Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shimano Speedmaster BX skade (med billede)

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SalmoTruttaTrutta

Tilmeldt:: 01 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SalmoTruttaTrutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Shimano Speedmaster BX skade (med billede)
    Sendt: 09 Apr 2017 kl. 16:19
Hej.

Jeg købte en Shimano Speedmaster BX sidste år hvor den blev brugt på 3 ture uden problemer. Nu var jeg så afsted for første gang i år men turen blev desværre en kort en af slagsen.
Efter få kast får jeg bundbid og da jeg så forsøger at trække blinket fri, vel at mærke uden at stangen på nogen måde var udsat for en urimelig belastning, hører jeg en lyd af noget der giver efter og kan derefter konstatere at stangen er flækket. Underligt nok på den nederste del som vel burde være den stærkeste. 

Er der nogen som ved hvor vidt at dette kan fixes eller om jeg skal have fat i en ny stang? 
Hvis det kan laves, hvordan gør man? Eller bør jeg have den forbi en grej forretning eller måske Shimano selv? 

Jeg har kontaktet butikken som jeg købte den af for at forhøre mig om mine muligheder men jeg tvivler på at garantien vil dække da det er 13 mdr siden at jeg købte den og jeg kan jo ikke rigtig bevise at jeg har behandlet den ordentligt i mellem tiden. 
Til top
Peter Krogh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PeterK Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2016
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2017 kl. 17:05
Jeg ville helt klart besøge butikken hvor du har købt den.
Jeg har knækket lidt mere end et par stænger men har aldrig oplevet at den "flækkede".
Det tyder på en fabrikationsfejl som burde dækkes uden de store problemer.
Jeg har selv samme stang og er super glad for den.

Mvh. Peter
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2017 kl. 18:02
det er ofte bunddelen der knækker da den er mindst fleksibel.
Hvis klingen har fået et tryk, hvilket sker hvis de ikke altid transporteres i rør, kan klingen flække som beskrevet.
Det kan selvfølgelig også være en fabrikationsfejl
Der er iflg. købeloven 6 måneder garanti og 18 måneders reklamationsret. 
http://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Forbrugerleksikon/Koebelov

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum