Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scierra skandinavia eller guideline Exceed

 Besvar Besvar
Forfatter
morten pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
281179

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: vadum
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 281179 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Scierra skandinavia eller guideline Exceed
    Sendt: 06 Nov 2016 kl. 14:28
Har kigget lidt rundt efter en ny flue stang . har fundet begge stænger til en go pris. Hvad ville i anbefale hvis i skulle vælge. begge stænger klasse 8. Skal bruges på kysten og fra båd. Har ikke fisket med fluestang de sidste par år:)

Hilsen Morten
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikpedersen

Tilmeldt:: 02 Maj 2016
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2016 kl. 23:44
Hej Morten

Jeg kan se at du kommer fra Vadum, og så er det nok Limfjorden du gerne vil fiske i eller?

Jeg fisker selv i Limfjorden med flue, og går kun med en klasse 6 eller 7. Jeg ved ikke om du kun kan finde stængerne i klasse 8, men jeg synes det er lidt overkill (læs=knap så sjovt til mindre ørreder)til fjordfiskeri. Du nævner desuden at du fisker fra båd, hvilket vel gør, at du kan fiske så du altid har vinden rigtigt. 

Det kan være meget svært at sige hvilken stang du skal vælge, da det jo er dig der skal fiske med den, og jeg er ret sikker på, at begge kan fange ørreder :-) 

Der er mange som skriver kastekanon om stænger, men jeg synes det er misvisende at tillægge lange kast evig fiskelykke. Det handler om hvad der passer ens stil, og hvordan grejet er sat sammen. Jeg fanger havørreder 2,5,7,10,15,20 og 25 m ude, så længden på kastet betyder ikke det store for mig. 

Michael
Vh Michael
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum