Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forsendelse af Auktion/Køb og Salg

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Aaes Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Aaes

Tilmeldt:: 26 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Aaes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forsendelse af Auktion/Køb og Salg
    Sendt: 13 Apr 2017 kl. 12:52
Efter i lang tid at have søgt en bestemt vare i en helt specifik farve og stand, sammen med en kammerat, og endelig fundet/vundet den pågældende auktion, som fik en meget høj slutpris, troede jeg at alt var godt. Men den pågældende pakke kom bare aldrig frem. 

Sælger valgte at sende med DAO (og her burde jeg nok have foreslået at sende med enten GLS eller Post Nord, det ved jeg godt er mit ansvar) og dem har jeg ikke god erfaring med. Tidligere leverancer med dem er enten efterladt foran hoveddøren på min arbejdsplads i silende regn, stillet nederst i min opgang hvor alle bare kunne tage den eller efterladt i hækken på min datters efterskole!

Min kammerat har prøvet at få Lars (ejer af Forum) i tale vedrørende en opfordring fra ham til købere og sælgere om at snakke sammen vedrørende forsendelses metode, men han ønsker ikke at svare på vores/hans mails. 

Det er ikke alle, hverken sælgere eller købere der er lige erfarne med at sende/handle vundne auktioner eller køb og salg, så dette er ikke for at bebrejde denne pågældende sælger noget, men en opfordring til at vi (brugere af dette Forum) måske selv "opfandt" et regelsæt vedrørende forsendelser, nu når Lars ikke ønsker at gøre det.

Jeg vil ihvertfald anbefale ikke at sende med DAO, medmindre det er laveste fællesnævner (læs: pris på forsendelsen) det gælder. Jeg synes f.eks ikke det står mål med rimeligheden, at sende en vunden auktion til næsten kr 2000 med sådan et selskab.

Jeg har ihvertfald lært at fremover skal jeg lige snakke/maile med sælger om forsendelsen, inden han bare vælger den billigste metode, som i dette tilfælde endte med at bliver en meget dyr omgang

mvh
Klaus Aaes


Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 13:04
Den forstår jeg ikke ??

Kunne du ikke bare fortælle sælger hvordan du ville have den sendt, da du skal betale portoen ?

Jeg forslår altid at jeg sender via G-porto hvor der er til knyttet en forsikring og det ville da have været oplagt at bruge i netop dit tilfælde med en så dyr pakke !



Vil selv helst have min pakke sendt sådan Wink




Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 13:14
Har stadig til gode, at benytte DAO 365, men det fremgår alle vegne, at forsendelse med pågældende firma inkluderer track & trace, samt forsikring op til 1000,- Går ud fra du har været i dialog med dem ? Smile
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 14:00
Hej
Sælger må have fået en kvittering (tracking no), bed om at få den eller/og bed sælger om at tracke pakken.
Håber den dukker op....

Til top
Klaus Aaes Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Aaes

Tilmeldt:: 26 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Aaes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 14:53
Jo, har været i dialog med DAO, som kun kunne fortælle at pakken"er forsvundet"! Hvilket ikke kan overraske mig, med tanke på mine tidligere erfaringer med det selskab (pakke sat/smidt så alle og enhver kan tage den). 

Et er at få en erstatning for det forsvundne, men jeg ville nu heller have de varer jeg havde ledt længe efter.

Og, jo, jeg kunne selvfølgelig bare have bedt om en speciel forsendelsesform, hvilket jeg også vil insistere på en anden gang. Men når man læser her på siden, så er det ikke alle sælgere der vil sende på en bestemt måde, selv om det er køber der betaler fragten.

Denne handel er slut for mig, og jeg/vi er blevet en erfaring rigere.

Og så var indlægget også tænkt som en opfordring til andre om at have en snak om forsendelsen inden sælger bare vælger den billigste mulighed. Det jeg godt kunne tænke mig var at Lars opfordrede til det i den mail der bliver sendt ud ved auktionsslut. Det burde ikke være det store problem at tilføje en standart tekst, som begge parter i handlen fik. 
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 14:55
lader altid køber selv bestemme om det er med eller uden dækning ved tab, men har stadig den første forsendelse der bliver væk til gode, som afsender.
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2017 kl. 15:09
Det er jo ikke sikkert din forsendelse dukker op, uanset du havde bedt om "speciel forsendelsesform" nogle pakker forsvinder,uanset hvilken leverandør der bruges, om DAO er specielle dårlige til at levere ved jeg ikke.
God Påske og stram line.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum