Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guideline LPXe til danske kyster og laks på Island

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Agersten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bagersten

Tilmeldt:: 30 Aug 2017
Geografisk: Reykjavík
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bagersten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guideline LPXe til danske kyster og laks på Island
    Sendt: 05 Sep 2017 kl. 19:39
Jeg har forelsket mig lidt i Guideline efter min første sæson med et start sæt fra Redington.

Jeg har fisket i de islandske søer og lidt i å med min #6 og det vil jeg blive ved med. Dog kunne jeg godt tænkte mig at supplere med noget jeg kan bruge på de danske kyster samt i lakse åerne i Island. 
Den stang jeg har kigget på er Guideline LPXe. Jeg forestiller mig en 10' #8 
Hvad siger de danske kystfiskere til en sådan?
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2017 kl. 19:58
Til enhånds laksefiskeri er en 10' #8 et fint valg, men til kystfiskeri bliver den efter min mening for lang og kraftig. Til det meste danske kystfiskeri foretrækker de fleste en 9' #7 (gerne med en #6 i skabet til de stille dage og mindre fluer, og en #8 til større fluer og kraftig vind).

Har selv fisket med 9'6" #8 modellen efter laks i Norge, og kan klart anbefale den. 
Den er unødvendig voldsom til det kyst/fjordfiskeri jeg dyrker, men kunne sagtens forstille mig at den ville sparke røv med et skydehoved på den åbne kyst. 

Måske en 9'6" eller 9' #7 kunne være værd at overveje hvis du vil have en allround stang? 
Under alle omstændigheder, så prøv den før du køber hvis du har mulighed for det!


Redigeret af Søren. - 05 Sep 2017 kl. 20:00
Til top
Bo Agersten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bagersten

Tilmeldt:: 30 Aug 2017
Geografisk: Reykjavík
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bagersten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2017 kl. 20:13
Jeg har sådan set også været tilfreds med min #6 til lidt forskelligt brug. Dog føler jeg den er lige i underkanten til de store fluer og vinden i Island. 

Aha. Jeg troede at man brugte lidt større grej på kysten.
Til top
Brian Rene Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Briangib Avatar

Tilmeldt:: 11 Aug 2017
Geografisk: Svendborg
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briangib Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2017 kl. 08:26
Prøvede en LPXe 10´ #7 ved Skjern Å, virkelig en dejlig stang og netop købt en (bare for at teste imod mine korte Zpey 9.6 stang). Jeg har stadig længere Switch stænger, men hvor man ikke har vild begroning på breden; er en 10 fods en-hånds stang super. Overvej også en Zpey switch Z1 9.6 #7, da det i min mening er en af det bedste stænger bygget i nyere tid (uden at koste 6-7000kr), og kaster som pokker med et 17g kort (8.5m) skyde, og kan bruges switch med håndtaget monteret til spey cast og lange dage på åen uden at blive træt i arme og led. K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum