fascinerende. Det er godt, at der er noget der fungerer. Jeg har lyst til at starte bilen og komme og overvære det. 

Godt nytår.



Venlig hilsen
Anders
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2017 kl. 15:48
Hej Anders

Ja, jeg har jo knap så langt. Gryde Å og Idom Å er gode bud, når der er meget vand ellers er Råsted Lilleå og Vegen Å sikre lokaliteter.

Godt nytår

mvh Jakob
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2018 kl. 15:09
Pt. ca. 35 større og mindre gydegruber på den restaurerede strækning ved Ølgryde (ca. 1 km) - samme fisk kan dog godt være på spil flere steder, men uden tvivl den største gydeaktivitet siden åen for mange år siden blev udrettet.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum