Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluorocarbon?

 Besvar Besvar
Forfatter
Elias Lorentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elias Lorentzen

Tilmeldt:: 25 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elias Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluorocarbon?
    Sendt: 11 Dec 2016 kl. 19:33
Hvilken størrelse Fluorocarbon vil i anbefale til put & take? Er i tvivl om hvilken størrelse jeg skal købe.
 
Mvh. Elias :)
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2016 kl. 20:29
det kommer an på hvilken form for fiskeri - hvis det er til fluefiskeri vil det typisk være nede i de tyndere liner, op til 0,20 - 0,24 ca...

Som forfang på bombarda, blink osv vil du ofte se tykkere liner i brug - men der er jo ingen regler uden undtagelser
Til top
Elias Lorentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elias Lorentzen

Tilmeldt:: 25 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elias Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2016 kl. 20:34
Skal bruge det til forfang, tænker det skal være enten 0,25 eller 0,28.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2016 kl. 20:55
Wink


Redigeret af PK - 11 Dec 2016 kl. 22:16
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2016 kl. 20:57
[QUOTE=PK]Hej Elias.

Flourcarbon er mange ting - mange kvaliteter - og ikke mindst mange ublu priser.

Jeg har ikke tendes til at følge trenden indefor fluercarbon til forfang, men jeg har fisket med flue i mere end 50 år, og har som sådan prøvet en hulens masse typer forfang, og ja der er udvikling hele tiden.

Prøv at se på det her flourcarbon:

http://tackle.dk/64-fluorocarbon

Jeg har brugt det lige så længe det har været mulig at købe, og jeg bruger reelt alle størrelser fordelt på mit fluefiskeri, fra let tørflue, over kystflue til det helt tunge lakse fiskeri, også Bombarda og gennemløbs endegrej, og jeg har aldrig haft noget der er så stærktWink

Nu er jeg 100% sikker på, at den røde klud bliver hejst, og folk vil påstå, at det ikke er rigtig flourcarbon, men i min hverdag, er jeg reelt fuldstændig kold overfor diverse meninger, for har man lært i binde sine knuder rigtig på det her fluorcarbon, så virker det, både prismæssig + at linerne også findes i 100 m. spoler.Tongue

Mvh
Per Karlsen.

Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2016 kl. 20:48
Kan kun give dig ret Per bruger det også og det virker
Til top
Elias Lorentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elias Lorentzen

Tilmeldt:: 25 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elias Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2016 kl. 22:18
Tak for jeres svarSmile
Lyder til du har meget erfaring Per. Tror det bliver den næste line jeg skal prøve ;) 

Men hvilken størrelse ville du benytte til P&T? Skal bruges som forfang til bombarda og gennemløber og den slags? Kan se der en en størrelse der hedder 0,18mm, der kan tage 6.0kg. Det er den jeg tænker, men hvad siger du?:)


Redigeret af Elias Lorentzen - 12 Dec 2016 kl. 22:23
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2016 kl. 22:27
Bruger også den fra tackle.dk og den knagende stærk, men vær altid omhyggelig med dine knuder når der er tale om flourcarbon eller noget der ligner, dårlige knuder bliver straffet promte *S*

Jesper Rasmussen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2016 kl. 23:19
Hej Elias.

Jeg ville nok også vælge 0,18mm., det er rigeligt stærkt.

En ting du skal være opmærksom på, og det er vis der siv langs kanten. Prøv at kigge på et sivblads kanter! ja, det ligner en sav, og det er der ikke mange forfang, der holder til i længden, så vær opmærksom, vis linen kommer ind i sivene, det kræver man skifter linen tit!

Vis du vi lave dine rig eller tøjre dine forfang på en let måde, så brug en Moser / Carp ring, de er rigtig gode + at det sparer line!

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 12 Dec 2016 kl. 23:19
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum