Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kroge til Tobis fluer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kroge til Tobis fluer.
    Sendt: 08 Mar 2017 kl. 09:49
Jeg har efter mange års pause, igen lyst til at prøve at binde Tobis fluer. Jeg står dog i den situation, at jeg skal have købt kroge, og er lidt tvivl om, hvad jeg skal søge, når mønstre er Tobis og Silde fluer.

Hvad anbefaler man i dag? Krogene, skal bruges både til ægte flue, og Bombardo.

Jeg vil prøve lidt varierede mønstre, a la de mønstre på det link her:

https://www.google.dk/search?q=Fleye+Foils&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjKxZjZucXSAhVrDJoKHYbKB9QQ_AUICCgB&biw=1229&bih=584

De mønstre, der har Foil, som hoved, har min særlig interesse, da jeg ikke har bundet med dem før, men jeg kunne godt tænke mig, at hører, om der findes en type lim / lak, der er fleksibel, uden at vingedelen bliver helt stiv. Hvad kan bruges til at klæbe Foilen på?

Jeg gider reelt ikke rode med UV lim, dels synes jeg, at det tager alt for lang tid, og så synes jeg, at 1/3 af fluen bliver stiv, som et bræt, det er ikke lige mig, men det er jo så også meningengen, at Uv delene skal være hårdeWink

Lad mig hører om der er nogle gode erfaringer, med kroge / typer og evt. en lim / lak, som ikke er UV., og som fæster godt.(Limen skal være transparant!)

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 08 Mar 2017 kl. 09:50
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum