Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kære Admin/Ejer

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kære Admin/Ejer
    Sendt: 26 Nov 2016 kl. 11:35
Er det ikke på tide at få renset op i brugerne på denne side der ikke kan overholde en ganske normal tone og netetik ?

Kan det være rigtigt at forumet skal styres af 4-5 personer der ustraffet kan føre sig frem på det groveste ?

Jeg er ganske sikker på at du som ejer stadigvæk vil få reklame indtægter uden de 4-5 personer.

Eller er nedstående citater taget fra brugeren Per Hansen vejen frem for dette forum ?

Jeg gad dog ikke kopiere alle citat fra denne person da jeg er ganske sikker på at det vil fylde for meget 

-Manden er bindegal og må lide af diverse tvangstanker. Han er et oplagt emne til rn psykolog eksamen 
-Han er og bliver en træt sur gammel klaphat. 
-Nå der nok lige lige ved at fut i klaphatten, du er simpelthen utålelig 
-Det aller klogeste vil være at du IKKE dukker op NRE, i Korsør til næste år. Det var bare et yderst venligt ment rigtig godt råd.
-manden er simpelthen for fat svag 
-Og Per Gade, du er bare en elendig medløber, oh NRE, der er ikkeflere ordjeg kan dinde i bogen jo er enkelt SOCIOPAT
-Lars C køb dig en pakke tudekiks
-er en klaphat 

Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 12:57
Slå i en dyne i stedet for der får man da et lille respons det får du ikke af ADM
Michael Nielsen
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 15:45
123nu's forum er dødt, det er et fåtal der deltager aktivt længere.

Det er ærgeligt, for år tilbage var der liv og glade dage, også ophedede debatter over stregen til tider.  Idag virker det mest som der er et par brugere der bare skal af med deres galde omkring DSF, DTU aqua, de jyske vandløb og alle andre der ikke lige passer ind i deres verdensopfattelse.

Jeg tjekker salgsdelen og så griner jeg lidt over indlæggene i ny og næ, men bruger ikke siden som engang. Det ser ud som om der er tusindvis af brugere der har det på samme måde.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 16:08
Kevin 100 % opbakning herfra.  Men jeg tvivler på du får nogen som helst respons fra Lars.
Til top
Henrik B. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik B. Pedersen

Tilmeldt:: 05 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik B. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 16:13
Hej Kevin,

Jeg synes det er et fint emne du bringer op. Det har nemlig længe undret mig, hvordan enkelte brugere herinde slipper afsted med en helt uacceptabel attitude.

Særligt den person du refererer til, synes jeg i mange tilfælde går langt over stregen. Den ene barnagtige bemærkning lader han falde efter den anden. Han burde om nogen kyles lodret ud.

Jeg har også lagt mærke til den hetz, der drives på særligt en bruger, fordi denne har en anden opfattelse end de hetzende.

Jeg synes det er skræmmende, at voksne mennesker forfalder til den slags barnagtigheder og herremandsmentalitet..

Pudsigt nok oplever jeg meget sjældent, at føromtalte bruger går til modangreb med andet end hans mening og livsopfattelse, selvom han i mine øjne er berettiget til at svine igen den anden vej..


Redigeret af Henrik B. Pedersen - 26 Nov 2016 kl. 16:20
Mvh Henrik B. Pedersen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 17:35
Citat: Kevin rostrup

Eller er nedstående citater taget fra brugeren Per Hansen vejen frem for dette forum ?

Hej Kevin, jeg synes ikke der er nogen grund til, at vi hidser os op over Per Hansen, det er da helt tydeligt, at han blot er en gammel gnavpot, som hygger sig med at skrive nogle sure on-lineres, han er faktisk helt uskadelig, og vi skal bare pifte hans rollator, så når han ingen steder.

Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 20:02
Der er nok et grund til, at medlemstallet ikke stiger.
Admin har tydeligvis valgt bare at lade det sejle. Gælder både her samt brugtmarked.
Ærgerligt, men sådan er det desværre
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 20:20
Hehe ,hold da op et cirkus.

Til top
Rick Thorsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rick Thorsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rick Thorsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 23:53
Nu har Lars aldrig blandet sig sønderligt (staves det sådan?) i debatterne.
Tror nu mere at folk mere og mere overgår til lukkede grupper på feks Facebook (tidens trends og udvikling og såån...)

Synd og skam for dette før så livlige forum

-Rick
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2016 kl. 09:16
Der er nogen der tror på DSF og nogle andre der tror på NRE,jeg tror bl.a. på DSF.

Man kan for min skyld tro på hvad som helst, men den hetz som NRE driver specielt imod DSF, og det er jo ikke kun DSF, men DTU, DGK etc.er absolut ikke saglig, men desideret svinsk både i skrift og tanke. Diverse beskyldninger etc. mod personer, han mener render DSF's ærinde, lader jeg stå åbent, men jeg vil gerne forsvare DSF og derfor får han igen af samme skuffe, og jeg er jo heldigvis ikke alene om det.

NRE's beskyldninger om flere personers forsvar af DSF har ingen gang på jorden, Han. NRE har absolut ingen belæg om disse beskyldninger.

NRE's had imod både DSF, DTU og udsætningerne i Jylland skyldes sikkert at der er ingen i organisationerne der vil beskæftige sig med ham.

Helt personligt er jeg meget træt af han render rundt og tager billeder f.eks. til DKG's træf og så sælger dem bagefter. Han tager billederne uden at spørge om det er OK. Det er ussel mammom.

Slut herfra, så må alle hygge sig på denne første søndag i advent.


























Redigeret af Taonga - 27 Nov 2016 kl. 11:37
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2016 kl. 11:24
Ingen tvivl om at sproget herinde er blevet grimt de senere år.
Desværre er det bare den nye "trend", og det gælder stort set alle steder efterhånden.
Kom lige til at høre et par minutter af radioprogrammet "det vi taler om" på radio 24syv, og her er det blevet mere og mere smart, at voksne mennesker debatterer ugens begivenheder med udtryk som "pik, f**k, kraftedeme, lort, røv" osv.....ja ja, når nu succeskriteriet er mange lyttere, så er det igen laveste fællesnævner og mange menneskers indre svinehund man bejler lystigt til.
Før i tiden var det uhørt at man i de offentlige medier brugte et så luset, tarveligt og elendigt sprog at det hele bliver ulideligt dumt at høre på.
Og nå ja....emnerne som bliver diskuteret i omtalte program afspejler også en stigende tendens i samfundet, hvor tåbelige ligegyldigheder efterhånden får større interesse end relevante og væsentlige emner.
Jo mere denne usmagelige tendens breder sig, jo værre bliver sproget også på de fleste offentlige fora og platforme....og ude i trafikkens for den sags skyld også.

Måske derfor har adm. intet foretaget sig og dermed valgt at følge med udviklingen.
Danmark er blevet grimmere og grimmere og flere og flere følger bare med.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik B. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik B. Pedersen

Tilmeldt:: 05 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik B. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2016 kl. 12:45
Flot indlæg Jim, jeg synes som dig, det er en kedelig tendens. Jeg synes derfor også, at det er vigtigt at sige fra - på en sober og ordentlig måde selvfølgelig.

Ligeledes er det min overbevisning, at årsagen skal findes I, at mange af os er begyndt bare at ignorere istedet for at sige fra.

Lad mig komme med et eksempel; hvordan kan det være, at mange hundeejerere lader deres hunde skide på fortovet? Jeg tror det er fordi, at mange er konfliktsky og ikke påtaler svineriet på en sober og ordentlig måde. Måske af frygt for repressalier. Summasumaum hvis alle lod en bemærkning falde, når folk lod deres hunde skide på fortovet. Slap mange af os for lort under skoene😂😂


Redigeret af Henrik B. Pedersen - 27 Nov 2016 kl. 12:49
Mvh Henrik B. Pedersen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2016 kl. 22:46

På Internettet findes der masser af modererede- og umodererede debatforaer, og jeg mener ikke, at der er noget bevis for, at de modererede fungerer bedre end de umodererede.


På et site som Lystfiskerforum, hvor det 100% er brugerne som skaber indholdet, der kan det godt virke meget provokerende på mange brugere, hvis admin sletter indlæg, låser eller helt sletter en tråd, da de aktive skribenter vil føle, at de har spildt deres tid med, at skabe noget indhold, som så er blevet kasseret af admin. 


På FaceBook har jeg oplevet flere eksempler på gruppe-ejere, der har været meget hårde i deres moderation, og det har hver gang medført, at en række aktive skribenter er rykket over i andre grupper. Og hvad enten det er en gruppe på FaceBook eller et debatfora her på Lystfiskerforum, så kan det ikke overleve, hvis folk bare poster noget holdningsløst hygge snik-snak, som de øvrige deltagere liker eller erklærer sig enige i.


For mig at se, så handler krisen her på Lystfiskerform om, at der kommet mange flere tilbud med steder på Internettet, hvor lystfiskere kan mødes og debattere, og Lars Aagaard har nok lidt for ofte været tilbøjelig til, at lade sig styre af pøbelvældet, så han har fået ekskluderet for mange af de debattører, der rent faktisk kunne skabe de heftige debatter, som gjorde, at der godt kunne blive postet mange hundrede indlæg i en tråd.


Men husk, at i debatforaer som dette, der er der kun to tilstande, enten så er der lange ørkesløse diskussioner, eller så er fora'et dødt og uden aktivitet.



Redigeret af NRE - 27 Nov 2016 kl. 22:47
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2016 kl. 23:22
Slettet


Redigeret af laah123nu - 29 Nov 2016 kl. 11:59
Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 10:03
Hej alle,

Det er korrekt at jeg holder mig i baggrunden, men det betyder ikke at der ikke bliver holdt øje med forummet.
Forummet på 123nu.dk har kørt siden år 2000 - de første par år var vi ikke så mange, så her var tonen hyggelig og kammeratlig.
Herefter tog det fart og der kom rigtig mange brugere, og ikke alle var lige flinke og omgængelige. Det gav en del konflikter, og jeg brugte stort set alt min "123nu.dk tid" på at udrede konflikter på forum.
Ligeså flinke og rare som lystfiskere kan være, når man møder dem face to face ved fiskevandet, ligeså uvenlige kan de være når de sidder ved skærm og tastatur.
På et tidspunkt fik jeg bare nok, og besluttede at arbejde videre i det skjulte.
Og der bliver altså arbejdet i det skjulte!

Vi er klar over debatforums som vores på 123nu.dk, er oppe mod mægtige Facebook, hvor meget af den hyggelige lystfiskersnak er flyttet over.
Vi mener dog stadig at der er håb, men det kræver at de mange som læser med, også begynder at skrive lidt, så ikke al spaltepladsen tilfalder dem som ikke vil forummet, eller sine med-lystfiskere noget godt.

De bedste hilsner
Lars, 123nu.dk


Redigeret af laah123nu - 28 Nov 2016 kl. 10:04
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 15:03
Hr Administrator

Er der en regel om hvor mange profiler man må have herinde ??

Ellers vil jeg gerne opfordre dig til at indføre en sådan regel !

Jeg har indtrykket af at der er nogen herinde der diskutere med sig selv (Har 2-3 profiler)  for at piske en stemning OP  Confused






Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 15:23
Citat: carsten o

Hr Administrator
Er der en regel om hvor mange profiler man må have herinde ??
Ellers vil jeg gerne opfordre dig til at indføre en sådan regel !
Jeg har indtrykket af at der er nogen herinde der diskutere med sig selv (Har 2-3 profiler)  for at piske en stemning OP  Confused

Hej Carsten,

Jeg godkender personligt alle nye forum-profiler, men hvis man vil snyde, ja så kan det desværre godt lade sig gøre.

Derfor ville en sådan regel være meget svær at håndhæve.

Med venlig hilsen
Lars, 123nu.dk
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 16:18
Jeg kan egentligt godt følge admins holdning om ikke at føre et helt stringent og formelt forum, at skulle være barnepige for folks intrigante og infantile adfærd, var heller ikke en opgave jeg gad at beskæftige mig med.
Nogle vil sikkert mene at Lars er ansvarlig for at den daglige debat foregår i en ordentlig tone, men men....så kunne han jo ikke bestille andet.
Nogle personer herinde debatterer måske nok ret polemisk selv om sproget er både sagligt, sobert og pænt, vel vidende at det afstedkommer reaktioner hos nogle vis sproglige formåen og indsigt er mere begrænset, og så har vi balladen.
Og hvem skulle man i sådan et tilfælde udelukke ?
Når jeg af og til ser starten på en tråd, kan jeg se balladen inden den overhovedet er startet, derfor gider jeg efterhånden sjældent at skrive noget herinde....årh jeg bliver så træt.
Jeg kan derfor kun opfordre til, at man fuldstændigt ignorerer de personer som konstant bærer til bålet, for at opretholde en tåbelig diskussion i det uendelige.
I den sammenhæng er det også værd at være bevidst om, at det er selvmål at reagere på et aggressivt eller provokerende indlæg, da denne adfærd ofte er indadvent og uden personlig relevans, netop fordi personerne ofte ikke kender hinanden.
Altså....hyg jer i stedet sammen omkring et fællesskab i en god hobby med alt hvad dette indebærer på ondt og godt, og lad idioterne være i fred.

Mvh
Jim.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 16:33
Citat: scott

Nogle vil sikkert mene at Lars er ansvarlig for at den daglige debat foregår i en ordentlig tone, men men....så kunne han jo ikke bestille andet.



Det er derfor alle andre ansvarlige forum udnævner admins, troværdige medlemmer, der på vegne af ejer gør lige præcis det, holder styr på forum inden det ender i ragnarok - hvad dette sted er godt og grundigt på vej til.

Hvor svært kan det være.....?
Tænk før du skriver....
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 19:57
Hej admin
Jeg har også personligt nedtonet min aktivitet. De sidste mange år er det nogle få, som feks tordner løs mod DSF hele tiden. Det er fint med nogle debatter, men det er det samme igen og igen. Ofte overtager NRE og SEV ellers fredelige opslag, som måske handler om noget helt andet. Opslag som oprindeligt ikke har politisk karakter, hvor man gerne ville besvare/hjælpe trådstarteren med, holder man sig væk fra alligevel. Desværre er flere opslag blevet kapret og drejet hen på disse diskussioner. Ikke nok med det, så har de sku flere profiler herinde. Det betyder at mange ikke gider deltage. Jeg kender rigtig mange, som blot er med pga brugt grej handel. Det er sku da sørgeligt.

Jeg mener også der skal være plads til SEV og NRE, men det kunne være lækkert, hvis dem som vil diskutere disse emner og politik, blev nedtonet fra forsiden. Det skal aktivt vælges, hvis man vil spotte og deltage i de emner. Der kan folk boltre sig som de vil, inden for landets love. Jeg vil forslå, at miljø og politik og Organisations tråde holdes adskilt fra alt det andet. Miljø er et vigtigt emne, men det ender altid i DSF pladder. Hvordan det i praksis kan styres, må vi lige lave lidt brainstorming på.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum