Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udstyr - Båd fra det gule rev og -kyst

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jens.hagensen

Tilmeldt:: 23 Jul 2017
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens.hagensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udstyr - Båd fra det gule rev og -kyst
    Sendt: 24 Jul 2017 kl. 17:40
Hej
Jeg gør en del i havørred og laksefiskeri (både flue, blink og orm) (kun Hardy og ABU:-), men kender næsten intet til at fiske på det gule rev og eller turer langs kysterne i det nordjyske.
Har fået sommerhus så nu skal det være.....
Jeg har set på følgende udstyr, men er det nu fornuftig (skal ikke bruges til kystfiskeri):
- Westin W4 Boat
- Penn Fathom Lever Drag 2 (kan ikke gennemskue hvilken størrelse det bør være)
Det er jo nok hjulet jeg skal have mest fokus på, og jeg tror faktisk at det pågældende er et af de bedre ? (har set det til ca. 2.000,- ...nogen der ved hvor det kan fås billigere ?)
Hvad siger i til stangen ? (har set til en pris på 1.400,- ...nogen der ed hvor den kan fås billigere ?)

Tak :-)

/Jens

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jens.hagensen

Tilmeldt:: 23 Jul 2017
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens.hagensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2017 kl. 17:55
Glemte lige.....hvad er forskellen på og Westin W4 og Westin Dynamic Boat (kan godt se forskellen, men hvad egner sig bedste til det pågældende fiskeri ?)
:-)

Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2017 kl. 19:19
jeg tror denne er udmærket, hvad forskellen er ved jeg ikke.


Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2017 kl. 08:12
hej jens. jeg har et helt nyt sæt som jeg aldrig har fået brugt,hjulet er et snowbee Deep Blue 2, stangen er en berkley teccat pro 8fod  kastevægt 150/300 gram som sagt sættet er nyt  hjulet kostede 2500.00kr. stangen 1600.00kr. du kan få sættet for 2000.00kr. + post .mvh. leif lunde.jeg skal lige finde billeder af udstyret.
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2017 kl. 08:30
hej jens. du kan også ringe til mig på 23741120 .   hvis du skulle være intereseret så har jeg en ekstra gave til dig i form af en stang mere, samme mærke bare lidt lettere kastevægt  80/200 gram.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jens.hagensen

Tilmeldt:: 23 Jul 2017
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens.hagensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2017 kl. 09:51
Et spørgsmål mere :-)
Ved fiskeri "fra båd ved det gule rev" bør jeg så vælge:
12-20 Lbs
eller
20-30 Lbs
Skal helst ikke være i overkanten....kunne jo gøre det kedeligt. På den anden side skal jeg jo nok heller ikke stå med alt for store problemer med fisk >10Kg. Men umiddelbart tiltaler 12-20 mig bedst, men ?
PS: Vil også anvende samme til stang til pirk "fra båd langs kysten"..og vil helst ikke skulle ofre 2 stænger :-
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2017 kl. 12:49
hej jens. som jeg har skrevet til dig på mailen så får du en ekstra stang gratis den passer til tættere på kysten.leif.
Til top
Finn Toft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Evotec.

Tilmeldt:: 28 Aug 2007
Geografisk: Randbøldal
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evotec. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2017 kl. 16:25
Hej, hvis det bare en enkelt tur ud på Det gule rev, kunne det være billigere at leje grejet hos skipperen.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2017 kl. 14:46
Jeg har kun selv været ude 2 gange på det gule rev med MS Bodil, så er ikke ekspert på området. 

Til at starte med, så udfra hvad jeg har hørt fra andre, så kan det gule rev defineres på 2 måder, selve kanten af stenrevet som turbådene kan nå på dagsture, og så længere ud hvor der både er dybere og flere vrag at fiske på. 

12-20lb vil være nok på stenrevet og også på vrag hvis det skal være sjovt, men skal du også mede efter langer og havkatte osv, så ville jeg nok foreslå en 20-30lb som allround og så senere købe en lettere stang, eller et kastesæt hvis du bliver bidt af det. 

Hjulet "Penn Fathom Lever Drag 2" skulle være alt rigeligt og et godt hjul, størrelse 30 kan du f.eks få i Fiskogfang til 1.935,- med fri fragt og sommerrabat: https://www.fiskogfang.dk/shop/multihjul-16474p.html
Om det lige skal være størrelse 20-30 eller 40 er nok meget op til præference og om du skal på rev eller også vrag. 

Jeg har selv et Penn Squall LW20 (LH - venstrehånd) som jeg fik anbefalet af skipper Per på MS Bodil, dengang (ved ikke med nu) der sad det hjul også på hans udlejningsgrej. Fathom er så klassen over og med leverdrag endnu et skridt opad. 


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum