Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danielsson L5W bremse-problem

 Besvar Besvar
Forfatter
jonas høholt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonas89

Tilmeldt:: 07 Maj 2005
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas89 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Danielsson L5W bremse-problem
    Sendt: 24 Feb 2017 kl. 14:25
Hej,

Håber på lidt hurtig hjælp, da jeg smutter til troperne om et døgns tid.

Bremsen på mit Danielsson L5W 6nine virker pludselig begge veje. Altså den modstand, bremsen er indstillet til, virker både, når der rulles line på hjulet og når der tages line af hjulet.
Det er derfor næsten umuligt at rulle line på hjulet hvis bremsen er sat bare lidt stramt. Det er ikke særlig hensigtsmæssigt, da bremsen jo kun skal virke, når hjulet kører "baglæns"
Jeg har aldrig oplevet dette på Danielssons hjul.

Min forhandler har ikke noget bud på en løsning og mener det skal sendes til Danielsson i Sverige til rep.

Jeg har haft hjulet overfladisk skilt ad, og alt lader til at være samlet, ligesom det er angivet i manualen.

Nogen som har et bud på, hvad der kan være galt - hvordan det løses?

På forhånd mange tak
Jonas
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2017 kl. 15:00
Ubehageligt !!

1) Ring til Danielsson og forklar problemet....

2) Skriv i FB-gruppen Danielsson.......

3) Forsøg på www.edgeflyfishing.com (forummet).....

Det var mine hurtige forslag.... ;-)
Til top
jonas høholt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonas89

Tilmeldt:: 07 Maj 2005
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas89 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2017 kl. 15:08
Tak Lars, det er hermed gjort.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2017 kl. 15:09
Du har nok fået vendt "tallerkenskiverne" i bremsen forkert, eller de er blevet overspændt. Se A1 under link: http://shop.danielsson-flyreels.se/shop/24942/art91/29232191-e62169-Manual_2008_SWE.pdf 
Mvh
Henning
Til top
jonas høholt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonas89

Tilmeldt:: 07 Maj 2005
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas89 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2017 kl. 15:24
Hej Henning, de to skiver sidder monteret som på tegningen (således der er en smule luft imellem dem) - det er muligt at de er blevet overspændt, selvom jeg ikke mindes at have brugt stram bremse på hjulet.
Tak for svar
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2017 kl. 16:42
Citat: jonas89

Hej Henning, de to skiver sidder monteret som på tegningen (således der er en smule luft imellem dem) - det er muligt at de er blevet overspændt, selvom jeg ikke mindes at have brugt stram bremse på hjulet.
Tak for svar

Prøv at læse denne tråd igennem, måske hjælpen er der et sted.
Mvh
Henning
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum