Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Meridian, Helios, X mfl. ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Meridian, Helios, X mfl. ??
    Sendt: 22 Jan 2017 kl. 12:51
Hej
Er der nogen som har vægten på Scott Meridian 9' #6 ?
Har nemlig lige set en test hvor den står til 3,8 oz. Det lyder markant over ALLE andre i samme klasse 108 gram. Det er faktuelt ikke mange gram mere...men procentuelt !

Andre 9 fods i kl 6:
Sage X 85 gram
Helios 2. 74 gram
NRX. 96 gram
Hardy Zeprus 82 gram

Sidstnævnte er endda lavet i Korea (jfr testen) hvilket blot nævnes for at vise, at
østen også kan...

Kan det passe at denne iøvrigt meget roste stang er så meget tungere....?
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 13:03
Hej Lars.
Er ovenstående faktisk vægt, eller er den vægt der er opgiver af fabrikant ? 
Jeg tror godt der kan være ret stor forskel.
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 13:45
Så lige Sage Method 9 fod kl 6 og 85 gram.
Jørgen: du har sikkert en pointe. Mange fabrikanter opgiver (måske med overlæg) forkerte vægte og det er sjovt nok typisk for lave vægte. Jeg mener at have set et sted at dette bla også er typisk for Sagr. Men her må "Sage fanatikerne" komme på banen....
Ikke fordi det spiller en stor rolle mht vægten på stænger i denne klasse (min mening) men konkurrencemæssigt betyder det nok noget....så vidt jeg kan se opgiver Scott ikke deres vægte nogen steder...men måske tager jeg fejl..
Orvis gør forståelig opmærksom på deres lave vægt. Omvendt har jeg hørt om flere brud......men der er jo selvfølgelig også en del i brug...

Overvejer selv en Meridian alternativt en Helios 2. Men hælder til Scott da jeg ikke kan lide ulemperne ved monopolet hos GoFishing.....   men så synes jeg nu omvendt at Scotten virker KLART tungere hvad jeg ikke forstår....
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 13:47
Citat: FFFI

Hej Lars.
Er ovenstående faktisk vægt, eller er den vægt der er opgiver af fabrikant ? 
Jeg tror godt der kan være ret stor forskel.

Vægten er taget fra testen (den amerikanske) + diverse forhandler/producent sider.
Tror testen er vejet mens de andre blot er en opgivet vægt.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 14:08
Scott Meridian er jo også en dedikeret saltvandsstang og som sådan beregnet for bl.a. tropisk fiskeri efter bonefish, tapon og permit m.fl.

Den type stænger vejer som regel lidt mere, dels pga monteringen men også fordi klingerne måske er lidt tykkere i væggen, da de skal kunne holde til lidt mere. Hvis du skal sammenligne Meridian med en Sage, så er det vel en Xi3 eller Salt som er deres bud på  en saltvandsstang.

-Allan
Til top
Lars Thorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
The Viking

Tilmeldt:: 13 Feb 2010
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 14:27
Nu ved jeg ikke hvad for en test det er du har set, men det kunne være Yellowstoneanglers shootout.
https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/6-weight-shootout-douglas-sky-g-loomis-asquith-g-loomisnrx-scott-radian-loop-cross-sx-orvish2-douglas-dxf-hardy-zephrus-scott-meridian-loomis-pro4x-winston-air

De opgiver den i hvert fald til at veje 3,8oz, men i deres #8 shootout opgiver de den til 3,9oz og tridentflyfisher opgiver også #8 til 3,8oz. (0,1oz er ca. 4g)
https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2016-8-weight-shootout-best-saltwater-fly-rods-fly-rod-review-scott-meridian-g-loomis-nrx-sage-motive-st-croix-legend-elite-fenwick-aetos-orvis-recon-tfo-bvk-tfo-impact-echo-base-beauhttp://www.tridentflyfishing.com/blog/scott-meridian-fly-rod-review-8wtlah-opal-winston-biii-plus-mystic-reaper

Om der er en fejl i testen, om den testede stang har fået lidt for meget lim,lak er svært at svare på, men det er altså en rigtigt lækker pind, der ikke føles spor tung når man står med den.

Du skal også tænke på at en Meridian er en decideret saltvandsmodel og der er monteringen nogle gange lidt anderledes og kraftigere end andre modeller. Kan vel bedst sammenlignes med Sage Salt og den vejer efter hvad Sage selv opgiver i 9' #6 104,5g, så måske er det faktisk ikke helt ved siden af :)
Til top
Lars Thorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
The Viking

Tilmeldt:: 13 Feb 2010
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 14:28
Jeg sværger jeg havde ikke set dit svar inden jeg skrev mit Allan Tongue
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 15:08
Citat: Spin

Hej
Er der nogen som har vægten på Scott Meridian 9' #6 ?
Har nemlig lige set en test hvor den står til 3,8 oz. Det lyder markant over ALLE andre i samme klasse 108 gram. Det er faktuelt ikke mange gram mere...men procentuelt !

Andre 9 fods i kl 6:
Sage X 85 gram
Helios 2. 74 gram
NRX. 96 gram
Hardy Zeprus 82 gram

Sidstnævnte er endda lavet i Korea (jfr testen) hvilket blot nævnes for at vise, at
østen også kan...

Kan det passe at denne iøvrigt meget roste stang er så meget tungere....?

Jeg er overbevist om, at de fleste fabrikanter, er for optimistiske når de opgiver vægten på deres stænger, f. eks. vejede den Helios ll (saltvandsmonteret)#6 jeg desværre kom til at sælge 95g, hvor den hos Orvis er opgivet til 85g! 
Den vægt du har noteret for Helios 2, er den ferskvandsmonterede! Når alt det er sagt, så ville jeg uden tøven snuppe en Helios af dem du nævner! 
Mvh
Henning
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 15:49
Okay.
Det mht saltvandsmonteringen og vægten havde jeg ikke lige været opmærksom på. Tak for det.

Nu var tråden jo ikke et decideret spm for/imod Helios 2 eller Meridian.....MEN kunne
da godt tænke mig at høre lidt tanker omkring de 2 i sammenligning +er og - er.
?
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 17:33
Udover totalvægten så har vægtfordelingen ligeledes en del af sige i forbindelse med oplevelsen af en stang.
Jeg kan byde ind med vægten på en X 691

Bunddel: 60,7g.
2 del: 14,1g.
3 del: 9,0g
Spids: 4,7g.

Det kan være at andre vil byde ind med vægten på de andre stænger.
Til top
Simon Smsd Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Simon Smed Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2016
Geografisk: Smørum
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Simon Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 17:48
Jeg har både en  meridian i 6 og en helious 2.
Hvis jeg skulle have ny ville jeg helt sikkert vælge en meridian igen!
Efter at have købt min meridian er helious 2 bare blevet brugt som ekstra stang ( dvs slet ikke ) 
Har desværre ikke nogle vægt så jeg kan veje stængerne, men er helt sikker på meridianen er tunger, det mærkes bare slet ikke når man fisker med den! Den er super balanceret efter min mening.
Til top
Simon Smsd Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Simon Smed Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2016
Geografisk: Smørum
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Simon Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 17:56
Nå efter at have snakket med konen viste det sig at vi havde en køkken vægt :). Den måler stængerne således.
Meridian: 
bund del 74g
Del 2 19 g
Del 3 11 g
Top 4 g.

Helious 2
Bund 65g
Del 2 18g
Del 3 9g
Top 5 g.

Som sagt er det bare kones køkken vægt, så er ikke sikker på hvor præcist den måler. 
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 17:57
Jakob: tak for det. X eren er således også ganske let.

Simon: dejlig info. Tak.  Kan du evt uddybe lidt om hvorfor Helios'en nu er på bænken ?
Til top
Simon Smsd Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Simon Smed Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2016
Geografisk: Smørum
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Simon Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 21:28
Uha det jo farligt at sige noget dårligt om den stang da så mange elsker den:) Jeg købte min helious sidste forår efter mange anbefalinger fra venner, og har også været glad nok for den.  Den er efter min mening bare en smule opreklameret.
Syntes den virker en smule slatten hvis man kan sige det sådan. 
Meridian passer mig nok bare bedre, kaster længere mere præcis og nemmere med den i forhold til helious 2 modellen.
Helious 2 er en super fed stang og bruger den da også stadig i #8. Men jeg er ikke i tvivl om jeg ville vælge en meridian i #6 hvis jeg skulle have en ny. Men det jo bare min personlige mening.LOL
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2017 kl. 21:50
[QUOTE=Simon Smed]Uha det jo farligt at sige noget dårligt om den stang da så mange elsker den:) Jeg købte min helious sidste forår efter mange anbefalinger fra venner, og har også været glad nok for den.  Den er efter min mening bare en smule opreklameret.
Syntes den virker en smule slatten hvis man kan sige det sådan. 
Meridian passer mig nok bare bedre, kaster længere mere præcis og nemmere med den i forhold til helious 2 modellen.
Helious 2 er en super fed stang og bruger den da også stadig i #8. Men jeg er ikke i tvivl om jeg ville vælge en meridian i #6 hvis jeg skulle have en ny. Men det jo bare min personlige mening.LOL
[/QUOT


Tak for det. Ja i sidste ende er det jo personligt. Begge stænger er jo fra øverste hylde.
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 11:37
kontrol af vægt brug en 2krone  den vejer 6 gr.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 16:17
Citat: Spin

 


Tak for det. Ja i sidste ende er det jo personligt. Begge stænger er jo fra øverste hylde.

Så skal man måske også lige sammenligne garantierne!
Mvh
Henning
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 16:31
😀 hvis det forsætter...er der sikkert en af jer gode folk der laver et skema, med vægte garanti mm på disse klasse 6 fra øverste hylde... uha det vil være godt hvis #8 også kom på.
Til top
Simon Smsd Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Simon Smed Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2016
Geografisk: Smørum
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Simon Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 17:25
Jeg kan hjælpe med vægten på helious 2 #8 og meridian i #9 hvis det har interesse:)?
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 18:41
Hej Simon,

Hvordan er din Meridian #9? Sammenlignet med Meridian #8?

På forhånd tak.

Mvh
Christian
Til top
Simon Smsd Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Simon Smed Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2016
Geografisk: Smørum
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Simon Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 18:47
Hej Christian.
Jeg desværre ikke meridian i #8 og har aldrig prøvet den, så det kan jeg ikke svare på :).

Mvh Simon 
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 19:17
Sjovt..har en meridian kl 6 hjemme til test. 
Syntes faktisk den er lidt grov. 
Og tænker jeg vælger hardy zephrus i stedet. 
Smag og behag 😊
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 20:40
Citat: Henning

Citat: Spin

 


Tak for det. Ja i sidste ende er det jo personligt. Begge stænger er jo fra øverste hylde.

Så skal man måske også lige sammenligne garantierne!

Øhhhh er de ikke ens ?  Altså i praksis... 25 år /livsvarigt 

Er Scotts livsvarige "kun" på materiel fejl - så folk skal være uærlige såfremt de vil have erstattet en stang pga de har været en "klovn" altså trådt på den, været "voldelig"ved den, bildør o.s.v.  
Mens Orvis dækker alle skader ??

Men så har man jo prisforskellen på ca. min. 400 kr + plus det yderligere man kan forhandle hjem....

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 00:25
Citat: Spin


Øhhhh er de ikke ens ?  Altså i praksis... 25 år /livsvarigt 

Er Scotts livsvarige "kun" på materiel fejl - så folk skal være uærlige såfremt de vil have erstattet en stang pga de har været en "klovn" altså trådt på den, været "voldelig"ved den, bildør o.s.v.  
Mens Orvis dækker alle skader ??

Men så har man jo prisforskellen på ca. min. 400 kr + plus det yderligere man kan forhandle hjem....


Forskellen er, som du er inde på, at Orvis dækker ligegyldigt hvordan du får ødelagt stangen, modsat de fleste andre mærker, som "kun" dækker materiale fejl!
I tilfælde af uheld, kan Orvis klare paragrafferne lynhurtigt i England, i stedet for en lang rejse til USA. 
Men alt det betyder jo ingenting, hvis det er Scott'en man er skudt i,  - jeg er selv den glade ejer af både Scott og Orvis. 😉
Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
knfyn Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knfyn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 12:01
 Prisforskellen på de to er nok mere 1400.-Wink
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 12:07
Citat: knfyn

 Prisforskellen på de to er nok mere 1400.-Wink



??

Nu skriver jeg jo 400 + hvad man handler hjem....(tror selv at man kan handle med Scott - men ikke Orvis - udfra "hvad man hører"....

Prisen er vel hhv ca. 6500 og ca. 6900 ??

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 12:31
Citat: Spin

 
Nu skriver jeg jo 400 + hvad man handler hjem....(tror selv at man kan handle med Scott - men ikke Orvis - udfra "hvad man hører"....

Prisen er vel hhv ca. 6500 og ca. 6900 ??


Køb Orvis i England mens de stadig er i EU, 9' #6 Tipflex saltvandsmonteret for (med dagens kurs) kr. 5300,43!
En Scott Meridian 9' #6 koster samme sted 5732,06!
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 13:11
Citat: Simon Smed

Nå efter at have snakket med konen viste det sig at vi havde en køkken vægt :). Den måler stængerne således.
Meridian: 
bund del 74g
Del 2 19 g
Del 3 11 g
Top 4 g.
Helious 2
Bund 65g
Del 2 18g
Del 3 9g
Top 5 g.
Som sagt er det bare kones køkken vægt, så er ikke sikker på hvor præcist den måler. 


Hej Simon

Hvis du bruger samme vægt til begge stænger kan du godt bruge tallene. De bekræfter det som du oplever ved fiskevandet, nemlig at selvom Meridianen's total vægt er højt, så føles den let i hånden. Det skyldes at topdelen kun vejer 4 gram! Det betyder meget i det samlede billede pga. vægtstangsprincippet. Den høje vægt på Meridian skyldes primært hjulholderen.

Hvis man går op i "lethed" kan man ikke bruge den totale vægt til ret meget. Vægt fordeling er meget vigtigere

Vh. Chan
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 13:43
Har endnu ikke hørt om en Scott der ikke blev repareret pga xxx.. eller at rep.. skulle betales af ejermanden pga xxx.., men nu høre man jo heller ikke om alle.

Personligt er Meridian også mere mig, synes Helios2 er slatten vs Meridian, har haft dem begge i #8 på en og samme tid og har kastet dem med samme liner og vindforhold osv.
 
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum