Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blink fra gemmerne.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Blink fra gemmerne.
    Sendt: 10 Maj 2017 kl. 14:24
Jeg har været i gemmerne, og fundet et blink, som jeg for mange år siden havde stor succes med her det Sønderjyske. Det går forrygende, men i glemslen, er blinkets oprindelse og navn forduftet, men jeg kunne jo håbe på, at det kan genkendes.

Det er en gennemløb på 17g., det går forrygende, men jeg har interesse i at vide, hvad det oprindelig hed, og hvem der er "fader" til det.

Jeg mener at have ejet en 25g. model også, men jeg kan huske fejlWink

Er der nogen der genkender dette blink?

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.


Til top
Lars Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars henrik

Tilmeldt:: 11 Feb 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars henrik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2017 kl. 15:41
ligner den der hedder fladbukken
Til top
Mikkel Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikl

Tilmeldt:: 23 Mar 2006
Geografisk: Nibe
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2017 kl. 15:52
Hej Per

Tilbage i 00'erne var der en masse snak på diverse fora om et tophemmeligt S-blink de brugte på Stevns og omegn. Mener det var en gennemløber der skulle ligne en tobis, og dit blink er da rimeligt S-formet, så måske et bud?

Mvh. Mikkel 
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2017 kl. 16:14
Det ligner en silling, der er blevet bukket. Har selv bukket nogle for sjov, men de går faktisk bedst når de er lige....Ps.. Det var vist en fra Møn der hedder Bent, der skulle være faderen til dem..

Redigeret af Hvass - 10 Maj 2017 kl. 16:20
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2017 kl. 16:17
Det er Kanonen - fremstillet af en lokal Møn-bo. Gennemløberen er helt lige når den støbes og så bukkes den efterfølgende over en skabelon.
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2017 kl. 16:21
Hej Per
For 5-10år siden købte jeg en Sportex stang af en på Møn. Jeg kørte ned og
hentede stangen Da jeg snakkede med manden fik jeg et par gennemløber
af ham som han selv lavede. Den ene er magen til den du har afbillede, blot
er den på 21g, En super flot gennemløber som godt kunne sælges i en butik.

Vh Steen

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2017 kl. 16:27
Hej Ole.

Ja, nu kan jeg huske navnet, Kanonen, og jeg er næsten sikker på, at det fra din bekendskabs kreds, at den er havnet hos mig.

Vi byttede på et tidspunk blink fra mit støberi, så jo, jeg er er næsten sikker på, at den stammer derfra.

Blev den lavet i en 25g. også?

Min ældste datter kunne ikke dy sig dengang vi fiskede med den, og var altid omsig med et det var Kanont godt, når havørreden havde indhaleret et meget velfangen blink, med en lidt vild gang!

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Per Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brandmand Per Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brandmand Per Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2017 kl. 14:02
Hej Per
Kanonen blev i tiderens morgen lavet i 3 størrelser, nemlig 18, 22 og 28g.
her nogen 18 grams til egen brug!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum