Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vægt og målebånd til kyst

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vægt og målebånd til kyst
    Sendt: 31 Mar 2017 kl. 11:11
Hejsa 

Jeg skal have købet mig en vægt og et målebånd til mit kyst fiskeri.

Jeg kunne godt tænke mig noget der ikke fylder så meget, således at man bare kan have det til at lige en lomme i vadejakken og derfor har jeg fundet en vægt med indbygget målebånd. 

Jeg har set på denne: https://www.go-fishing.dk/produkt/savagear-vaegt-med-maalebaand/?ph=b2b0d6d760de355f9c5cf79c

Jeg kunne dog godt tænke mig digital vægt i stedet for en med fjeder.

Er der nogle af jer som har stået i samme situation? :)


Redigeret af Morten Sørensen - 31 Mar 2017 kl. 11:12
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2017 kl. 18:01
Hej,

Den er jo kun til småfisk, men på den anden side koster den jo heller ikke alverden.

Måske var det bedre med en 5 eller en 10 kilos vægt fra starten, for du vil nok være allermest interesseret i vægten, når der store er landet. Måske kunne det være en fjedervægt fra Samson? De er i hvert fald ok og måske ikke så sårbare overfor saltvand som en elektronisk vægt. Du skal også have separat målebånd med tilstrækkelig længde, men de fås jo også i små størrelser.

Det er også en god idé at markere 40 cm (og evt. andre mål) på stangen, så man ikke skal fumle med målebånd, når en fisk omkring målet er landet. Jeg har gjort det med en lille hvid prik 40 cm fra håndtaget. Hvis du har en stang med "skruehåndtag/hjulholder" kan du evt. markere 40 cm fra bunddubben.

K&B Henrik

Redigeret af Henrik L. - 31 Mar 2017 kl. 18:06
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2017 kl. 18:43
En digital vægt er altid løbet tør for strøm når man skal bruge den
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2017 kl. 15:52
http://justpredatorfishing.com
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum