Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af hjul til opstrøms fiskeri.

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias due jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Duk Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2013
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Duk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af hjul til opstrøms fiskeri.
    Sendt: 07 Jun 2017 kl. 19:22
Hej! :) jeg skal have skaffet mig et nyt spinnehjul til opstrøms fiskeri i Karup å. Mit spørgsmål går så på gear udvekslingen, hjulet jeg kigger på er et shimano Stradic ci4+ i størrelse 4000. Hjulet findes i 2 udgaver et med en "normal" gear udveksling 4.8:1 og den anden model har udveksling 6.2:1

Spørgsmålet lyder så, ville det være en fordel at vælge den høje gearing ? Eller skal jeg holde mig til det "normale" gear
Jeg vil primært bruge hjulet til opstrøms fiskeri med spinner, blink, osv.

   På forhånd tak :)
Dukzor
Til top
Lars Hougaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lh

Tilmeldt:: 08 Mar 2002
Geografisk: Randers Fjord/ Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2017 kl. 14:26
Hej Mathias

Det er nok lidt en smagssag og et spørgsmål om hvor tålmodig man er mhs til indspinnings hastighed.

Jeg fortrækker et hjul med lav gearing til å-fiskeriet da jeg helst vil spinne så langsomt ind og da jeg mener den gearing er mere slidstærk - men jeg ved ikke helt om det er korrekt antaget...

Er der nogle der kan bekræfte dette?

Jeg bruger et daiwa caldia 4000 hjul der pt er på 150+ ture... måske et alternativ til shimano?;)

Mvh
Lars

Redigeret af lh - 08 Jun 2017 kl. 14:27
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum