Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

at handle eller ikke handle i netbutikker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: at handle eller ikke handle i netbutikker?
    Sendt: 25 Feb 2017 kl. 13:34
Jeg vil købe en Columbia Tamiami skjorte til fiskeri i troperne. Stoffet er med indbygget UV filter osv osv

Jeg har set denne skjorte til kr 599 i en forretning i København og den samme skjorte på en dansk netforretning til 399 kr. En forskel på 200 kr.
 
Jeg har ikke erfaring med at købe varer på nettet og undrer mig over at der kan være så stor prisforskel?  Kan der være problemer med kvaliteten på  netvarerne (kopivare? eller anvendt stof til skjorten f.eks.) eller er avancen i de fysiske butikker for høj?

Jeg kunne godt tænke mig at høre erfaringer og kommentarer  tak


Hilsen LasseSmile
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2017 kl. 13:37
Korrektion:  Jeg vil ikke forholde mig til om avancen i de fysiske butikker er for høj.
Jeg undrer mig bare over prisforskellen
Til top
Michael Lund Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michael L. Hansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael L. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2017 kl. 16:04
Kunne du evt. benytte pris garanti i en af de fysiske butikker, nogen skilter jo med netop det, så får du det til god pris, og du kan selv mærke kvaliteten
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2017 kl. 16:50
hej Michael

Du tænker på fysiske butikker som garanterer at de matcher lavere priser?
Det er en god ide, det vil jeg prøve
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2017 kl. 19:42
Hej Lasse

Hvis du finder en meget billig pris på en netshop, så prøv lige at checke den op mod e-mærket, trustpilot.dk og check CVR nummeret mod cvr.dk. Jeg plejer også at slå telefonnummeret op.

Ikke for at afskrække dig, men der er altså falske net shops oprettet af svindlere derude. De tager gerne dine penge, og derefter kan de ikke kontaktes.

Mvh. Peter
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2017 kl. 18:56
Lige når det gælder Columbia, så har jeg selv fået købt kopivarer, både fra en webshop og i en fysisk udenlandsk butik. De laver rigtig fede ting, men "kopierne" er nu engang kun kopier, og kan slet ikke måle sig med originalen. Jeg blev opmærksom på det på størrelserne, jeg har altid brugt str Medium fra Columbia (Large i alt andet), men de medium skjorter og sweat shirts jeg mener er kopier, er meget mindre i størrelserne
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2017 kl. 08:57

Columbias skjorter har indbygget UV faktor 40 i stoffet.  Jeg kunne forestille mig at kopivarer ikke er fremstillet med indbygget uv faktor.  Stoffet er sikkert dyrere end ellers men man kan jo ikke se noget på stoffet.

Dvs at man ikke vil være beskyttet mod en stærk sol og altså har betalt for ingenting.Ouch

tak for råd mht netbutikker.  Det bliver nok Sport dress eller Hvidovre Sport jeg vil handle hos.

lasse
Til top
Lasse Føhns Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lasse Føhns

Tilmeldt:: 30 Jul 2008
Geografisk: Østerbro
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lasse Føhns Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 14:19
Hvis du bliver fuppet - altså hvis de sender en kopi eller aldrig sender noget, så kan du få alle dine penge tilbage fra din bank. Så der er ingen grund til ikke at handle på nettet.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 15:30
Citat: Lasse Føhns

Hvis du bliver fuppet - altså hvis de sender en kopi eller aldrig sender noget, så kan du få alle dine penge tilbage fra din bank. Så der er ingen grund til ikke at handle på nettet.

Ikke helt sandt 
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 15:50
Hej Kevin
Du argumentere virkelig godt for din holdning (viden), måske du kunne uddybe lidt.

God Weekend og stram line Smile
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 15:59
Du kan roligt handle i udlandet, jeg har handlet og sparet meget både i England og Tyskland, i div shops, jeg har feks sparet ca 600 kr på et Daiwa Freams hjul købt i Tyskland, i en af de store veletableret butikker. Og nej, jeg betaler ikke 40% ekstra for danske service og garanti, :-)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 18:27
Citat: FFFI

Hej Kevin
Du argumentere virkelig godt for din holdning (viden), måske du kunne uddybe lidt.

God Weekend og stram line Smile

Gad ikke skrive alt der er kilometervis læsning at finde på nettet om dette hvis man bare gider at bruge 30 sekunder på at søge (langt kortere tid end det tog dig at kræve at jeg skulle servere det for dig ) ,hvis det var sandt at banken kunne overføre penge fra firmaer og privat personer tilbage der ikke har sendt varen så nemt,,Ville der jo ingen politianmeldelser være og hvor stor svindel vil der være den anden vej på køber der kunne påstå at de ikke har modtaget varen ?


Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 18:29
"Tøj, sko, rejser, helseprodukter, koncertbilletter, brugte ting og elektronisk udstyr. Internettet er fyldt med gode tilbud, nogle gange for gode. Alene i 2016 har hver tiende dansker mellem 18 og 60 år købt falske varer på nettet, som aldrig dukkede op, fordi de ikke eksisterede. Svindlen anslås at løbe op i over 300 mio. kr. Det viser tal fra Deloitte.""

https://www2.deloitte.com/dk/da/pages/risk/pressemeddelelser/hver-tiende-snydt-paa-internettet-i-2016.html#
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 18:34
Har du en Pay Pal er dine penge sikre og kan blive retuneret UDEN problemer
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2017 kl. 18:40
Citat: pip_ser

Har du en Pay Pal er dine penge sikre og kan blive retuneret UDEN problemer

Enig John tog paypal/ebay 2 dage at tilbageføre et beløb af en vare jeg havde købt af en svindler,,,2 år siden blev jeg blev snydt af en svindler på DBA på trods af politi anmeldelser har jeg ikke set en krone af min bank 
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2017 kl. 17:44
Der er masser af muligheder for at gøre gode handler på Columbia Sportswear. 2 gange om året har leverandøren tilbud, så der kan spares op til 40% for forhandlerne. Det kan straks ses i udsalgsprisen.

Columbia str afhænger af produktserie. Deres PFG (Performance Fishing Gear) er større end de andre serier.

Prøv evt at tage en snak med Pro Outdoor i Holbæk. De har altid flere hundrede skjorter på tilbud fra Columbia på lager.
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum